گوناگون

درباره ایمپلنت لیزر با دندان چه می دانید

چرا باید یک دندانپزشک لیزری برای جراحی ایمپلنت دندان انتخاب کرد؟

دلایل خوبی برای انتخاب دندانپزشک لیزری برای جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد.

ایمپلنت های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و دندانپزشکان لیزر انتخاب هوشمندانه ای برای قرار دادن ایمپلنت هستند. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه ها دارد – از جمله کنترل دقیق تر به پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزرهای دندانی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. اصطلاح LASER مخفف عبارت Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation است. نور معمولی، مانند نور لامپ، طول موج های زیادی دارد و در همه جهات پراکنده می شود، بنابراین کل اتاق روشن می شود. از طرف دیگر نور لیزر دارای طول موج خاصی است. قدرت در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند و آنها را برای جراحی های بسیار دقیق دندان به جای مته یا اسکالپل عالی می کند.

لیزرها بی خطر هستند و در بسیاری از انواع روش های پزشکی از جمله درمان تسکین درد TMJ، حذف لکه های خورشیدی، درمان تبخال، لیزیک، سفید کردن دندان، برداشتن آب مروارید، تسکین زخم شانکر، برداشتن تومور، جراحی پلاستیک، درمان بیماری لثه و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند. روش های جراحی

لیزرها به طور موثر و با حداقل تهاجم عمل می کنند تا تجربه ملایم تر و راحت تری را برای بیماران فراهم کنند. برای مثال، پرتو لیزر WaterLaser iPlus توسط BIOLASE به ناحیه مورد نظر با یک سیستم تحویل فیبر نوری متصل به یک قطعه دست دندانپزشکی هدایت می‌شود و سپس با پالس‌های ثابت به ناحیه درمان تحویل داده می‌شود. صدای ضربان دار در مقایسه با ارتعاش و نویز مته دندانپزشکی برای گوش موسیقی است.

لیزر در ایمپلنت دندان

لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، از دست دادن خون را کاهش دهند، ناراحتی بعد از عمل را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود زخم بهتری دست یابند تا بیماران سریع‌تر به لبخند زدن برگردند.

پیشنهاد مطالعه بیشتر درباره ایمپلنت لیزری : https://drsojodi.com/dental-implant-16-02-2019

تشابهات در گسترش دندانپزشکی ایمپلنت و دندانپزشکی لیزری در عمل بالینی آشکار است. از آنجایی که طرفداران دندانپزشکی لیزری به جستجوی راه‌های جدید برای استفاده از این فناوری ادامه می‌دهند و هر چه پزشکان بیشتری درگیر دندانپزشکی ایمپلنت می‌شوند، منطقی است که شاهد استفاده همزمان از هر دو فناوری در عمل بالینی باشیم. این مقاله داده هایی را ارائه می دهد که به وضوح از ارزش لیزرهای دندانی در عمل ایمپلنت دندانپزشکی حمایت می کند. چالش برای پزشک مانند هر حوزه دیگری از دندانپزشکی است: دانستن اینکه چه زمانی، کجا و از چه تجهیزاتی باید در هر موقعیتی استفاده کند. همه طول موج های لیزر دندان لزوما در هر موقعیت ایمپلنت دندانی مفید نیستند. پس از اینکه پزشکان ویژگی‌های طول موج‌های در دسترس را شناختند، استفاده از فناوری در شرایط خاص مطمئناً ضروری است.

کاشت دندان با لیزر چیست؟

دندان های ما یک فشارسنج واقعی برای سلامتی هستند! از دست دادن یک یا چند دندان یکی از علل بیماری های مختلف است. بنابراین، بازیابی به موقع زیبایی و عملکرد سیستم دندانی مهم است. کاشت لیزر در درجه اول مراقبت از بیمار است، زیرا این روش نیازی به استفاده از چاقوی جراحی یا ایجاد برش روی لثه ندارد و دوره بعد از عمل سریعتر و آسانتر است.

کاشت دندان با لیزر به چه معناست؟

در مواجهه با نیاز به ترمیم دندان برای اولین بار، همه سوالات زیادی دارند که فقط دندانپزشک به آنها پاسخ خواهد داد. کاشت دندان با لیزر – چیست؟ از هر چیز جدید نترسید! اسکالپل با لیزر جایگزین می شود که برای کاشت ایمپلنت در استخوان استفاده می شود. جراحی پرتو لیزر نوع جداگانه ای از کاشت نیست، اما در مقایسه با روش سنتی مزایای خاص خود را دارد. عمل دندانپزشکی نشان داده است که مدت زمان مرحله جراحی حدود 30-40٪ کاهش می یابد، بافت های نرم آسیب نمی بینند، و دوره بهبودی بسیار آسان تر است. پرتو تأثیر منفی بر بدن ندارد، منع مصرف جداگانه ای ندارد.

کاشت لیزر: مراحل عمل

ترمیم سیستم دندانی با استفاده از لیزر چگونه است؟

آمادگی برای جراحی. بیمار مجموعه ای از آزمایشات لازم را می گذراند، یک عکس پانوراما از فک یا سی تی اسکن برای تشخیص دقیق تر می گیرد.
جراحی شامل استفاده از لیزر به جای اسکالپل است. ناحیه کوچکی بالای محل ایمپلنت توسط پرتویی جدا می‌شود که مخاط را سوزان می‌دهد، بنابراین از تبخیر رطوبت و عدم خونریزی اطمینان می‌یابد. لیزر همچنین به آماده سازی بستر برای سازه کمک می کند. استفاده از لیزر در عمل دندانپزشکی خاصیت ضد باکتریایی دارد، صدمات را کاهش می دهد و خطر عوارض را در دوره بعد از عمل به صفر می رساند.
ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و سپس دندانپزشک یک بخیه را روی محل برداشتن قرار می دهد.
دوره کاشت کامل ایمپلنت بسته به خواص و ویژگی های فردی بدن از سه تا شش ماه طول می کشد.
پس از ادغام کامل استخوان و ریشه مصنوعی، لیزر دوم انجام می شود و سپس اباتمنت و تاج نصب می شود.
ویدئوی “کاشت دندان با لیزر” هر مرحله از عمل کاشت ریشه تیتانیوم را با جزئیات نشان می دهد. پس از مشاهده این “دستورالعمل” تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد بود که کدام روش مداخله جراحی را ترجیح دهید.

کاشت دندان با لیزر: مزایای روش نوآورانه

حداقل خطر عفونت و عدم خونریزی لثه به دلیل “کوتر شدن” بافت های نرم.
روشی راحت و بدون درد.
بدون تاثیر منفی بر بدن
مدت زمان این روش در مقایسه با روش سنتی 30-40٪ کاهش می یابد.
حداقل آسیب به بافت های نرم در اثر برخورد نقطه ای پرتو.
دوره آسان و سریع بعد از عمل.
زیبایی شناسی بالا در نتیجه نهایی و عدم وجود اسکار.
فقط پزشک معالج می تواند با جمع آوری و مطالعه دقیق تصویر بالینی برای هر مورد، مناسب ترین راه را برای ترمیم دندان توصیه کند.

منبع اصلی : https://sobolevskyy.com/en/what-is-laser-dental-implantation.html

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام مطلب عالیست ایمپلنت لیزری خیلی خوبه راحته درد کم داره. دکترسجودی توی شهرک غرب کارش درسته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا