گوناگونفیلم و سریال

چگونه کارگردان فیلم Underworld یک فیلم کم‌هزینه را شبیه یک فیلم پرفروش ساخت

فرنچایز خون آشام ها علیه گرگینه ها این ماه 20 ساله می شود.

تقریباً طبق تعریف، ساخت فیلم های اکشن هزینه بر است. یک سکانس اکشن شامل بدلکاری و جلوه‌های بصری بسیار ارزان نیست، و وقتی به فیلمی مانند Underworld محصول 2003 نگاه می‌کنید، فکر می‌کنید حداقل 50 تا 60 میلیون دلار هزینه دارد. همانطور که کارگردان فرنچایز، لن وایزمن، در مصاحبه ای برای بیستمین سالگرد ساخت فیلم، به کارلی لین Collider’s تایید کرد، اینطور نیست. با توجه به ماهیت پروژه و بودجه محدود، فیلمساز مجبور بود برای تحقق بخشیدن به دیدگاه خود دست به خلاقیت بزند. با مجله ویکی همراه باشید.

فیلم Underworld
فیلم دنیای زیرین

در طول مصاحبه، وایزمن به Collider گفت که گرفتن چراغ سبز با قیمت 16 میلیون دلار تنها چالش نیست. از آنجایی که اولین بار بود که او یک فیلم را کارگردانی می‌کرد و اولین فیلم برای چندین نفر در پست‌های مهم در گروه بود، آنها باید یاد می‌گرفتند که یک مجموعه فیلم چگونه کار می‌کند. او توضیح داد:

«من قبلاً موزیک ویدیوها و آگهی‌های تبلیغاتی انجام داده بودم – به‌ویژه کار بر روی لوازم جانبی، [شما] خیلی بیشتر از یک واحد درج [که] وارد می‌شود و جزئیات واقعی گلوله‌هایی را که برداشته می‌شوند یا درج می‌کنند، انجام می‌دهد. تفنگ. ما آن را نداشتیم، بنابراین سعی می‌کردم با انجام سکانس‌های اکشن روزم را پشت سر بگذارم. اما پس از آن، ما به یک نمای نزدیک از دوربین روی زمین نیاز داشتیم که سلن آن را برمی‌دارد، یا فقط گلوله‌ای که به زمین اصابت کرده و پرتاب می‌شود. بنابراین من شروع به گرفتن یک اپراتور دوربین یا کسی کردم، [و] گفتم: “شما اکنون درج کارها را انجام می دهید.” در حالی که در حال پیش رفتن هستیم، مشاغل و عناوین زیادی افزایش می یابد.”

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | معرفی فیلم های جدید 2023

خون آشام ها، گرگینه ها، و جادو با بودجه

فرنچایز خون آشام ها علیه گرگینه ها این ماه 20 ساله می شود.

وایزمن اضافه کرد که با شروع علاقه شرکت های سازنده به Underworld، او این احتمال را پذیرفت که بودجه سخاوتمندانه ای برای ساخت این فیلم دریافت کند. او نمونه ای از واچوفسکی ها را ذکر می کند که یک فیلم ساختند و سپس توانستند برادران وارنر بودجه 60 میلیون دلاری را برای ماتریکس تصویب کنند. این یک دوره دشوار برای پیمایش بود، زیرا به قول وایزمن، “شما نمی دانید کجا قرار است بیفتید.” با بودجه محدود و گروهی سبز، کارگردان به کاری که می‌توانست رضایت داد و همه چیز به بهترین شکل انجام شد.

بیشتر بخوانید: فیلم جزیره ای | معرفی بهترین فیلم های جزیره ای جهان

این ماه، Underworld بیستمین سالگرد خود را با تعداد زیادی از طرفداران وفادار و چهار دنباله از نام خود جشن می گیرد. این فیلم در فرهنگ پاپ این ایده را تقویت کرد که خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها اغلب با هم ارتباط دارند، و همچنین کیت بکینسیل (بیوه) را به عنوان یک ستاره اکشن معرفی کرد. وایزمن همچنین فیلم Underworld: Evolution را کارگردانی کرد و سایر دنباله‌های این فرنچایز را نیز تولید کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا