گوناگون

آشنایی با مشکلات رایج و ارور ها در یخچال فریزر و ساید بای ساید

انواع مشکلات  در یخچال فریزر و ساید بای ساید بیشتر از طریق ارور دادن و یا نمایش کد خطا اطلاع داده می شود.

بد نیست بدانید که در هر نوع یخچالی کد ها و ارور های خطای نمایش داده شده با هم متفاوت است به گونه ای که مختص همان دستگاه است و شخصی سازی شده می باشد. همچنین مفهوم ارور های نمایش داده شده تنها در یخچال ساید بای ساید با هم یکسان است چرا که در این دستگاه ها در هنگام تولید از یک نوع سیستم یکپارچه استفاده می گردد و تنها تفاوت آنها در کیفیت و امکانات می باشد. حال به بررسی حل ارور های این دستگاه ها می پردازیم.

1- قطعی برق و اینورتر یخچال فریزر و ساید بای ساید

به مبدلی که برای کنترل سرعت چرخش موتور در یخچال قرار می گیرد اینورتر می گویند. بیشتر در کمپرسور های اینورتر میزان سرما با کاهش و افزایش آن تنظیم می گردد که این عمل به دلیل خراب شدن دوشاخه، نوسانات برق شهری و یا پریز برق در جریان ورودی اینورتر می باشد که جزو مهمترین علل در ارور دادن یخچال فریزر و ساید بای ساید می باشد.

بد نیست بدانید که با وجود اینورتر در یخچال فریزر و ساید بای ساید عملکرد این دستگاه بهبود می یابد و در مصرف انرژی نیز می توان صرفه جویی نمود. همچنین  با تغییر سرعت کمپرسور و تنظیم برق به طور چشمگیری می توان شاهد کاهش تاثیرات منفی در محیط زیست بود.

بد نیست بدانید که اینورتر ها عملکرد بسیار سودمندی از نظر رطوبت و کنترل دما دارند. چرا که میزان رطوبت و سرمای داخل یخچال با تغییر سرعت کمپرسور به طور دقیق کنترل می گردد که این عمل به حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی منجر می شود.

به طور حتم با استفاده از اینورتر ها در یخچال فریزر و ساید بای ساید علاوه بر حل ارور های آن منجر به افزایش کارایی و بهبود عملکرد آن نیز می گردد. همچنین شما می توانید از خدمات تعمیرات لوازم خانگی تبریز فیکسر استفاده کنید.

2- دماسنج و یا سیستم دیفراست یخچال فریزر و ساید بای ساید

وظیفه اصلی سیستم دیفراست، در یخچال عمل یخ زدایی از اپراتور برفک زده دستگاه است که به وسیله دماسنجی که توسط سنسور دستگاه صورت می پذیرد و همچنین تشخیص انجام وظیفه و شروع فعالیت یخچال فریزر به وسیله آن امکان پذیر می باشد.

چرا که اگر این بخش از یخچال نتواند تشخیص دهد که دستگاه برفک میزند ممکن است عملکرد آن با مشکل مواجه گردد و شاهد تجمع برف و یخ خواهید بود.

در نتیجه یخچال فریزر با مشکلاتی از قبیل کاهش قدرت خنک کنندگی، گره های سرمایشی و حتی خرابی کل سیستم رو به رو می شود.

بنابراین لازم است که سیستم دیفراست و یا دماسنج و سنسور درون یخچال فریزر و ساید بای ساید به درستی عمل نماید تا متوجه برفک زدگی و یخ زدایی دستگاه گردد.

توجه نمایید که تمامی این موارد با نگهداری و تعمیر منظم و به موقع سیستم دیفراست امکان پذیر می باشد.

حسگر یخساز یخچال فریزر و ساید بای ساید

3- فشار آب کم و یا حسگر یخساز یخچال فریزر و ساید بای ساید

دلیل دیگر خطا دادن یخچال فریزر را می توان کمبود و یا فشار کم ورودی آب به دستگاه دانست. در صورت مشاهده این مشکل لازم است که ابتدا مجرا های ورودی آب مورد بررسی قرار گیرد و سپس به سنسور یخچال فریزر توجه شود.

همچنین از دیگر خطا های این مشکل می توان به برگشت آب به پمپ، کمبود گاز مبرد، خرابی کمپرسور، خرابی فن هواکش، خطا در سیستم تنظیم دما و خطا های الکتریکی اشاره نمود.

به همین جهت بهترین راه حل این است که آن را با یک تستر برق چک نمایید و سپس دستگاه را از برق جدا نموده و مقاومت سنسور را با استفاده از تستر برق اندازه بگیرید.

بد نیست بدانید که اگر مقاومت، بسیار بزرگتر از مقدار استاندارد آن باشد در نتیجه سنسور یا خراب است و یا باید تعویض گردد.  از مهمترین دلایلی که موجب خرابی و یا کار نکردن فن می شود، تجمع گرد و غبار در اطراف پره ها و موتور فن است که باعث نوسانات برق و جا به جایی یخچال می گردد.

لازم است به این نکته مهم اشاره شود که اگر تنها یکی از این مشکلات برای یخچال فریزر و ساید بای ساید به وقوع پیوسته باشد به احتمال زیاد باعث ارور دادن و خطای فن محفظه یخ می شود. برای حل این مشکلات به نکات زیر توجه نمایید:

  • بررسی جا به جایی یخچال: اگر یخچال شما هم به شدت جا به جا می شود ممکن است به فن آسیب برساند. به همین جهت باید دستگاه را در یک مکان ثابت قرار دهید و از پایه های محکم استفاده نمایید.
  • بررسی نوسانات برق: در صورتی که یخچال فریزر و ساید بای ساید به وسیله نوسانات برق دچار آسیب شده باشد به آسانی می توانید از یک رگولاتور ولتاژ استفاده نمایید چرا که به وسیله ی این دستگاه می توان نوسانات برق را کنترل نموده و از خرابی دستگاه جلوگیری نمایید.
  • پاکسازی گرد و غبار: شما می توانید با استفاده از یک پارچه نرم و به همراه یک مرطوب کننده از اطراف پره ها گرد و غبار را پاک نمایید و شاهد جلوگیری از تجمع گرد و غبار در اطراف پره ها و افزایش طول عمر دستگاه خود باشید.
  • تماس با تعمیرکار مجاز: در آخر اگر  با انجام تمامی این اقدامات مشکل یخچال فریزر و ساید بای ساید شما حل نگردید بهترین کار تماس با تعمیرکار مجاز است. چرا که با انجام این کار می توانید از کار نکردن و خرابی فن محفظه یخ دستگاه خود جلوگیری نمایید.

ارور ها در یخچال فریزر

4- کمپرسور فعالیتی ندارد

اما یکی از مهمترین مشکل که در اکثر یخچال فریزر ها به عنوان دلیل اصلی ارور دادن این دستگاه شناخته می شود کار نکردن موتور یخچال است.

از جمله مشکلاتی که باعث به وجود آمدن این مشکل می گردد سوختگی فیوز روی برد الکترونیکی، قطعی اتصال جریان برق یخچال، خرابی فیوز اورلود، وجود مشکل در رله استارت، سوختن کمپرسور و یا خرابی ترموستات می باشد.

به همین جهت در صورت کار نکردن موتور یخچال ابتدا لازم است که اتصال جریان برق را کنترل نمایید. زیرا امکان قطع و بریدگی سیستم های برق وجود دارد. پس در نتیجه در جهت رفع این مشکل سیم ها را تعویض و یا تعمیر نمایید و اتصالات برق را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اگر فیوز روی برد الکترونیکی دچار سوختگی شده باشد لازم است که فیوز را تعویض نموده و آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا