گوناگونفناوری

اسنپدراگون 4 نسل 2 برای گوشی های زیر 200 دلار رونمایی شد

کوالکام در ماه سپتامبر اسنپدراگون 4 نسل 1 را معرفی کرد و عملاً جایگزین نام‌گذاری اسنپدراگون 400 در بخش ارزان‌قیمت شد. اکنون، سازنده تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 را معرفی کرده است.

اگر به مشخصات این پردازنده نگاه کنید و ممکن است متوجه می شوید که اسنپدراگون 4 نسل 2 پیشرفتی را در هیچ رده ای به همراه ندارد، حتی با مشاهده دقیق چند کاهش کارایی را نیز شاهدیم. کوالکام به Android Authority گفته است که این چیپست جدید برای تامین انرژی دستگاه‌های ارزان‌تر از اسنپدراگون 4 نسل 1 طراحی شده است.

با این حال، چند پیشرفت قابل توجه نیز در پردازنده وجود دارد. بزرگترین ارتقا، تغییر از فرآیند TSMC 6 نانومتری به طراحی کوچکتر 4 نانومتری سامسونگ است. یک فرآیند کوچکتر از نظر تئوری باید منجر به بهبود بهره وری شود و کوالکام می گوید که چیپست جدید نسبت به نسل قبلی خود 5 درصد راندمان را افزایش می دهد.

یکی دیگر از ارتقاء قابل توجه این است که اسنپدراگون 4 نسل 2 مودم X61 5G را دریافت می کند، به گفته کوالکام، این قابلیت های سلولی Release 16 را برای اولین بار در این سری ارائه می کند. با این حال، ما همچنان همان سرعت پایین لینک 2.5 گیگابیت بر ثانیه و 900 مگابیت در ثانیه را مانند قبل دریافت می کنیم، اما فقط از 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: تلگرام پریمیوم چیست؟ قیمت و ویژگی های Telegram Premium

فقط یک پردازنده با بودجه  مقرون به صرفه، نه بیشتر!

کوالکام می گوید، با این افزایش در درجه اول از افزایش سرعت کلاک از 2 گیگاهرتز به 2.2 گیگاهرتز باید انتظار عملکرد حدود 10 درصد بهتری داشته باشید. با این حال، این شرکت همچنین اعتراف کرده است که پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 4 نسل 2 نسبت به پردازنده گرافیکی سال گذشته SoC کمی پایین تر است.

 

ویژگی های مثت و منفی اسنپدراگون 4 نسل 2

بله باید گفت متاسفانه، مانند اسنپدراگون 4 نسل 1 و اسنپدراگون 695، گوشی های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 از فیلمبرداری 4K پشتیبانی نمی کنند این درحالی است که فیلمبرداری 4K بیش از یک دهه است که در تلفن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد واقعاً مایه شرمساری است.

سایر ویژگی های قابل توجه عبارتند از بلوتوث 5.1 (کاهش از بلوتوث 5.2)، فناوری شارژ سریع 4+، نرخ تازه سازی 120 هرتز با وضوح +FHD، پشتیبانی از رم LPDDR5X (بالاتر از LPDDR4X) و Wi-Fi 5.

وقتی به مشخصات مربوط به دوربین نیز نگاه می کنیم، چیزهایی آشنا به نظر می رسند، که دارای قابلیت پشتیبانی از دوربین تا 108 مگاپیکسل، دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی + 16 مگاپیکسل و قابلیت فیلم برداری 1080p/60fps است.

انتظار می رود اولین گوشی های اسنپدراگون 4 نسل 2 در نیمه دوم سال 2023 وارد بازار شوند و این شرکت به طور خاص Redmi و vivo را به عنوان شرکای خود کنار گذاشته است. کوالکام همچنین اشاره کرد که انتظار دارد گوشی‌هایی با این چیپست‌ها قیمتی کمتر از 15000 روپیه یا کمتر از 200 دلار داشته باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا