گوناگون

آیا اجاره ژنراتور صرفه اقتصادی دارد؟

امروزه ژنراتورها به یک وسیله ضروری تبدیل شده‌اند، به‌ویژه در مکان‌هایی که دسترسی به برق پایدار دشوار است. خرید ژنراتور یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، اما اجاره ژنراتور نیز گزینه‌ای است که بسیاری از افراد و شرکت ها در نظر می‌گیرند. در این مقاله، به بررسی جنبه‌های اقتصادی اجاره ژنراتور می‌پردازیم.

مقدمه

اجاره ژنراتور به معنای پرداخت هزینه استفاده از ژنراتور به مدت مشخص است. این گزینه برای افرادی که به طور موقت به ژنراتور نیاز دارند یا نمی‌خواهند هزینه‌های خرید ژنراتور را متحمل شوند، مناسب است.

معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات اجاره آن را به صورت حداقل یک ماه اجاره می‌دهند.

هزینه خرید و اجاره ژنراتور

هزینه خرید ژنراتور به عوامل مختلفی مانند نوع ژنراتور، توان آن، برند و شرکت سازنده بستگی دارد. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ژنراتور نیز در طول زمان قابل توجه خواهد بود.

در مقابل، اجاره ژنراتور هزینه اولیه کمتری دارد. شما فقط هزینه اجاره و هزینه‌های سوخت(گازوئیل) را پرداخت می‌کنید. هزینه‌های تعمیر و استهلاک نیز بر عهده شرکت اجاره‌دهنده است.

البته در قراردهای اجاره ذکر می‌شود که اگر به دلیل قصور مستاجر  در نگهداری و بهره برداری  نادرست، دستگاه دچار مشکلات شود این هزینه ها بر عهده اجاره گیرنده خواهد بود.

عوامل موثر در صرفه‌جویی اقتصادی

صرفه‌جویی اقتصادی در اجاره ژنراتور به عوامل مختلفی مانند مدت زمان استفاده، میزان استفاده، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و هزینه برق بستگی دارد.

به‌طور کلی، اگر به طور موقت به ژنراتور نیاز دارید یا هزینه‌های نگهداری و تعمیرات برای شما اهمیت دارد، اجاره ژنراتور گزینه اقتصادی‌تری است. اما در بلند مدت این موضوع توجیح ناپدیر است و هزینه های سرسام آوری را به شما تحمیل خواهد کرد.

مزایای اجاره ژنراتور

اجاره ژنراتور مزایای متعددی دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از افراد تبدیل می‌کند.

هزینه اولیه پایین‌تر

همانطور که اشاره شد، هزینه اولیه اجاره ژنراتور بسیار کمتر از هزینه خرید ژنراتور است.

عدم نیاز به نگهداری و تعمیرات

شرکت اجاره‌دهنده به شرط استفاده صحیح و اصولی از دستگاه،  مسئولیت نگهداری و تعمیرات ژنراتور را بر عهده دارد. و شما فقط باید سوخت ژنراتور را تامین کنید. همچنین این شرکت ها معمولا از برندهای معتبر و مدرن استفاده می‌کنند و ژنراتور‌های خود را به صورت منظم چک و تعمیر می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از کیفیت و کارایی بالای ژنراتور‌های اجاره‌ای بهره‌مند شوید.

انعطاف‌پذیری در توان و زمان دستگاه

شما می‌توانید مدت زمان اجاره ژنراتور را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. همچنین، اگر نیاز به تعویض ژنراتور دارید، می‌توانید مدل یا اندازه دیگری را انتخاب کنید. (البته هزینه های حمل را هم در نظر داشته باشید)

معایب اجاره ژنراتور

البته اجاره ژنراتور نیز معایبی دارد که باید در نظر بگیرید.

  • هزینه‌های ماهیانه

شما باید به طور متناوب هزینه‌های اجاره و سوخت را پرداخت کنید. در صورتی که اسناد و مدارک گمرکی را داشته باشید و پیگیری کنید می‌توانید از سامانه صدف سوخت گازوئیل را به قیمت دولتی تهیه فرمائید.

  • محدودیت در انتخاب مدل و اندازه

شرکت اجاره‌دهنده ممکن است مدل‌ها و اندازه‌های محدودی را ارائه دهد. البته با توجه به تعداد زیاد این شرکت ها بهتر است برای رفع این محدودیت از شرکت های معتبر همانند دیزل رنت یا دیزل پارسیا برای اجاره ژنراتور استفاده کنید

  • عدم تملک ژنراتور

پس از پایان قرارداد اجاره، ژنراتور را به شرکت اجاره‌دهنده باز می‌گردانید و مالکیت آن را به دست نمی‌آورید.

دیزل رنت مرکز اجاره ژنراتور

آیا اجاره ژنراتور برای من مناسب است؟

برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا اجاره ژنراتور برای شما مناسب است یا خیر، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید.

اگر به طور موقت به ژنراتور نیاز دارید، اجاره ژنراتور گزینه مناسبی است. به عنوان مثال، اگر به ژنراتور برای یک رویداد خاص مانند یک جشن یا یک پروژه ساختمانی نیاز دارید، اجاره ژنراتور مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید ژنراتور است.

در نهایت، اگر به دنبال یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای تامین برق در مواقع قطعی برق هستید، اجاره ژنراتور گزینه مناسبی است.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید از خود بپرسید تا تصمیم بگیرید که آیا اجاره ژنراتور برای شما مناسب است یا خیر:

  • به طور موقت به ژنراتور نیاز دارم یا به طور دائم؟
  • هزینه‌های نگهداری و تعمیرات برای من مهم است یا خیر؟
  • به دنبال یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای تامین برق در مواقع قطعی برق هستم یا خیر؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، اجاره ژنراتور گزینه مناسبی برای شما است.

شرایط استفاده از سرویس‌های اجاره ژنراتور

شما باید شروط استفاده از سرویس‌های اجاره ژنراتور را کاملا رعایت کنید. این شروط ممکن است بسته به شرکت اجاره‌دهنده، نوع ژنراتور، مدت اجاره و نحوه‌ی پرداخت متفاوت باشند. اما به طور کلی، شما باید:

یک قرارداد اجاره ژنراتور را با شرکت اجاره‌دهنده منعقد کنید و مواردی مانند مشخصات طرفین، موضوع اجاره، مدت اجاره، اجاره بها، تسلیم و تسلم ژنراتور، شرایط و آثار قرارداد، فسخ قرارداد و حل اختلافات را در آن ذکر کنید.

  • مبلغ اجاره ژنراتور را به صورت پیش پرداخت یا اقساطی به شرکت اجاره‌دهنده بپردازید و در صورت تأخیر در پرداخت، مسئولیت پرداخت جریمه یا بازگرداندن ژنراتور را بپذیرید.
  • یک ضمانت بانکی یا سفته یا چک به مبلغ دستگاه اجاره شده را به شرکت اجاره‌دهنده تحویل دهید و در صورت بروز هرگونه خسارت به ژنراتور، مسئولیت تعمیر یا جبران آن را بپذیرید.
  • از ژنراتور به صورت مطابق با دستورالعمل‌های فنی و ایمنی استفاده کنید و از انجام هرگونه تغییر یا اصلاح در ژنراتور خودداری کنید.
  • از ژنراتور به صورت محدود به مدت اجاره و در محل تعیین شده استفاده کنید و در صورت تمدید یا تغییر محل، با شرکت اجاره‌دهنده هماهنگ کنید.
  • در پایان مدت اجاره، ژنراتور را به شرکت اجاره‌دهنده بازگردانده و از سلامت و کارکرد آن اطمینان حاصل کنید.

برای اجاره دیزل ژنراتور چقدر باید هزینه کنم؟

دیزل ژنراتور کاترپیلار آماده برای اجاره

هزینه اجاره ژنراتور بستگی به چند عامل دارد، مانند ظرفیت خروجی ژنراتور که به کاوا و آمپر مشخص می‌شود و نوع ژنراتور، مدت و مکان اجاره، شرکت یا اشخاص اجاره‌دهنده و شرایط قرارداد.

بر اساس اطلاعات میانگین هزینه اجاره ژنراتور در تهران برای دستگاهای 120 کاوا  بین 20 تا 300 میلیون تومان (برای دیزل ژنراتور های با قدرت 2000 کاوا) در ماه است.  البته این قیمت‌ها ممکن است با توجه به نوسانات بازار (همانند شروع قطعی برق های صنایع در تابستان) و یا در زمستان که معمولا بازار کسادتر است، تغییر کنند.

برای دسترسی به لیست قیمت‌های بروز و مشاوره رایگان می‌توانید به سایت‌های شرکت‌های اجاره‌دهنده ژنراتور مراجعه کنید. همچنین لیستی از این قمیت ها در اینجا وجود دارد که بهتر است قبل از اقدام برای اجاره آن را بررسی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا