ارز دیجیتالکسب و کار

آیا رمز ارز سولانا در حال نابودی است ؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

 

در دنیای کریپتو، هزاران رمز ارز وجود دارد که هرکدام از آن‌ها در صرافی‌های مختلف ارز‌های دیجیتال ارائه می‌شوند. اگر با اتریوم آشنایی دارید، احتمالاً تا حدودی با رقبای این ارز دیجیتال نیز آشنا هستید. در میان رقبای اتریوم، ارز دیجیتال سولانا (SOL) بسیار شناخته شده است. چه تفاوت و شباهت‌هایی بین این رمز ارز و سایر ارز‌ها وجود دارد؟ چگونه کار می‌کند؟ قیمت آن چقدر است و در آینده چگونه خواهد بود؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

وایت پیپر سولانا SOL در سال ۲۰۱۷ توسط آناتولی یاکووِنکو (Anatoly Yakovenko) ایجاد و این رمز ارز بطور رسمی در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی شد. بلاک چین سولانا (Solana) برای تسهیل ایجاد برنامه غیرمتمرکز (DApp) طراحی شده است. هدف آن بهبود مقیاس پذیری با معرفی الگوریتم اثبات سهام (PoS) است. از آنجایی که هزینه بالای تراکنش های اتریوم (ETH) یکی از دلایلی است که پروژه‌های مثل پولکادات و کاردانو به وجود آمدند سولانا هم یکی از جدیدترین رقیب‌های اتریوم در کنار دیگر رمز ارزهاست. سرعت بالا و هزینه پایین تراکنش‌ها یکی از مهم ترین دلایل عملکرد خوب سولانا است.

بلاکچین سولانا چیست؟

در زمینه فن‌آوری بلاک چین، مقیاس‌پذیری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود است. با رشد شبکه‌های بلاکچین، آنها اغلب از نظر سرعت تراکنش و زمان تأیید با محدودیت روبرو می‌شوند. هدف سولانا مقابله با این محدودیت‌ها بدون ایجاد مشکل برای امنیت یا عدم تمرکز شبکه بلاک چین است. این شبکه روش جدیدی را برای تأیید تراکنش‌ها ابداع کرده است که به‌نسبت بلاک چین‌های بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از پروژه‌ها، می‌تواند مشکلات مقیاس‌پذیری و سرعت پردازش تراکنش‌ در شبکه بلاک چین را بهتر حل کند. بلاک چین سولانا با به‌کارگیری روشی که به‌عنوان اثبات تاریخ (Proof of History) یا به‌اختصار PoH نامیده می‌شود، می‌تواند هزاران تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

عملکرد سولانا به چه صورت است؟

به غیر از بیت کوین (BTC)، سایر بلاکچین‌ها تمایل دارند کار‌هایی به غیر از پشتیبانی تراکنش‌ها انجام دهند. سولانا نسل سوم بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات سهام است؛ این شبکه روش اثبات تاریخ را برای ایجاد یک سیستم بدون نیاز به شخص ثالث برای تعیین زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش ایجاد کرده است. سولانا علاوه بر بلاک چین و ارز دیجیتال، پلتفرمی برای توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه است. این پلتفرم با زبان‌های برنامه نویسی ++C و همچنین Rust کار می‌کند.

موارد استفاده از سولانا

استیکینگ: با استیکینگ رمز ارز سولانا می‌توانید به صورت دوره‌ای توکن SOL دریافت کنید.

کارمزد تراکنش: با استفاده از این شبکه و ایجاد قرارداد هوشمند و انجام تراکنش‌ها، می‌توانید کارمزد کم‌تری پرداخت کنید.

اجماع سولانا: در آینده کاربرانی که دارای توکن سولانا هستند فقط می‌توانند در رأی دهی شرکت کنند.

بررسی قیمت ارز سولانا از 2021 تا 2030

قیمت ارز دیجیتال سولانا را می‌توان با استفاده از پیش‌بینی‌های سایت digitalcoinprice بررسی کرد. این سایت پیش‌بینی کرده‌است که در سال ۲۰۲۸ ارزش سولانا به ۲۰۰ دلار خواهد رسید. علاوه بر این سایت Coincodex نیز تحلیلی خوش‌بینانه ارائه داده است. با توجه به سطح حمایت ۳۶۰۱ دلار و سطح مقاومت ۴۴/۴۱ دلار پیش بینی قیمت ۵۲٫۸۱ دلار در پایان سال ۲۰۲۱ نیز برای رمز ارز سولانا امکان‌پذیر است. سایت Capital.com نیز گفته است قیمت از ۵۳/۱۰ دلار در ژوئن به ۹۳/۶۸ دلار در دسامبر افزایش خواهد یافت. سپس تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۴۴/۹۲ دلار و تا ژوئیه ۲۰۲۵ به ۲۳۹/۸۰ دلار می‌رسد. در تصویر زیر می‌توانید پیش بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۲۸ را مشاهده کنید.

کیف پول های ارز سوانا

  • تراست ولت Trust Wallet
  • مث ولت Math Wallet
  • لجر Ledger
  • ترزور Trezor

چگونه ارز سولانا را خریداری کنیم؟

بهترین روش برای خرید و فروش ارز سولانا صرافی ها و سایتهای انلاینی هستند که از این ارز پشتیبانی میکنند
صرافی پینگی یک صرافی معتبر است که شما میتوانید با واریز ریال این ارز را خریداری کنید در این صرافی در سریعترین زمان ممکن احراز هویت شما تایید میشود و میتوانید اقدام به خرید کنید و درصورت نیاز  از پشتیبانی 24 ساعته این صرافی راهنمایی بگیرید.

آینده ارز سولانا از دید وبسایت‌های برتر تجزیه و تحلیل

  • Trading Beasts:

طبق تحلیل TradingBeasts، سولانا تا پایان سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴۰٫۵۵ دلار و تا سال ۲۰۲۴ با قیمت ۲۵۰٫۲۱ دلار معامله می شود.

  • WalletInvestor:

به گفته WalletInvestor، سولانا ممکن است یک بازه طولانی مدت قابل توجه باشد. پیش بینی می شد تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت آن ها به قیمت ۱۸۰ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۹۵۰ دلار برسد.

  • Coin Price Forecast

SOL آینده امیدوار کننده ای دارد. ممکن است اندکی تحت تاثیر قرار گیرد، اما گاوها بازار را در دست خواهند گرفت و تا پایان سال ۲۰۲۳، قیمت آن ممکن است به ۶۷۶ دلار افزایش یابد.

  • Long forecast

طبق پیش‌بینی‌های SOL انجام‌شده توسط Long forecast، انتظار می‌رود قیمت سولانا تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۷۳ دلار برسد.

  •  GOV Capital

پیش بینی SOL انجام شده توسط GOV CAPITAL نشان می‌دهد که سولانا SOL تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۵۸۷٫۴۱ دلار خواهد بود.

  • Digital Coin Price 

به نظر می رسد ارز SOL حرکت مثبتی را نشان می دهد. گاوها نیز کنترل قیمت سولانا را در می‌گیرند. ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۶ سولانا با ارزش حدود ۳۳۷٫۴۲ دلار معامله شود.

چشم انداز جامعه و اینده ارز سولانا

جامعه رمزنگاری Solana یک پلتفرم توزیع شده در سطح جهانی برای توسعه دهندگان، دارندگان توکن، اعتبار سنجی ها و اعضایی است که از پروتکل ها پشتیبانی می‌کنند. تامین مالی جامعه یک روش زندگی در سولانا است. این شبکه با نوشته‌ها، مقالات، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و چت‌ها از طریق گیت هاب، توییتر و بوتیوب بسیاری دیگر از پلتفرم‌های اجتماعی فعال باقی می‌ماند.

سوالات متداول در مورد پیش بینی آینده سولانا

۱- آیا سولانا سرمایه گذاری خوبی است؟

جواب دادن این سوال سخت است. با این حال، به نظر می رسد سرمایه گذاری بلندمدت در این ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای باشد. اما ارزهای دیجیتال در طول زمان نوسان دارند. در نتیجه، هر گونه پیش بینی فرضی است. سولانا به دلیل پتانسیلی که دارد، هر سرمایه گذاری انجام شده در آن نتیجه خواهد داد. اگر می خواهید رمز ارزی را برای مدت طولانی نگه دارید، سولانا یک سرمایه گذاری خوب است.

۲- آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۵ چگونه خواهد بود؟

بسیاری از پلتفرم‌ها و تحلیلگران فکر می‌کنند که قیمت سولانا در ۵ سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و تا پایان سال ۲۰۲۵ از مرز ۱۴۰۴٫۴۰ دلار فراتر خواهد رفت. حتی اگر قیمت آن زیاد به نظر می‌رسد، اطلاعات دیگری ندارید. سولانا و سایر ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند و می توانند در هر زمان تغییر جهت دهند.

۳- سولانا ۱۰ سال دیگر چقدر می‌ارزد؟

احتمال افزایش قیمت سولانا به ۱۴۶۰۴٫۶۷ دلار در ده سال بسیار زیاد است. ارزش یک سولانا می تواند از حداقل قیمت ۱۴۲۴۳٫۱۳ دلار و حداکثر قیمت ۱۶۹۳۱٫۵۳ دلار در ۸ تا ۱۰ سال آینده فراتر رود.

جمع بندی

با توجه به مشکلاتی که در روزهای اخیر برای شبکه سولانا رخ داد این رمز ارز سقوط کرد، البته بازار رمز ارزها برای چند هفته‌ی متوالی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. تمامی آلت‌کوین‌ها تحت تاثیر بیت کوین قرار دارند و با کاهش این ارز دیجیتال سایر رمز ارزها نیز روند نزولی را در پیش می‌گیرند. اما به نظر شما آینده ارز سولانا چگونه پیش خواهد رفت؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا