فناوریموبایل و گجت

معرفی 5 گجت کاربردی و جذاب و عجیب

سال‌های اخیر سرعت رشد و توسعه دنیای تکنولوژی بیش از حد تصور بوده و هر روزه با فناوری‌های جدیدی که کمپانی‌های مختلف طراحی و عرضه می‌کنند رو به رو می‌شویم. بخشی از این فناوری‌ها را گجت‌های هوشمند تشکیل داده‌اند. برخی از این این گجت‌ها بسیار کاربردی هستند و زندگی را آسان‌تر می‌کنند ولی برخی هم کاربرد چندانی ندارند، اما با این حال عجیب و غریب و سرگرم‌کننده هستند.

  1. آینه هوشمند care os

این آینه با یک صفحه نمایش و ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد و متنوعی همراه است که با وجود آن زندگی آسانتر می‌شود. شما می‌توانید از این آینه به عنوان یک دستیار مجازی استفاده کنید و دستورات صوتی مختلفی را برای انجام وظایف خاص برای آن تعریف کنید.

تکنولوژی تشخیص چهره به آینه این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیاز فرد و متناسب با ویژگی‌های همان شخص پاسخ‌هایی را ارائه دهد. نکته جالب دیگر در رابطه با این تکنولوژی برخورداری از ویدئو ۳۶۰ درجه بوده که ادعا می‌کند قادرست از تمام بدن و صورت عکس گرفته تا بتوانید خودتان را تقریباً از هر زاویه و جهتی مشاهده کنید.

حتی می‌توان روی نواحی خاصی از چهره یا بدن زوم کرد که البته قابلیت کارآمدی برای خانم‌ها در هنگام آرایش محسوب می‌شود. همینطور با آینه هوشمند care os می‌توانید بصورت مجازی لباس‌های مختلفی را پرو کنید تا ببینید چه رنگ و مدلی به شما می‌آید؟!

قابلیت هیجان انگیز دیگر این آینه این است که می‌تواند پوست شما را آنالیز کرده و پیشنهاداتی در رابطه با بهبود وضعیت پوست شما ارائه دهد.

  1. چاپگر دستی برای هر سطحی

با Handjet EBS-260 روی هر سطحی از چوب و فلز و سیمان و پلاستیک گرفته تا وسایل و سطوحی که تصور نمی‌کنید؛ متن و تصاویری با جزئیات کامل چاپ کنید. متن و جزئیات آن را از طریق یک صفحه لمسی تنظیم و به این چاپگر دستی خواهید داد.

  1. Pebble Watch

پبل واچ بی‌شک بهترین ساعت هوشمندی است که تاکنون شاهد بوده‌ایم. دارای قابلیت‌هایی نظیر کنترل فعالیت‌های ورزشی، هشدار زنگ موبایل یا دریافت پیامک و همچنین وظیفه‌ی اصلی یعنی نشان دادن ساعت است. این گجت دارای موتور لرزش، بلوتوث نسخه‌ی ۲٫۱ ، حسگر شتابسنج و صفحه نمایش سیاه سفید ۱۶۸*۱۴۴ پیکسلی است. قابل ذکر است که این ساعت هوشمند ضد آب است و تا عمق ۵۰ متری دوام خواهد آورد پس هیچ نگرانی برای در دست داشتن آن در استخر وجود نخواهد داشت. استفاده‌ی فوق العاده آسان آن هم به ارزش خرید این ساعت می افزاید. البته از ساعت‌های هوشمند در بازار می‌توان از سامسونگ گلکسی گیر و سونی واچ نیز نام برد ولی این‌ها هنوز به هوشمندی پبل واچ نیستند.

  1. گارمین Garmin Vivosmart

گجت گارمین مانند ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم و البته بسیار گران‌قیمت است و برای ماجراجویان طبیعت مجموعه‌ای درخور توجه و ارزان‌تر از ردیاب‌های ورزشی نیز فراهم می‌کند. Garmin Vivosmart 4 که امسال عرضه شده‌، بهترین ردیاب‌ ورزشی گارمین به‌شمار می‌رود. این ردیاب سبک است و تمامی اطلاعات لازم را دراختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه را اپلیکیشنی همراه پشتیبانی می‌کند که کارایی بیشتری برای شما به‌ارمغان می‌آورد. گارمین ویوواسمارت 4 کارایی بیشتری درمقایسه‌با ردیاب ورزشی متوسط دارد. صفحه‌نمایش تک‌رنگ این دستگاه قابلیت نمایش داده‌ها و اعلان‌های گوشی تلفن‌همراه و ردیابی موارد پیشرفته مانند کیفیت خواب و بیشترین اکسیژن مصرفی هنگام تمرین (VO2 Max) را دارد. همچنین قابلیتی به‌نام باتری بدن در این دستگاه وجود دارد که با درنظرگرفتن پارامترهای متعددی میزان انرژی باقی‌مانده و نیاز احتمالی به استراحت را اعلام می‌کند.

  1. برس هوشمند، یکی از گجت‌های هوشمند عجیب و غریب مورد علاقه خانم‌ها!

شاید به هر چیزی فکر کرده باشیم اما احتمالاً هیچگاه برس هوشمند به فکر ما خطور نکرده است! این برس هوشمند می‌تواند کیفیت و سلامت موهای شما را بررسی کند و نحوه مراقب از آنها را به شما بگوید. این برس، همچنین مراقب شکستگی و خشکی موهای شما نیز است. سرمایه گذار این پروژه شرکت عظیم لوازم آرایشی و بهداشتی فرانسوی لورال است، با توجه به اعتبار این برند انتظارات ما از این گجت هوشمند بالاتر می‌رود.

 

این برس با استفاده از وای فایی که داخل آن تعبیه شده است بصورت آنلاین در حین شانه زدن اطلاعاتی از قبیل سلامت موهایتان و نحوه برس زدنتان را از طریق گوشی به شما می‌دهد. اگر روی موهای خود حساس هستید و به سلامت موهایتان اهمیت می‌دهید این دستگاه عجیب و غریب واقعا به کارتان می‌آید. البته قابل ذکر است که این برس فعلاً در حد کانسپت است و بصورت انبوه هنوز تولید و عرضه نشده است.

منبع مقاله

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا