ارز دیجیتالکسب و کار

مسیر تریدر شدن از زبان یک تریدر توسط تیم تجارت موفق

به خاطر می آورم که زمانی که بورس سود های خوبی می داد و اخبار تماما از آن تعریف می کرد . اکثر آدم هایی که من می شناسم به سمت آن ،حرکت کردند. بدون اینکه چیزی از مهارت های یک تریدر یا سرمایه گذار بدانند . اون روز ها هر کسی ،تاکید می کنم ،هر کسی می توانست در بورس سود کند به این دلیل که اکثر نماد ها مثبت بودند . همه شاد و خوشحال بودند تا زمانی که بورس منفی شد.

اینجا بود که مردم عامه فهمیدند که به این راحتی ها هم نیست سود کردن به قول معروف گاو نر می خواهد و مرد کهن. اما اکثرا با مفهومی به نام تریدر آشنا نبودند.

یک دسته که از عملکرد بازار بورس خوششان آمده بود به سمت بازار های مالی بین المللی حرکت کردند. اما بازار های بین المللی به سادگی بورس ایران نبود . پس آنها نیاز داشتند که مهارتی به نام تریدری را فرابگیرند تا بتوانند تریدر شوند. اما همانطور که گفتم این نیازشان بود اما آنها از این نیاز آگاه نبودند در عوض به سراغ قسمتی از این مهارت رفتند به نام مهارت تحلیل کردن.

فکر عامه می گفت که اگر کسی بتواند تحلیل کند پس می تواند به راحتی ترید کند و از این بازار ها سود کسب کند. آنها به سراغ روش های تحلیل رفتند . از تحیلی تکنیکال گرفته تا تحلیل های سنتیمنتال  و فاندامنتال . اما با ضرر های متفاوتی رویرو می شدند. بعد از ضرر به این فکر می کردند که این روش اشتباه است و به دنبال روش دیگری می رفتند سپس با شکست های بیشتری روبرو می شدند و این چرخه تا به امروز ادامه دارد. مگر اینکه آنها تصمیم به تغییر این روند بگیرند.

چرخه تریدر شدن

در بالا از مسیر تریدر شدن صحبت کردیم و اسمی از چرخه آوردیم اما این چرخه چیست؟

مسیر تریدر شدن

گام یک تریدر شدن

می توانم بگوییم که اکثر افرادی که در این بازارهای مالی می آیند ،طعم سود را خوب درک می کنند .به دنبال همین درک به سراغ سود های بیشتر (رویایی) می روند که این باعث ضرر بیش از حد آنها می شود.

گام دوم تریدر شدن

عمیقا در ضرر فرو می روند و تصمیم می گیرند که از این مهارت دست بکشند. به این باور می رسند که این بازار ها تنها برای این درست شده است که پول آنها را بدزدد. به این باور می رسند که کسانی که سود می کنند یک روش رویایی دارند که با دیگران به اشتراک نمی گذارند. با خود می انگارند که دنیا تمام شده است . فشار روانی بسیاری بر آنهاست . قرار بود با این پول خرج زن و بچه را بدهند . به ناچاری و قرض می افتند و…

اینها قسمتی از مواردی هستند که من در کسانی که به این بازار وارد می شوند ،مشاهده کرده ام . در این مرحله بیشترین افراد از بازار جدا می شوند.

گام سوم تریدر شدن

حال کسانی که در بازار مانده اند به سراغ روش های جدیدی می روند. با خود می گویند که شاید دانش تکنیکال من ضعیف است یا شاید کم است . روش جدیدی را پیشه می کنند اما تغییری در شرایط آنها ایجاد نمی شود. تنها کسانی از این گام عبور می کنند که بفهمند به غیر از دانش تحلیلی ،چیز های دیگری نیز در نتایج ما در این بازار نقش دارند. به سراغ آموزش آن مطالب می روند .

گام چهارم تریدر شدن

در این مهارت ها بهتر می شوند و  شروع به پیشروی می کنند با خود می اندیشند که دیگر مسیر هموار است.

باز هم در معامله گری ضرر می دهند اما این ضرر ها همراه با یادگیری است. آنها ژورنال می نویسند و از اشتباهات خود درس می گیرند. درصدد حل آن اشتباهات بر می آیند.

گام پنجم تریدر شدن

اکنون می توانند به شیوه درست معامله کنند . از اصول روانشناسی و مدیریت سرمایه آگاهند. می شود گفت که مهارت تریدری را فرا گرفته اند. اینگونه به یک معامله گر تبدیل شده اید.

گام ششم تریدر شدن

سود کسب می کنند و لذت می برند.

مهارت های لازم برای تریدر شدن

فرق افرادی که تازه در این بازار آمده اند با افرادی که در این بازار با تجربه تر اند ، همین مورد است. اکثر تریدر ها بر این باورند که مهارت روانشناسی و مدیریت سرمایه از دانش تحلیلی مهم تر است. من به شخصه کسی را دیده ام که بدون دانش تحلیلی بتواند درآمد زایی کند در عین حال به وضوح دیده ام که اشخاصی که از نظر دانش تحلیلی قوی هستند اما درضرر اند .

مهارت های تریدر
سه مهارتی که یک تریدر نیاز دارد

نمی خواهم بگویم همه باید این مسیر را طی کنند یا اینکه همه با این مسیر مواجه می شوند. در این مسیر افرادی را دیده ام که هیچ سودی را ندیده اند و با ضرر مواجه شده اند . اما ندیده ام افرادی را که در این بازار ضرر نکرده اند و با قاطعیت می گویم که نخواهم دید.

تغییر در مسیر تریدر شدن

شما می توانید این راه را طولانی کنید یا کمتر کنید. طولانی کردن را مسیر تریدر شدن می تواند با لجبازی و بهتر نشدن همراه باشد . شما می توانید با گوش دادن به حرف افرادی که خودشان چیزی از این بازار و عملکرد آن نمی دانند، گوش بدهید. می توانید فعالیت های خود را سرسری انجام دهید.

می توانید این مسیر را کم کنید .می توانید گروهی را تشکیل دهید که با هم به فراگیری مهارت تریدری مشغول شوید یا می توانید  فردی که این مسیر را رفته و با تجربه تر از شماست را انتخاب کنید تا در این مسیر همراهتان باشد و به شما کمک کند. اگر تمایل دارید با تیم ما همراه باشید فرم مرتبط را پر بفرمایید.

اما به خاطر داشته باشید که در این مسیر شما هستید که حرف اول و آخر را می زنید. این شما هستید که می توانید مسیر را طولانی یا کم کنید. به خاطر داشته باشید که مسیر تریدر موفق شدن ،مسیری است که باید توسط شما طی شود و بدانید مسیری طولانی در پیش دارید.

منبع : موسسه تجارت موفق

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا