گوناگون

تأثیر آینه کاری در دکوراسیون داخلی منزل

آینه کاری در قسمت‌های مختلف خانه یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون به حساب می‌آید و باعث می‌شود که یک فضای خاص و فوق‌العاده ایجاد گردد و بر روحیه افراد خانه تأثیر بگذارد. انجام آینه کاری در دکوراسیون داخلی منزل توسط یک تیم حرفه‌ای سبب می‌گردد تا این سبک از دکوراسیون بهترین دکوراسیون خانه تلقی شده و مزایای بی‌شماری داشته باشد؛ همچنین این نوع دکوراسیون در منزل در مقایسه با دیگر دکوراسیون‌های داخلی هزینه بسیار کمتری دارد و جذابیت بیشتری به منزل شما می‌دهد.

فضای مناسب برای آینه کاری

آینه کاری مدل و سبک های متنوعی دارد و بنا بر سلیقه هر فرد می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. این موضوع در مکان های مختلف مانند خانه های قدیمی و حرم ها قابل مشاهده هستند. آینه کاری ها در رنگ های مختلف صورت می گیرند که رنگ شامپاینی از سری رنگ های محبوب این کار به شمار می رود. البته یک سری رنگ‌های دیگر مانند آینه برنزی، آینه آنتیک، آیینه طلایی در دکوراسیون داخلی منزل قابل استفاده هستند.

در هنگام انتخاب طرح و رنگ آینه کاری بهتر است به رنگ آن توجه بالایی شود؛ زیرا باید رنگ آن هماهنگ با دکوراسیون منزل باشد. به سه بخش از فضای منزل تحت عنوان فضاهای مناسب برای آینه کاری به حساب می آیند که به شرح زیر هستند:

  • آینه کاری روی سقف: آینه کاری در این قسمت از خانه سبب می گردد تا جلوه ای دیگر از نور، کف خانه و طرح فرش به نمایش در آیند. این روش در دکوراسیون خانه باعث ایجاد یک فضای لوکس و لاکچری شده و شما با نورپردازی مناسب نیز می‌توانید جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

آینه کاری روی سقف:

  • آینه کاری روی دیوار: دیوارها قسمت‌های مهمی از خانه را تشکیل می‌‌دهند و اصولاً بیشتر مواقع و در هنگام اجرای دکوراسیون، خالی و بی استفاده می‌مانند. به دلیل حجم بالای دیوارها، این بخش از خانه نسبت به دیگر قسمت‌ها توجه افراد را بیشتر به خود جلب می‌کنند. در نتیجه بهترین روش برای جلوه دادن به قسمت‌های خالی این دیوارها، آینه کاری با طراحی متفاوت خواهد بود.

آینه کاری روی دیوار

  • آینه کاری حاشیه ای: در این روش بیشترین دغدغه طراح، دکوراسیون و زیبایی قسمت‌های حاشیه‌ای دیوار یا اشیاء بوده تا باعث شوند جلوه و جذابیت خانه افزایش یابد. برای مثال آینه کاری روی شومینه، اطراف شوفاژ، ستون و دیوارهای راهرو می‌تواند به عنوان قسمت‌های حاشیه‌ای بسیار جلب توجه نموده و سبب زیبایی گردد.

تأثیر آینه کاری در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از تأثیرات مهمی که آینه کاری بر دکوراسیون داخلی منزل خواهد گذاشت، بزرگ جلوه دادن فضای داخلی منزل است؛ همچنین هنگامی که نور منزل کم باشد با انعکاس نور در آینه‌ها می‌توان از فضایی روشن‌تر برخوردار شد. آینه کاری می‌تواند یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک به حساب آید. با توجه به این که آینه کاری باعث ایجاد روشنایی بیشتر در منزل خواهد شد، یک دکوراسیون مناسب برای فضاهای تو در تو نیز شمرده می‌شود. به همین دلیل بیشتر طراحان آینه کاری را برای منزل‌های کم نور و تاریک پیشنهاد می‌دهند.

در فرهنگ و آداب و رسوم مردمان ایرانی، از زمان قدیم آینه را نماد پاکی و آب می‌دانستند و بر این عقیده هستند که استفاده آن در دکوراسیون داخلی منزل باعث ایجاد انرژی مثبت شده و بر افکار و روحیه افراد تأثیرگذار است. البته آینه‌کاری با توجه به این که کاری ظریف به شمار می‌رود، به مهارت نیاز دارد. به گونه ای که شخص ماهر بتواند قسمت‌های مناسب برای این کار را تشخیص دهد و مکانی را برگزیند که بر آرامش افراد تأثیر خواهد گذاشت.

مکان و طرح متناسب در آینه کاری و اجرای آن به بهترین نحو می‌تواند تأثیری مثبت را بر فضای خانه ایجاد کند. آینه کاری در قسمت‌های مختلف خانه از جمله اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، اطراف شومینه و شوفاژ، راهرو و ورودی منزل و در اتاق خواب هر کدام جذابیت و تأثیر خاص خود را در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد خواهد کرد.

کلام آخر

آینه کاری یکی از قدیمی‌ترین روش‌های معماری داخلی به شمار می‌رود که در خانه‌های قدیمی این سبک از دکوراسیون قابل مشاهده خواهد بود. همچنین امروزه در دکوراسیون‌های داخلی از طرح‌های متنوع و مختلف آینه کاری استفاده می‌شود و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این سبک از طراحی را یک طراحی خاص داخلی می‌دانند و فضای خانه را سرشار از احساسات مثبت و انگیزه می‌نماید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا