شبکه های اجتماعی

رفتن پست به اکسپلور با کمک اثربخش‌ترین روش‌ها

اگر شما هم جز کسانی هستید که سوال “چجوری پستمون بره اکسپلور” همیشه ذهنتان را درگیر کرده است در این مطلب با ما همراه باشید تا جواب کامل سوال خود را بگیرید. درحقیقت رفتن به اکسپلور اینستاگرام اصلا شانسی و تصادفی نیست. بلکه اینستاگرام بر اساس یکسری الگوریتم‌ها پست‌هایی که می‌توانند به اکسپلور بروند را انتخاب می‌کند.

اکسپلور اینستاگرام کجاست؟

اکسپلور اینستاگرام صفحه‌ای است که پست‌هایی از سراسر اینستاگرام در آنجا برای شما نمایش داده می‌شود. برای باز کردن این صفحه کافیست در برنامه‌ی اینستاگرام از قسمت پایین آیکون ذره‌بین را انتخاب کنید. در واقع اینستاگرام با استفاده از یکسری الگوریتم‌ها فعالیت‌های قبلی شما را بررسی کرده و با توجه به علایقتان یک سری پست از سراسر اینستا، چه پیج‌هایی که فالو کرده‌اید و چه پیج‌هایی که فالو نکرده‌اید را به شما نمایش می‌دهد. البته در انتخاب این پست‌ها علایق برخی از دوستان شما را نیز در نظر می‌گیرد چون احتمال می‌دهد شما علایق مشترکی با دوستان خود داشته باشید به همین دلیل است که سوال “چجوری پستمون بره اکسپلور” دغدغه بسیاری از افراد فعال در این حوزه است.

اینستاگرام از چه الگوریتمی برای انتخاب پست اکسپلور پیروی می‌کند؟

اینستاگرام سعی می‌کند محتواهایی را که حدس می‌زند برای شما جذاب و خوشایند باشد را در اکسپلور برایتان نمایش دهد و به همین دلیل است که اکسپلور هر شخصی کاملا اختصاصی می‌باشد. اینکه این غول شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب پست‌های اکسپلور دقیقا از چه الگوریتمی استفاده می‌کند بطور دقیق مشخص نیست. اما با یک بررسی تخصصی در زمینه اینکه چجوری پستمون بره اکسپلور می‌توان نتیجه گرفت که اینستا بر اساس سه ویژگی این پست‌ها را انتخاب می‌کند:

  • پست‌هایی که توانسته‌اند نظر تعداد زیادی کاربر را به خود جلب کنند.
  • پست‌هایی که کاربر قبلا به آن‌ها توجه بیشتری نشان داده است.
  • پست‌هایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر

بنابراین اینستاگرام مرتبا رفتارهای کاربران خود را در نظر می‌گیرد و با توجه به علایقی که هر کاربر از خود نشان می‌دهد اکسپلور او را اختصاصی سازی می‌کند تا نهایتا تمام مطالب نمایش داده شده برای او جذاب باشند.

چجوری پستمون بره اکسپلور؟ 6 روش ساده برای رفتن به اکسپلور

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان اینستاگرام برخی روش‌ها می‌توانند کمک کنند تا پست شما وارد اکسپلور شود. در ادامه به بررسی 6 مورد از این روش‌های می‌پردازیم:

1- شناسایی مخاطبین هدف

اینستاگرام پست‌هایی را در اکسپلور افراد نمایش می‌دهد که فکر می‌کند برای آن‌ها خوشایند خواهد بود. بنابراین اگر شما مخاطبین هدف خود را درست شناسایی کنید و محتوایی متناسب با سلایق آن‌ها انتخاب کنید، احتمال دیده شدن محتوایتان توسط افراد درست بالاتر رفته و در نتیجه تعداد بیشتری با پست شما تعامل پیدا خواهند کرد.

2- استفاده از هشتگ‌های ترند شده و محبوب

استفاده‌ی هوشمندانه و درست از هشتگ‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی به دیده شدن پست شما برای افرادی که واقعا دنبال آن محتوا هستند داشته باشد. البته توجه داشته باشید که استفاده‌ی بسیار زیاد از هشتگ‌ها و یا نوشتن هشتگ‌های نامربوط تاثیر منفی خواهند داشت. بنابراین در انتخاب هشتگ‌های پست خود دقت کافی را داشته باشید. تعداد مجاز هشتگ برای هر پست 30 تا است اما تعداد نرمال توصیه شده 11 هشتگ اصولی می‌باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

3- نوشتن کپشن‌های جذاب و تشویق کننده

سعی کنید کپشن‌ها را طوری بنویسید که مخاطب مشتاق خواندن آن باشد و در داخل کپشن آن‌ها را به نوشتن کامنت و یا پاسخ دادن به یک سوال تشویق کنید تا از این طریق بتوانید تعامل آن‌ها را با پست بالا ببرید.

4- کمک گرفتن از برندها و اینفلوئنسرها

افرادی که پیج اینستاگرامی آن‌ها فالوور زیادی دارد و تعامل افراد نیز با آن‌ها زیاد است؛ اگر از پیج شما حمایت کنند و از این طریق تعامل پیج شما را نیز بالا ببرند؛ تاثیر بسیار زیادی برای رفتن به اکسپلور خواهد داشت. در واقع این همان کاریست که تبلیغات برای پیجتان انجام می‌دهد، اما اگر این اتفاق مرتبا تکرار شود تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

5- تشویق مخاطبین به روشن کردن اعلان‌های اینستاگرام و یا قرار دادن شما در قسمت favorites

در پاسخ به “چجوری پستمون بره اکسپلور” باید بگوییم اگر بتوانید مخاطبین خود را با روش‌های مختلف مانند جایزه و… تشویق کنید اعلان‌های پست و استوری صفحه‌ی شما را فعال کنند باعث می‌شود پست شما بیشتر دیده شده و لایک و کامنت بخورد که این میزان لایک و کامنت می‌تواند تاثیر زیادی در رفتن پست به اکسپلور داشته باشد.

یکی ویژگی جدید که اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است این است که فالوورهای شما می‌توانند صفحه‌ی شما را در موارد دلخواه خود (Favorites) قرار دهند تا بدین طریق بتوانند به راحتی تمامی پست‌های شما را ببینند که این کار نیز مانند روشن کردن اعلان باعث بیشتر دیده شدن و بالاتر رفتن تعامل پست‌هایتان خواهد شد.

6- زمانبندی پست کردن محتوا

هرچند کیفیت پست‌ها تاثیر بسیار زیادی در میزان دیده شدن آن‌ها دارد اما یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار تعداد فالوورهای آنلاین شما در زمان پست‌گذاری است. شما باید به مرور تشخیص دهید که چه زمان‌هایی پست‌های شما در دقایق اولیه پست شدن لایک بیشتری می‌خورد و یا چه تعداد پستی در طول روز برای فالوورهای شما خوشایند است و بر اساس همین نتایج برای زمان پست کردن محتواهای خود تصمیم بگیرید.

البته یکی از روش‌های تشخیص تعداد آنلاین‌ها در زمان‌های مختلف توجه به میزان بازدید استوری‌ها در طول روز نیز هست. هر زمان که استوری‌های شما بازدید بیشتری داشته باشد یعنی تعداد فالوورهای آنلاین شما در آن زمان بیشتر است.

سخن پایانی

رفتن به اکسپلور و دیده شدن بیشتر اصلا تصادفی نیست بلکه بر اساس یک سری روش‌ها و راهکارها است که برخی افراد می‌توانند پست‌های خود را به اکسپلور برسانند. در این مطلب به بررسی مواردی پرداختیم که با انجام آن‌ها شانس شما برای رفتن به اکسپلور بسیار افزایش خواهد یافت. علاوه بر موارد گفته شده در این مطلب شما می‌توانید مطالب قبلی اینبو در این زمینه را نیز برای یافتن پاسخ‌های بیشتر برای سوال ” چجوری پستمون بره اکسپلور” مطالعه کنید تا شانس موفقیتتان برای رفتن به اکسپلور افزایش یابد. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله “روش های تضمینی برای افزایش لایک اینستاگرام” است که در این زمینه شما را بسیار کمک خواهد کرد.

به نظر شما چه راهکارهایی برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام وجود دارند؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا