فیلم و سریالسرگرمی

سریال جودا اکبر | بررسی داستان و بازیگران سریال جودا و اکبر

سریال هندی جودا اکبر (Jodha Akbar)

سریال جودا اکبر (Jodha Akbar) یک سریال تاریخی محصول هند است. در این مقاله به معرفی داستان، عوامل و بازیگران سریال جودا و اکبر می پردازیم. با مجله ویکی همراه باشید.

جودا اکبر یک سریال هندی تاریخی است که از 18 ژوئن 2013 تا 7 آگوست 2015 از تلویزیون زی هند پخش شد و همچنین به صورت دیجیتال در ZEE5 در دسترس است. این سریال توسط اکتا کاپور زیر نظر بالاجی تولید شد. سریال هندی جودا اکبر درباره یک ازدواج سیاسی در قرن شانزدهمی بین یک امپراتور مغول اکبر و یک شاهزاده خانم راجپوت جودا بای است.

داستان سریال جودا و اکبر

سریال هندی جودا و اکبر / سریال Jodha Akbar

سریال جودا اکبر هندی بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه ازدواج سیاسی جودا و اکبر عشق را بین آنها به ارمغان می آورد تا حدی که سرنوشت هند را تغییر داد. این سریال دوره جنگ های آن زمان را همراه با روابط بین مغول ها و راجپوت ها به تصویر می کشد. سریال هندی جودا و اکبر همچنین بر عملکرد ملکه ها، دربارها، زنان دربار، وزرا و تأثیر آنها بر داستان عشق اکبر و جودا بای تمرکز دارد.

سریال Jodha Akbar همچنین نشان می دهد که چگونه امپراتور مغول جلال الدین عنوان اکبر را از مردم کسب می کند. جلال الدین محمد (اکبر) که پس از مرگ پدرش در سن 13 سالگی امپراتوری مغول ها را به ارث برده بود، تقریباً مانند یک قاتل آموزش دیده توسط بایرام خان، فرمانده عالی پدرش بزرگ شده بود. اکبر سخت‌گیر، خشن، سخت‌گیر و بی‌دل – و با افتخار به هر یک از آن جنبه‌های شخصیتش، تنها چیزی که اکبر آموخته بود این بود که امپراتوری خود را به قیمت جان دیگران، به قیمت کشتن احساسات گسترش دهد.

جودابای که بود؟

مریم الزمانی ( جودا بای)، در تاریخ ۱۵۴۲متولد شد. وی همسر اکبر کبیر و مادر جهانگیرشاه، امپراتور گورکانیان هند بود. او یک شاهدخت از قبیله راجپوت بود. او همچنین با نام‌ هایی از قبیل جودا بای، هلکا بای و راج کوماری شناخته می شود.

جودا در سال 1562 با محمد اکبر جلال‌الدین که پادشاهی مسلمان بود ازدواج کرد و از آن پس او را مریم الزمانی نامیدند عشق جودا و اکبر نفرتی بود که به عشق تبدیل شد. آن ها در سال ۱۵۶۹میلادی صاحب پسری شدند و نام او را سلیم گذاشتند. ملکه جودا همسر محبوب اکبرشاه بود. بعد از به سلطنت رسیدن پسرش سلیم، لقب مریم مکانی به معنی ملکه مادر را گرفت. مرگ ملکه جودا در ۹ می ۱۶۲۳ در سن 81 سالگی اتفاق افتاد.

زمان پخش سریال جودا اکبر هندی از شبکه جم تی وی

پخش سریال و جودا اکبر از 5 فروردین ماه 1402 آغاز شده است. سریال جودا اکبر از روز شنبه تا پنجشنبه  در ساعت 18:00 از شبکه جم بالیوود پخش می شود. تکرار این سریال در ساعات 02:00 و 10:00 روز بعد از همین شبکه نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: سریال به عشق تو سوگند |معرفی بازیگران سریال به عشق تو سوگند

بازیگران سریال جودا اکبر

در این بخش به معرفی اصلی ترین هنرپیشه‌های سریال جودا اکبر میپردازیم و بیوگرافی کوتاهی از دیگر فیلم ها و سریال های آنها را برای شما شرح خواهیم داد.

راجات توکاس (Rajat Tokas) بازیگر سریال جودا اکبر در نقش امپراطور اکبر

سریال جودا اکبر / فیلم شاهنشاه جلال الدین محمد اکبر

راجات توکاس از ستاره ها و بازیگران سریال جودا و اکبر است که در 19 ژوئیه 1991 در مونیرکا، دهلی، هند به دنیا آمد. او بازیگری است که برای جودا اکبر (2013)، دهرتی کا ویر یودا پریثویراج چاوهان (2006) و چاندرا ناندینی (2016) شناخته شده است. او از 30 ژانویه 2015 با شریشی نیار ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های هندی پادشاهی

پاریدهی شارما (paridhi Sharma) بازیگر نقش جودا در سریال جودا و اکبر

عکس بازیگران سریال جودا و اکبر / سریال هندی جودا اکبر

پریدی شارما در 15 مارس 1987 در باغ، مادیا پرادش، هند به دنیا آمد. او بازیگری است که برای سریال جودا اکبر (2013)، پاتیالا بیبس (2018) و چیکو کی مومی دور کی (2021) شناخته شده است. او با Tanmay Saxena ازدواج کرده است. پاریدهی در سریال جودها اکبر در نقش اصلی جودا بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال پاکستانی | معرفی لیست سریال های پاکستانی

کانول خوسلا (Kunal Khosla) از هنرپیشه‌های سریال جودا و اکبر در نقش کوکا

سریال جودا و اکبر بازیگران / سریال جودا و اکبر قسمتی که جلال عاشق جودا میشه

Kunal Khosla بازیگر و مدل هندی متولد 15 ژانویه 1995 در بمبئی است. او به خاطر نقش نویسی در سریال هندی جودا اکبر، بویز، دیا اور باتی هوم و غیره شناخته شده است. کونال اولین حضور خود را با سریال جودا و اکبر در تلویزیون Zee انجام داد و در آنجا نقش قطب الدین کوکا را به تصویر کشید.

او در ادامه نقش اول لاکشیا، یک دانش آموز کاریزماتیک و جذاب را در Boyz on Big Magic از Beyond Dream Production بازی کرد. او بازیگری را از An Actor Prepares از Anupam Kher آموخت و از سال 2014 در خط بازیگری شروع به کار کرد. کونال پس از نوشتن نقش آریان با نام مستعار چوتو در فیلم Diya Aur Baati hum on star plus محصول Shashi Sumeet به محبوبیت رسید.

بیشتر بخوانید: فیلم پاکستانی | معرفی بهترین فیلم های پاکستانی با امتیاز بالا

لاوینا تاندون (Lavina Tandon) از بازیگران سریال جودا اکبر در نقش رقیه سلطان

هنرپیشه‌های سریال جودا اکبر / همسر واقعی جودا کیست؟

لاوینا تاندون از هنرپیشه‌های سریال جودا و اکبر در 14 مه 1991 در لودیانا، پنجاب، هند به دنیا آمد. او یک هنرپیشه است که برای هیرو باکتی هی شاکتی های (2005)، یاهان من غار غار خیلی (2009) و ویش یا امریت – سیتارا (2018) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی سلمان خان

راوی باتیا (ravi bhatia) از بازیگران سریال هندی جودا و اکبر در نقش سلیم

علت مرگ جودا بای / عکس ملکه جودا واقعی

راوی باتیا از بازیگران سریال جودا اکبر اساسا از یک پیشینه تئاتر می آید و نویسنده نمایشنامه معروف “AAJ KI TAZAA KHABAR” است. بهاتیا با کارگردان معروف آقای آنیل شارما در دهه 1990 ارتباط داشت. این نویسنده و کارگردان با استعداد بیش از 600 فیلم تبلیغاتی، فیلم های شرکتی، موزیک ویدیو را کارگردانی کرده است.

او همچنین بازیگر بسیار خوبی است. او همچنین یک کارگردانی در یک فیلم بلند به نام «2 هندی کوچک» دارد.او مدیر عامل گروه شرکت‌های RAVE است که در زمینه عکاسی، تبلیغات و کارهای پست تولید فعالیت می‌کند. شهرت او با بازی در سریال Jodha Akbar بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: سریال لبنانی | معرفی بهترین سریال های لبنانی

هینا پارمار (Heena Parmar) از هنرپیشه‌های سریال جودا اکبر در نقش انارکالی

 سریال جودا اکبر ازدواج سلیم و انارکالی / سریال جودها اکبر

هینا پارمار یکی دیگر از بازیگران سریال جودا و اکبر هندی است. او اولین بازیگری خود را در سال 2011 با بازی Haar Jeet انجام داد که در آن نقش Mihika Maansingh را بازی کرد. پارمار بیشتر به خاطر بازی در نقش انارکالی در سریال هندی جودا و اکبر و رانی فول بای راثور در بهارات کا ویر پوترا ماهارانا پراتاپ شناخته می شود. هینا پارمار همچنین در سریال های Anjaan: Special Crimes Unit (2018)، Main Bhi Ardhangini (2019) بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال هالیوودی | معرفی لیست سریال های هالیوودی

آشوینی کالسکار (Ashwini Kalsekar) از بازیگران سریال جودا و اکبر در نقش مهام آنگا

هنرپیشه‌های سریال جودا و اکبر / همسران واقعی بازیگران سریال جودا اکبر

Ashwini Kalsekar یک هنرپیشه هندی است که عمدتاً در صنعت تلویزیون و فیلم مراتی و هندی کار می کند. او بیشتر به خاطر همکاری با کارگردانان فیلم هندی سریرم راغوان، روهیت شتی و رام گوپال وارما شناخته می شود. او در برنامه تلویزیونی محبوب CID نقش یک پلیس را بازی کرد. اولین نقش اصلی او در تلویزیون در سال 1999 با بازی در سریال کمدی علمی تخیلی محبوب آقای گایاب از تلویزیون زی تی وی به وقوع پیوست.

بازی شرورانه او در نقش Shalaka Catwoman در سریال ابرقهرمانی کودکان Shaktimaan او را به عنوان اولین زن گربه ای هندی محبوب کرد. او همچنین نقش‌های منفی محبوبی را به‌عنوان جیگیاسا ولیا در سریال اکتا کاپور، کسامه سه، سیکا تاکوریان در افسر بیتیا، مهام آنگا در سریال هندی جودا اکبر و سعودامینی، جادوگر شرور، در کاواچ بازی کرد. او همچنین در سال 2011 به عنوان قاضی در نمایش واقعیت مراتی “فو بای فو” حضور داشت.

بیشتر بخوانید: سریال تایلندی عاشقانه مافیایی | لیست بهترین سریال های تایلندی عاشقانه

چتان هانسراج (Chetan Hansra) بازیگر سریال هندی جودا اکبر

سریال جودها اکبر / سریال هندی جودا و اکبر

چتان هانسراج در 15 ژوئن 1972 در بمبئی، ماهاراشترا، هند به دنیا آمد. او بازیگری است که برای بادیگارد (2011)، کاهانی غار غار کیی (2000) و ویروض: هار ریشتا اک کوروکشترا (2007) و  سریال جودها اکبر (2013) شناخته شده است. او از 12 دسامبر 2004 با لاوانیا پریرا ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید: فیلم های افغانی | معرفی بهترین فیلم های سینمایی افغانستانی

پریانکا شوکلا (Priyanka Shuklaa) از بازیگران سریال جودا و اکبر هندی

داستان سریال هندی جودا اکبر / بازیگر نقش جودا در سریال جودا و اکبر

پریانکا شوکلا، متولد 18 دسامبر 1992، در گوالیور، ایندور، بازیگر هندی است. پریانکا در حال حاضر در برنامه تلویزیونی Dangal Mann Sundar دیده می شود. پیش از این، او بخشی از سریال Jodha Akbar، سانکات موچان هانومان، پیار که پاپاد، بهاگ باکول بهاگ، گشت جنایت، هشدار جنایت و فایل های ترس بوده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال اشک و لبخند عربی

کاپیل سینگ لالوانی (Kapil Singh Lalwani) از بازیگران سریال هندی جودا اکبر

سریال Jodha Akbar / سریال جودها اکبر

کاپیل سینگ لالوانی از هنرپیشه‌های سریال جودا اکبر هندی است که در سریال ها و فیلم های متعددی کار کرده است. لالوانی کار خود را با ایفای نقش در سریال هایی مانند ویگناهارتا گانش، کوندالی باگیا، چاندراکانتا و بسیاری دیگر آغاز کرد. کاپیل سینگ از کودکی به بازیگری علاقه داشت. پس از پایان تحصیلات خود به بمبئی نقل مکان کرد و شروع به تست بازیگری کرد.

او مدام تست می داد و شروع به کار در برنامه های تلویزیونی کرد. بعدها به عنوان بازیگر برجسته برنامه های تلویزیونی زیادی انجام داد. کاپیل سینگ همچنین در بسیاری از آهنگ های آلبوم موسیقی حضور داشته است.

چتنا میرا (Chetnaa Meeraa)

chetna

چتنا میرا، همچنین یا چتنا کاینتورا یکی از شخصیت‌های جودا و اکبر می باشد و اصالتا متعلق به پاوری گرهوال از اتاراکند است. وی یک بازیگر و یکی از مدل های تلویزیون هند است و به خاطر نقشی که به عنوان جینات در سریال هندی جودا اکبر داشت، معروف شد.

رینی آریا(Riney Aryaa)

riney-aryaa

یکی دیگر از شخصیت‌های جودا و اکبر رینی آریا یا نها آریا ست که مدل معروف هندی، بازیگر، مجری است.  او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار منابع انسانی گرفته و در حرفه خود به عنوان مجری، برنامه‌های زیادی اجرا کرده و با بسیاری از سلبریتی‌های ملی و بین‌المللی مصاحبه داشته است. رینی آریا اولین بار با برنامه تلویزیونی Suvreen Guggal – The Topper of the Year که از یک کانال معروف پخش شد، برای نخستین بار جلوی دوربین آمد.

رینی آریا همچنین به عنوان مدل برای برندهای معروف تجاری مانند iball و برندهای عطر و ادکلن و نیز در ویدیو کلیپ Ab Nahi Hai Ishq Humko از Zee Music حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سریال ها و فیلم های یهودی جهان

سخن پایانی؛ سریال Jodha Akbar

شما مخاطبان محترم مجله ویکی تماشای سریال جودا و اکبر را با ما در میان بگذارید. نظرات خودتان را درباره بازیگران و داستان سریال جودا اکبر در بخش نظرات برای ما بنویسید.

4.4/5 - (34 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا