فیلم و سریال

معرفی بهترین انیمه های میازاکی

بهترین انیمه میازاکی کدام است؟

اگر به دنیای انیمه علاقه مند باشید احتمالا نام میازاکی را شنیده اید. درصورتی که قصد دارید با دنیای انیمه ها بیشتر آشنا بشوید, بدانید که در این مطلب قصد داریم انیمه های میازاکی را به شما معرفی کنیم. بسیاری از افراد هایائو میازاکی را بدلیل طراحی و خلق انیمه های پیچیده می شناسند.

در انیمه های این شخص می توانید طیفی موضوعات فرهنگی و اجتماعی را مشاهده کنید. وجود شخصیت های پویا و جذاب در انیمه های میازاکی سبب شده است تا این محتوای رسانه ای برای بسیاری از افراد جذاب به نظر برسند. از هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) به عنوان یکی از اصلی ترین افراد برای اعتبار بخشیدن به دنیای انیمه یاد می شود. پس از صحبت درباره زندگینامه هایائو میازاکی, در این مقاله قصد داریم درباره هایائو میازاکی پادشاه انیمه برای شما صحبت های مختلفی را ارائه کنیم. با مجله ویکی همراه باشید.

نگاهی به بهترین انیمه های میازاکی

انیمه های میازاکی لیست

اگر قصد دارید با بهترین انیمه های میازاکی آشنا بشوید این مطلب برای شماست. آثار هایائو میازاکی را اگر نبینید شک نکنید که از دست شما رفته است. پس ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

انیمه Lupin III: The Castle of Cagliostro

انیمه های میازاکی

اینکه یک هنرمند با اولین آثار خود را بر سر زبان ها بندازد, قطعا کار بزرگی کرده است. از بهترین انیمه های میازاکی می توان به نخستین فیم بلند او اشاره کرد. این اثر حالتی کمدی و ماجراجویی داشته و ایده ساخت آن از مانگاهایی به نام Lupin III گرفته شده است. هایائو میازاکی پادشان انیمه این اثر هنری را برای شرح زندگی سارقی به نام لوپین ساخته شده است.

این سارق موفق به دزدی از یک کازینو شده است. اما بیخودی خود را زرنگ تصور می کند. چرا که پول هایی که دزدیده شده اند, تماما تقلبی هستند. این انیمیشن در سال 1979 ساخته شده است و نمره 7.6 را از سایت IMDB گرفته است. مدت زمان این انیمیشن 100 دقیقه می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه فضایی تمام دوران

انیمه Nausicaä of the Valley of the Wind

انیمه میازاکی

از ساخت این فیلم 40 سال می گذرد. این انیمیشن مدت زمان 117 دقیقه ای داشته و موفق به دریافت نمره 8 از سایت IMDB شده است. تولید این اثر براساس مانگایی ساخته سال 1982 صورت گرفته است. اگر نگاهی به فضا و داستان این انیمه بندازید خواهید دید که حالتی بسیار اخرالزمانی دارد. این داستان درباره پرنسس دره باد به نام نائوشیکا صحبت می کند. او قصد درگیر شدن با رژیمی را دارد که به دنبال نابود کردن یک جنگل بزرگ آنهم به کمک حشرات را داراست. اگر به دنبال تماشای بهترین کارای میازاکی کارگردان شناخته شده دنیای انیمه هستید, این انیمیشن را از دست ندهید.

انیمه Castle in the Sky

انیمه های هایائو میازاکی

تولید این عنوان از  فیلم‌های هایائو میازاکی به سال 1986 برمیگردد و مخاطب برای تماشای این فیلم باید 124 دقیقه زمان صرف کند. این اثر همانند بسیاری دیگر از آثار میازاکی موفق به کسب نمره 8 از سایت IMDB شده است. این اثر دارای ژانر فانتزی بوده و میازاکی در این انیمیشن داستان هایی از قرن نوزدهم را روایت می کند.

در انیمه میازاکی شما با دختر و پسری رو به رو می شوید که تصمیم دارند از یک ساختار کریستالی قدرتمند برابر ارتش و یا گروهی از افرادی که به عنوان مامور مخفی حاضرند عبور کنند. همچنین آن ها در جستجوی قلعه ای هستند که حالتی اسطوره ای و شناور دارد. از به دنبال دیدن یکی از بهترین انیمه های میازاکی هستید, این کار هنری زیبا را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های دریایی جهان

انیمه My Neighbor Totoro

فیلم‌های هایائو میازاکی

نوبت به بررسی یکی دیگر از کارهای دهه هشتادی میازاکی می رسد. داستان این انیمیشن را خود میازاکی نوشته است و در این اثر از مفاهیم جالبی پرده برداشته است. مواردی مانند زنده انگاری, نمادشناسی شینتو, محافظت از محیط زیست و …. از مهم ترین این موارد هستند. این انیمیشن تولید سال 1988 بوده و مدت زمان آن 86 دقیقه بوده است. این فیلم در سایت IMDB موفق به کسب نمره 8.2 شده است. در این فیلم داستان دو دختر روایت می شود که با ارواج ژاپن پس از اشغال درارتباط هستند.

انیمه Kiki’s Delivery Service

انیمیشن های میازاکی

شاهکار های دهه هشتادی میازاکی تمامی ندارد. این عنوان از انیمیشن های میازاکی دارای مدت زمان 103 دقیقه ای می باشد. در سایت IMDB این اثر هنری موفق به کسب نمره 7.8 شده است و تولید آن براساس رمانی با همین نام صورت گرفته است. میازاکی در این اثر هنری تلاش کرده است که شکاف بین استقلال و اعتماد در دختران نوجوان ژاپنی را به نمایش بگذارد. در این فیلم یک جادوگر ژاپنی به تصویر کشیده می شود که تلاش می کند با استفاده از قدرت پرواز کردنش به گذران امور زندگی بپردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های کره ای

انیمه Porco Rosso

لیست انیمه های میازاکی

انصافا این اثر هنری از بهترین انیمه های هایائو میازاکی هست. این اثر از انیمه های میازاکی نسبت به سایر تولیدات میازاکی جدیدتر بوده و بدیهی است که این هنرمند کاربلد تجربیات قبلی را برای تولید اثری بهتر بکار گرفته باشد. این انیمیشن تنها 94 دقیقه زمان داشته و در سایت IMDB موفق به کسب نمره 7.7 شده است.

میازاکی این اثر هنری را براساس کتابی که نوشته خود است تولید کرده است. در این فیلم داستان یکی از قهرمانان جنگ جهانی اول روایت می شود. او اکنون به عنوان یک جایزه بگیر کار می کند و اتفاقا از همین مسیر امور خود را می گذارند. اما تنها تحت اثر یک نفرین از حالت انسانی به خوک تبدیل می شود. در جهان از او به عنوان پورکو روسو یاد می شود. این عبارت در زبان ایتالیایی به معنای خوک قرمز است.

انیمه Princess Mononoke

انیمه هایائو میازاکی

کم کم داریم به تولیدات جدید میازاکی می رسیم. او این اثر را در سال 1997 تولید کرده و موفق به کسب نمره 8.4 با آن شده است. مدت زمان این اثر هنری 133 دقیقه می باشد و ژانر این فیلم حماسی و تاریخی است. البته که کمی هم حالت فانتزی دارد. در سال 1997 این اثر هنری توانست صدر جدول پرفروش ترین آثار هنری کشور ژاپن را برای خود کند.

انیمه میازاکی داستانش در دوره موروماچی ژاپن روایت می شود. اما از المان های فانتزی نیز برخوردار می باشند. در این فیلم زندگینامه شاهزاده ای به نام آشتیاکا و درگیری او در تنش های میان خدایان جنگل و انسان ها روایت می شود.  امکان ندارد آثار انیمه را دوست داشته باشید, اما از دیدن این اثر لذت نبرید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های جاسوسی جهان

انیمه Spirited Away

انیمه جدید میازاکی

آیا به دنبال بهترین آثار هایائو میازاکی هستید؟ شهر اشباح را به هیچ وجه از دست ندهید. نگاهی به تولیدات میازاکی ما را به این نتیجه می رساند که شهر اشباح بهترین ساخته میازاکی است. به طوری که این انیمیشن در هفتاد و پنجمین اسکار توانست جایزه این رقابت را برای خود کند. این انیمیشن موفق به ثبت رکورد های ویژه ای شده است.

از این ساخته میازاکی به عنوان تنها ساخته ای یاد می شود که به عنوان اثری غیر انگلیسی زبان موفق به کسب اسکار می شود. در این فیلم داستان دختر ده ساله ای روایت می شود که رفتن به منطقه جدیدی را تجربه می کنند. او با رفتن به این منطقه وارد دنیای کامی می شود. کامی دنیایی افسانه ای است که در افسانه ارواح شینتوی ژاپنی درباره آن صحبت می شود. او شاهد تبدیل شدن والدینش به خوک شده است. به همین دلیل تلاش می کند با کارکردن برای یک جادوگر موجبات نجات دادن خانواده اش را فراهم شود.

انیمه Howl’s Moving Castle

انیمیشن میازاکی

تولید این انیمه هم براساس کتابی با همین نام صورت گرفته است. تولید این اثر به سال 2004 بازمیگردد و مدت زمان آن 120 دقیقه است. این اثر هنری موفق به کسب نمره 8.2 از سایت IMDB شده است. رمانی که این فیلم از روی آن ساخته شده است, در سال 1986 تالیف گردیده و تولید این فیلم از روی رمانی با همین نام سبب شد تا نام این اثر درمیان نامزد های اسکار هفتاد و هفتم قرار بگیرد. در این اثر داستانی خیالی درباره دنیایی مملو از فناوری و جادو روایت می شود. در این فیلم شخصیت اصلی فردی است که به شغل فروش کلاه مشغول می باشد. یک جادوگر فروشنده کلاه را به یک پیرزن تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های موزیکال جهان

انیمه Whisper of the Heart

بهترین انیمه های میازاکی

مورد بعدی از لیست بهترین انیمه های میازاکی بازهم یکی از اثر دهه نودی این هنرمند است. این فیلم از جمله آثاری است که کارگردانی آن را خود میازاکی برعهده نداشته است. او تنها برای این اثر در نقش ناظر ظاهر شده است. او در این فیلم داستان دانش آموزی دبیرستانی و 14 ساله را روایت می کند که نامش جونیور موکایهارا می باشد. او در روزی از روز ها با دنباله روی کردن از یک گربه به یک مغازه فروش عتیقه می رسد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه پسرانه جهان

سوالات متداول

  • پرفروش ترین انیمه های میازاکی کدام است؟

آثاری چون شاهزاده مونونوکه و نیز نجوای قلب از آثار شناخته شده هایائو میازاکی می باشند.

  • بهترین انیمه میازاکی با بیشترین امتیاز در IMDB کدام است؟

اثاری چون نائوشیکا از دره باد و همچنین قلعه ای در آسمان با کسب نمرات 8 از بهترین انیمه های میازاکی در این سایت هستند

سخن آخر؛ بهترین انیمه میازاکی

هرآنچه که درباره هایائو میازاکی باید میدانستید در این مطلب خدمت شما توضیح داده شد. انیمه های میازاکی همواره در سایت های معتبر فیلم و سریال بالاترین نمرات را داشته و بهانه خوبی برای سرگرمی شما هستند. از اینکه ما را تا انتها همراهی کردید از شما عزیزان ممنون و سپاسگزاریم.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا