بیوگرافی

بیوگرافی جونگ کوک محبوب ترین عضو BTS | حقایق باورنکردنی درباره زندگی جونگ کوک

بیوگرافی جونگ کوک

اغراق نیست اگر بگوییم جونگ کوک محبوب ترین عضو گروه BTS در نزد طرفداران این گروه یعنی آرمی ها است. در ادامه جزئیات زیادی درباره بیوگرافی جونگ کوک و زندگی این خوانند کی پاپ محبوب خواهید خواند. همراه مجله ویکی باشید.

جونگ کوک کیست؟

معرفی جونگ کوک bts

جئون جونگ کوک (کره ای: 전정국) در 1 سپتامبر 1997 (10 شهریور 1376) در بوسان، کره جنوبی متولد شد. خانواده او متشکل از پدر و مادر و یک برادر بزرگتر است. او در مدرسه ابتدایی و راهنمایی باکیانگ در بوسان تحصیل کرد. بعدها در دوره کارآموزی، به مدرسه راهنمایی Singu در سئول منتقل شد.

جونگ کونگ در ابتدا شیفته ورزش بدمینتون و هندبال بود، اون از کودکی تصمیم گرفته بود که که بدمینتون باز حرفه ای شود، اما زمانی که یکی از اجراهای گروه جی دراگون را دید، به خوانندگی علاقه مند شد. به همین دلیل بود که او در دبیرستان هنرهای نمایشی خوتند و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته سرگرمی در دانشگاه جهانی سایبر کره در سال 2020 آغاز کرد.

جالب است بدانید که او در سال 2011 در تست یک برنامه استعداد یابی در کره به نام برنامه “سوپراستار کی” رد شد، اما اجرای آهنگ Lost Child از خواننده محبوب آی یو باعث شد که او از هفت کمپانی سرگرمی و موسیقی پیشنهاد کاری دریافت کند. اما او تمام پیشنهادها را رد کرد و در سال 2012 به آمریکا رفت تا زیر نظر کمپانی “موومنت لایف استایل” آموزش رقص ببیند.

موفقیت های جونگ کوک

عکس جونگ کوک و همسرش
/ قد جونگ کوک

جونگ کوک سه قطعه انفرادی را به عنوان بخشی از دیسکو گرافی BTS منتشر کرده است – “Begin” در سال 2016، “Euphoria” در سال 2018 و “My Time” در سال 2020 – که همگی در صدر لیست آهنگ های موفق کره جنوبی قرار گرفتند. او همچنین موسیقی متن آهنگ Stay Alive را برای وبتون 7Fates: Chakho را ضبط کرد.

در سال 2022، او در تک آهنگ “چپ و راست” خواننده و ترانه سرای آمریکایی، چارلی پوث، که در رتبه 22 در بیلبورد هات 100 ایالات متحده قرار گرفت، حضور یافت. در اواخر همان سال، او اولین هنرمند کره جنوبی بود که آهنگ رسمی را برای فیفا منتشر کرد.

موسیقی متن جام جهانی با نام “Dreamers” که او در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 اجرا کرد را نیز نباید از یاد ببریم. آهنگ‌های انفرادی جونگ‌کوک در پلتفرم‌های استریم نیز موفقیت‌آمیز است، به طوری که «Dreamers»، «Stay Alive»، و «Left and Right» هر کدام رکورد پرفروش‌ترین آهنگ یک نوازنده کره‌ای را در نمودار Spotify Global شکستند.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال خواستگاری تجاری (Business Proposal)

آغاز به کار جونگ کوک

زندگی نامه جونگ کوک / بیوگرافی جونگ کوک

در سال 2011، جونگ کوک برای برنامه استعدادیابی کره جنوبی Superstar K تست داد. اگرچه او انتخاب نشد، اما پیشنهادهای بازیگری از هفت شرکت سرگرمی دریافت کرد. او در نهایت پس از دیدن اجرای RM، که اکنون یکی از اعضای گروه و رهبر او در BTS است، کارآموزی زیر نظر کمپانی Big Hit Entertainment را انتخاب کرد.

برای کار بر روی مهارت های رقص خود در آمادگی برای اولین بازی، در تابستان 2012 به لس آنجلس رفت تا آموزش رقص را از کمپانی Movement Lifestyle دریافت کند. در ژوئن 2012، او در موزیک ویدیوی Jo Kwon “I’m Da One” ظاهر شد و همچنین قبل از اولین کار خود به عنوان رقصنده پشتیبان برای گروه Glam کار کرد.

او در سال 2017 از مدرسه هنرهای نمایشی سئول، که یک دبیرستان هنر معروف است، فارغ التحصیل شد. در نوامبر 2016، او تصمیم گرفت از شرکت در CSATs، که  آزمون ورودی دانشگاه سراسری کره است چشم پوشی کند. در مارس 2022، او مدرک خود را از گروه پخش و سرگرمی دانشگاه جهانی سایبر دریافت کردو به او نیز جایزه رئیس جمهور، بالاترین افتخار مدرسه، اهدا شد.

بیشتر بخوانید: انیمه جاسوسی | معرفی بهترین انیمه های جاسوسی جهان

سال 2013 ورود جونگ کوک به BTS

عکس جونگ کوک و همسرش

در 12 ژوئن 2013، جونگ کوک اولین حضور خود را به عنوان یکی از اعضای BTS با انتشار تک آهنگ 2 Cool 4 Skool انجام داد. تحت BTS او سه آهنگ انفرادی خوانده است.

اولین قطعه، یک قطعه پاپ با عنوان “Begin”، از آلبوم 2016 Wings، داستان او را از نقل مکان به سئول در سنین جوانی برای تبدیل شدن به یک بت روایت می کند و قدردانی خود را از هم گروهی هایش برای مراقبت از او در آن دوران ابراز می کند.

دوم، یک آهنگ بیس آینده با عنوان “Euphoria”، همراه با یک فیلم کوتاه نه دقیقه ای در 5 آوریل 2018، به عنوان مقدمه ای برای قسمت سوم مجموعه “Love Yourself” از BTS منتشر شد. این آهنگ که توسط دی‌جی سویول تهیه شده بود، رتبه پنجم جدول بیلبورد Bubbling Under Hot 100 را به خود اختصاص داد. نسخه کامل استودیویی آن در آلبوم تلفیقی Love Yourself: Answer BTS که در 24 آگوست منتشر شد، قرار گرفت.

سومین انفرادی، «زمان من»، از آلبوم استودیویی گروه در سال 2020، Map of the Soul: 7، یک آهنگ R&B درباره کنار گذاشتن تجربیات نوجوانی به دلیل حرفه‌اش است، و در جدول 100 بیلبورد داغ ایالات متحده رتبه 84 را به خود اختصاص داد. “Euphoria” و “My Time” اولین و دومین آهنگ‌های انفرادی طولانی‌تر در میان خوانندگان کی پاپ در جدول فروش آهنگ دیجیتال جهانی بیلبورد هستند که به ترتیب رکورد 90 و 85 هفته را در رتبه‌بندی سپری کرده‌اند.

در زیر 21 حقیقت جالب در مورد جونگ کوک عضو گروه BTS آمده است:

21 حقیقت جالب در مورد جونگ کوک

  1. نام واقعی او “جانگ هوسوک” است، اما به صورت حرفه‌ای با نام “جونگ کوک” شناخته می‌شود.
  2. در دانشگاه، رشتهٔ هنر بینایی را در دانشگاه هنری سئول (Seoul School of Performing Arts) تحصیل کرد.
  3. او یکی از بهترین رقصندگان گروه BTS است و استعداد بسیار خوبی در رقص لاتین و هیپ هاپ دارد.
  4. جونگ کوک به یکی از بهترین خواننده‌های گروه BTS هم شناخته می‌شود و مسئول شعر و موسیقی تعدادی از آهنگ‌های گروه است.
  5. او در سال 2017 به خاطر مشارکت در کمپین‌های خیریه به عنوان “ستاره‌ی فعالیت‌های خیریه سال” انتخاب شد .
  6. جونگ کوک یک طرفدار بزرگ فوتبال است و به دلیل شغلش، فرصت زیادی برای دیدن بازی‌های سطح بالا در کره جنوبی و خارج از کشور پیدا می‌کند.
  7. او یک هوادار بزرگ فیلم است و بسیاری از فیلم‌های مختلفی که در حین مصاحبه‌ها به او نام برده می‌شوند، اثرات بسیار مختلفی روی او گذاشته‌اند.
  8. جونگ کوک یک طرفدار بزرگ بازی‌های ویدئویی است و در تعطیلاتش فرصت زیادی را صرف بازی کردن می‌کند.
  9. او دوست دارد در کنسرت‌ها برای طرفدارانش به عنوان DJ و مجری نیز فعالیت کند.
  10. در سال 2020، با اهدای 1 میلیون دلار به یک سازمان خیریه، جونگ کوک به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران فعال خیریه در کره جنوبی شناخته شد.
  11. در اکتبر 2018، جونگ کوک در کنار هم گروهانش با نشان درجه پنجم شایستگی فرهنگی هواگوان توسط رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، منصوب شد.
  12. او در جولای 2021 توسط مون به عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری برای نسل‌ها و فرهنگ آینده منصوب شد تا به “رهبری برنامه جهانی برای نسل‌های آینده” و “توسعه تلاش‌های دیپلماتیک و جایگاه جهانی کره جنوبی” در عرصه بین‌المللی کمک کند.
  13. جونگ کوک به عنوان جدیدترین سفیر جهانی کلوین کلاین در مارس 2023 معرفی شد. او در کمپین های شلوار جین کالوین کلین و لباس زیر کلوین کلاین ظاهر خواهد شد.
  14. در سال 2017، جونگ کوک در یک کنسرت وقتی روی استیج حضور داشت در شیلی سقوط کرد. بعدها مشخص شد که او در آن روز احساس ناخوشی می کرد و هیچ مشکل اساسی وجود نداشت.
  15. او در تور جهانی Love Yourself در سال 2018 از پاشنه پا آسیب دید که مانع از شرکت در رقص شد. در نتیجه، او در حالی که در بخشی از قسمت اروپایی تور نشسته بود آواز خواند.
  16. در نوامبر 2019، جونگ کوک با یک تاکسی تصادف کرد. هیچ یک از طرفین آسیب جدی ندیدند.
  17. از سال 2018، جونگ کوک در هانام دونگ، سئول، کره جنوبی با هم گروه هایش زندگی می کند. در جولای 2019، او آپارتمانی در منطقه یونگسان، سئول به ارزش 4 میلیارد پوند خریداری کرد که در دسامبر 2020 به برادر بزرگترش هدیه داد. از جولای 2021، دارایی خالص جونگ کوک 20 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شد.
  18. آیا جونگ کوک رابطه عاشقانه دارد؟
  19. در پی انتشار خبری دروغین در چند سال گذشته، بسیاری از هواداران اون گمان می کردند که جونگ کوک یک رابطه عاشقانه را آغاز کرده است، اما او چندی بعد تمام این شایعات را تکذیب کرد. تاکنون جونگ کوک هیچ رابطه ای را به طور جدی دنبال نمی کند.
  20. کدام عضو BTS به JK نزدیکتر است؟
  21. اعضای گروه BTS پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند اما دوستی که ARMY ها همه همه بابت آن خوشحالند، دوستی عمیق تر بین V (کیم تهیونگ) و جونگ کوک است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۲۳ |‌ برترین انیمیشن 2023 کدام است؟

چرا جونگ کوک اینقدر محبوب است؟

معرفی جونگ کوک

شخصیت چندوجهی او، او را در دنیای کی پاپ بسیار متمایز می کند. همچنین در رقص، جونگ کوک اغلب در مرکز صحنه قرار می گیرد، البته نه فقط به خاطر ظاهر زیبا و جلوه بصری امر، بلکه او شایستگی توجه خاص هواداران را ، به دلیل نحوه حرکت بدنش در سطح حرفه ای جلب کرده است.

جونگ کوک الان چند سالشه؟

جونگ کوک 25 سال دارد اون متولد 1 سپتامبر 1997 است.

آیدل محبوب جونگ کوک کیه؟

بیوگرافی جونگ کوک بی تی اس

idol I.U کراش جونگ کوک است. جونگ کوک از اعتراف در ملاء عام در مورد علاقه اش به K pop idol I.U ابایی نداشت. یک بار در حین فیلمبرداری، کارگردانی از جونگ کوک پرسید که او به چه کسی علاقه دارد که جونگ کوک پاسخ داد که I.U را تحسین می کند. از آن زمان، طرفداران BTS ARMY و I.U منتظر هستند تا آنها را با هم ببینند.

نیمه گمشده ایده آل JK کیست؟

ستاره‌های BTS مدت‌هاست که در مورد “پارتنر ایده آل” خود نکاتی را ارائه کرده‌اند. به خصوص جونگ کوک که کاملاً نشان داده است که به نظر می رسد تیپ ایده آل او چیزی جز IU نیست.

کراش JK در BlackPink کیست؟

عشق JK در BlackPink کسی نیست جز جنی. جنی از زمان تشکیل گروه در سال 2016 مورد علاقه جی کی بوده است. او منبع الهام JK در زمینه موسیقی، رقص و مد بوده است. JK حتی تا آنجا پیش رفته است که می گوید او بت شماره یک اش است.

سرگرمی ها و بعضی خصوصیات جالب جونگ کوک:

از کارهای مورد علاقه او: از عکاسی لذت می برد و به ویرایش فیلم،کشف سبک های جدید موسیقی و کاور کردن آلبوم اهنگ‌ها علاقه دارد. جونگ به زبان ژاپنی مسلط بوده و عاشق فوتبال، نقاشی و بازی های ویدیویی می باشد.او از حشرات متنفر است و به گفته ی خودش اگر دختر بود، حتما با جین قرار می گذاشت. او عادت دارد مدام انگشتانش را دور هم بپیچاند و به خاطر حساسیت های مکرر اکثرا درحال فش فش کردن است!

جونگ‌ کوک (Jung kook) در تاریخ 20 نوامبر 2022، قبل از اجرای زنده در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 تک‌ آهنگی به نام رویاپردازان را منتشر کرد.

جونگ کوک به انگلیسی
 Jungkook

کلام آخر

آیا شما از طرفداران بی تی اس و جونگ کوک هستید؟ چه چیزهای جالبی درباره زندگی این رقصنده محبوب bts می دانید؟ در قسمت کامنت ها با ما و سایر آرمی های طرفدار جونگ کوک در میان بگذارید.

4/5 - (38 امتیاز)

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. جونگ کوک هیچ وقت نگفته از جنی الهام گرفته . بی تی اس از بلک پینک قدیمی تره اونوقت چطور جونگ کوک از جنی الهام گرفته؟
    عجیبه واقعا

  2. دایی جانگ هوسوگ اسم جی هوپه بعدشم ارتیست مورد علاقش ایو عه
    فق یسوال اون به هیچ کدوم از اعضای بلک پینک کاری نداره پای جنی رو چرا وسط میکشی شایعه هاش با لیسا کم بود جنی اضافه شد؟ سنتی صنعتی چی میزنی؟

  3. داش تو یچیزی زدی ، اون جیهوپه‌که اسم اصلیش‌جانگ هوسوکه

  4. نه راست میگه من توی یکی از ویدیو ها دیدم ویدیو کوتاه بود که جونگ کوک گفت i love Jenny from black pink اما نه اینکه تایپ ایده الش باشه چون اون تایپ ایده الشن ایو هست

  5. ای خدا چرا چرتو پرت میگی مطمئنی حرفات درست اسمش از اول جانگ کوک بوده و جانگ هوسوک‌یکی‌دیگ‌از عضو گروهشونه بعدم گفت خاننده مورد علاقش آیو اصلا اسمی از جنی نیاورده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا