گردشگری

جاهای دیدنی کردستان و سنندج| 8 مکان دیدنی استان کردستان که باید ببینید!

بهترین جاذبه های طبیعی استان کردستان کجاست؟

جاهای دیدنی کردستان کم نیست، مطمئنا در طول سفر خود شما هنوز جاهای ندیده بسیاری خواهید داشت، اما در این مقاله ما سعی کرده ایم مکان های دیدنی کردستان را که هر گردشگری باید به آن سری بزند را معرفی نمودیم. همراه ما باشید.

زیباترین جاذبه های طبیعی استان کردستان کجاست؟

1. دریاچه زریوار

جاهای دیدنی سنندج در پاییز / جاهای دیدنی کردستان

دریاچه زریوار در استان کردستان یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی سنندج در بهار زیبای این استان است. از شگفتی های این دریاچه باید به جزیره های متحرک آن اشاره کرده که گاه به مساحتی حدود 20 متر مربع نیز میرسد. جالب اینجاست که دریاچه ی زیبا هیچ سرچشمه ای ندارد و آب شیرین آن از چشمه های جوشان کف دریاچه نشات میگیرد که این خود جای شگفتی دارد. البته اگر در فصل زمستان به دریاچه بروید خواهید دید که در قسمت هایی که چشمه های کف زمین می جوشد آب روان و بدون یخ زدگی هنوز وجود دارد. این خود صحنه های زیبایی را به وجود می آورد که این دریاچه شگفت انگیز را به یکی از جاهای دیدنی سنندج در زمستان نیز تبدیل می کند. اگر به استان کردستان زیبا سفر کردید دریاچه زریوار اولین مقصدی است که به شما پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: مکان های دیدنی شرق گیلان | 5 مکان دیدنی زیبا در شرق استان گیلان

2. پارک آبیدر

جاذبه های طبیعی سنندج
پارک آبیدر استان کردستان از گذشته جرو تفرجگاه های مردمان بومی این استان غربی ایران بوده است. آبی در یا آب دره یه دلیل وجود چشمه های زیرزمینی فراوانی نام گذاری شده است. البته در اصطلاح کردی “ئاویه‌ر” خوانده می شود. اگر اهل سفر به سبک کمپینگ هستید آبیدر یکی از بهترین مکان های کردستان برای برپایی چادر است. البته باید در نظر داشته باشید در ارتفاعات بالاتر کوه در تاریکی شب احتمال رویت حیوانات وحشی وجود دارد. بنابراین توصیه می شود چادر خود را در ارتفاعات پایین تر کوه برپا کنید.

3. روستای سپیدبرگ

جاهای دیدنی سنندج و مریوان
درست است کردستان پر از روستاهای زیبا است که گردشگران از رفتن به آنجا هرگز پشیمان نخواهند شد اما در این بین روستان سفید برگ تجربه دیگری است. روستای سفید برگ یا سپید برگ یکی از جذاب ترین روستاهای دیدنی سنندج است. بدون شک اگر به طبیعت و دشت و سرسبزی علاقه مند باشید این روستای زیبا را هرگز فراموش نخواهید کرد. سپید برگ پز از دشت های سرسبز و درختان پر از شکوفه در فصل بهار است. همچنین وجود استخرهای پرورش ماهی قزل آلا در این روستا باعث رونق گردشگری در این روستا گردیده است. اگر به سفید برگ سفر کرده اید لذت خوردن ماهی کباب های تازه آن را از دست ندهید.

4. اورامان

جاهای دیدنی سنندج
اورامان یکی از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد گردشکری و از روستاهای دیدنی سنندج و کردستان است. این روستای زیبا و باستانی به هزار ماسوله نیز معروف است و این نام گذاری آن به دلیل شباهت آن به خانه های پلکانی ماسوله است. اگر بخواهیم از قدمت این روستای کردستان برای شما بیشتر بگوییم، اغراق نیست اگر گفته شود که اورامان قدمتی به اندازه کل تاریخ بشر دارد. یافته های تاریخی در نزدیکی هوران به حدود 40 هزار سال پیش می رسد. جالب اینجاست که بسیاری از آداب و رسوم تاریخی و اصیل این منطقه مانند پیرشالیار در اورامانات توسط مردم همچنان حفظ شده است. پس به شما توصیه می کنیم که دیدار به بخشی از تاریخ و فرهنگ اصیل ایران در غرب کشور را از دست ندهید.

6. غارکرفتو در سقز

غارکرفتو در سقز

غار کرفتو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان کردستان است. این غار از دوبخش ساخته دست بشر و ساخته دستان طبیعت ایجاد شده است. بخش زیبای طبیعی آن شامل قندیل هایی از آهک است که شما را به یاد غار علی صدر در استان همدان خواهد انداخت. یافته های باستان شناسان نشان می دهد که غار کرفتو از 7 هزار سال پیش محل برای سکنی گزیدن بشر بوده. سیستم های آب رسانی غار و بخش های نورگیر آن و حتی تنور حفر شده در داخل زمین غار نشان دهنده وجود انسان در گذشته های دور در این غار است.

7. چشمه جوشان گراوان

چشمه جوشان گراوان در کردستان

سازه های آهکی چشمه جوشان گراوان واقعا بی نظیر است. این سازه رنگی از املاح موجود در چشمه درست شده که آن را به یک پدیده طبیعی خارق العاده تبدیل کرده است. البته اگر به این مکان جذاب و دیدنی کرستان بروید، طبیعت سرسبز و دشت های پهناور اطراف آن نیز قطعا مناظر چشمنوازی را ایجاد خواهد کرد که می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات سفر شما را به کردستان رقم بزند

8. بازارچه مرزی در بانه

بازارچه مرزی در بانه

اگر اهل خرید در سفر باشید پس بازارچه محلی بانه را از دست ندهید. اینجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا می کنید. بهترین مراکز خرید این بازار شامل مرکز تجارت بین‌الملل پاسارگاد، پاساژ گلستان، مرکز خرید طنین، پاساژ عزیزی، مجتمع تجاری کردستان، مرکز خرید قادری، مرکز خرید کاندیش، مرکز خرید آربابا، پاساژ خیام، پاساژ بهار، مرکز خرید مروارید، مجتمع تجاری زیتون و… است که می توانید هرچیزی که لازم دارید، از لازم خانه تا لوازم آرایشی را از این بازارها تهیه کنید.

کلام آخر

در این مقاله بهترین مکان های دیدنی کردستان را معرفی نمودیم. شما در سفر خود به کردستان از کدام یک از جاذبه های دیدنی این استان زیبا دیدن کرده اید؟ می توانید در قسمت کامنت ها آن را با ما و سایر کاربران ویکی در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سنندج‌ قلب آذربایجان 💞
    خواهشا از ما ترک های شهر سینان داش از شهرهای بیجار قروه دیواندره سریش آباد سقز کامیاران هم مطلب بذارین ترک های بیشماری در شهرهای سنندج بیجار قروه دیواندره سریش آباد سقز و کامیاران و روستاهای اطراف استان سنندج زندگی میکنن اگر ماه محرم به شهرهای سنندج بیجار قروه دیواندره سریش آباد سقز و کامیاران تشریف بیارین ترک های اینجا هم مثله شهرهای ترک نشین تبریز ارومیه زنجان و اردبیل مراسم ماه محرم رو با شکوه هر چه بیشتر برگزار میکنن ناگفته نماند استان سنندج رنگین کمان اقوام است بالای 70 درصد استان رو ترک ها و شیعه ها تشکیل میدن 💞

    یاشاسین آذربایجان 💞یاشاسین سینان داش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا