بازیسرگرمی

بررسی بازی Horizon Forbidden West؛ گشت و گذاری در یک دنیای عجیب

بررسی بازی هورایزن غرب ممنوعه

سفر به جهانی ناشناخته با ربات‌هایی که از حیوانات ما قبل تاریخ الهام گرفته شده‌اند. این موضوع بازی Horizon Forbidden West است. دنباله‌ای که در ادامه بازی Horizon Zero Dawn توسط استودیو گوریلا گیمز ساخته شد و با ادامه ماجراجویی‌های الوی؛ دختر موقرمز، توانسته نظرات خوبی را از منتقدان و طرفداران سبک اکشن ماجراجویی کسب کند. در ادامه، به بررسی بازی هورایزن غرب ممنوعه در مجله ویکی خواهیم پرداخت.

در سال 2017، Horizon Zero Dawn به عنوان نسخه اول بازی هورایزن فوربیدن وست منتشر شد. بازی که جهانی آخر الزمانی را ترسیم می‌کرد و بازیکن را در آن به چالش‌های زیادی می‌کشید. هوایزن زیرو، اگرچه مشکلات زیادی داشت اما به سرعت توانست به یکی از عناوین شناخته شده برای کنسول‌های نسل هشت (پلی استیشن 4) تبدیل شود. موفقیتی که بسیاری از بازی‌های عرضه شده در آن سال، از دستیابی به آن باز ماندند.  همین عامل باعث شد تا گوریلا گیمز برای تولید نسخه دیگری از بازی Horizon Forbidden West مصمم باشد اگرچه هنوز هم احتمال وجود مشکلات نسخه اول در آن وجود داشت.

گیم پلی خلاق یا دنباله روی از یک سنت؟

بررسی بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West به عنوان یک بازی اکشن و جهان باز، رقیب خوبی برای عناوینی مانند Assassin’s Creed محسوب می‌شود و البته ویژگی‌های جدید و جالب‌تری نیز نسبت به این بازی‌ها دارد. بازی‌های اکشن ماجراجویی، دامنه تنوع بسیار وسیعی دارند. گاهی از سبک ترس و بقا استفاده می‌کنند و مجموعه خاطره انگیز رزیدنت اویل را رقم می‌زنند و گاهی نیز مانند GTA، تجسمی از زندگی واقعی و در یک موقعیت واقعی خواهند شد. اساسین کرید، هیچ یک از این مسیرها را دنبال نکرد و با الهام از موقعیت‌های تاریخی و واقعی، افسانه‌هایی بسیار ملموس را رقم زد که به حق، کاملا جوابگو بود.

گوریلا گیمز ترجیح داد که مسیری متفاوت از همه بازی‌های هم سبک خود را طی کند اگرچه در اصل از فناوری‌های پیچیده ای برای ساخت Horizon Forbidden West استفاده نکرده است اما ظاهر گیم پلی بازی هورایزن غرب ممنوعه، کاملا متفاوت است. ما تقریبا در کمتر عنوانی از بازی‌های رایانه ای، شاهد موجودات چند میلیون ساله اما مکانیکی بودیم. پس می‌توان گفت که فناوری اصلی گوریلا گیمز در ساخت نسخه اول و دوم هورایزن، استفاده از خط اصلی بازی‌های اکشن ماجراجویی به همراه استفاده از کمی چاشنی خلاقیت است.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید

خط داستانی Horizon Forbidden West، متفاوت و گیرا

بررسی بازی هورایزن غرب ممنوعه

اولین چیزی که از هر بازی، می‌تواند نظر گیمرها را به خود جلب کند، داستان بازی است. یکی از نمونه‌های بسیار موفق که می‌توان به عنوان مصداق همین موضوع در نظر گرفت، دو قسمت بازی The Last of Us است. عنوانی که بیشتر به دلیل خط بسیار خوب داستانی خود توانست موفقیت قابل توجهی را در سطح جهانی به دست آورد. بازی Horizon Forbidden West، شاید در نگاه اول دارای یک داستان کلیشه‌ای باشد اما هر چقدر که روند بازی به پیش می‌رود، شما را به ادامه بازی بیشتر ترغیب می‌کند.

برخلاف بسیاری از بازی‌های جهان باز که ماموریت‌های فرعی پاداش چندان قابل توجهی ندارد و بازیکن را ترغیب به گشت و گذار در تمام قسمت‌های نقشه نمی‌کند، Horizon Forbidden West این طور نیست. مراحل فرعی این بازی، بخشی از خط داستانی آن است و پاداش‌های اکثر مراحل آن، از اهمیت بالایی برخوردار است و هیجان خوبی را نیز به مخاطب می‌بخشد. از این رو، بازیکن‌ها در بازی هورایزن فوربیدن وست گاهی بیشتر تمایل به انجام ماموریت‌های فرعی دارند تا اینکه بخواهند مسیر داستان اصلی را پیش ببرند!

بیشتر بخوانید: ترفندهای بازی OSM

دشمنان و هیولاهای هورایزن فوربیدن وست را در هیچ بازی دیگری نمی بینید

راهنمای بازی هورایزن غرب ممنوعه / هورایزن غرب ممنوعه زومجی

فرض کنید یک مار کبرا مکانیکی، به سمت شما اسید شکلیک کند یا یک ربات بابون وحشی و عصبانی به شما حمله کند. این‌ها همه توصیفی از آن چیزی است که شخصیت الوی در دنیای Horizon Forbidden West با آنها روبرو می‌شود. بیش از 40 ربات مختلف و فوق العاده کشنده که درگیری با هر یک از آنها، نیازمند سطح مهارت بسیار بالایی است.

از این لحاظ، هورایزن فوربیدن به عنوان یکی از بازی‌های پر از باس فایت‌های سنگین و گاهی به شدت اعصاب خرد کن شناخته می‌شود. البته تمامی این هیولاهای مکانیکی، قرار نیست تا آخر بازی به عنوان دشمن تعریف شوند و برای بعضی از آنها، الوی می‌تواند تکنیک‌هایی استفاده کند که از یک هیولا، یک حیوان دست آموز و رام بسازد.

بیشتر بخوانید: بازیهای Google Doodle برای سرگرم شدن

محیط بازی Horizon Forbidden West، یک جنگل رویایی یا یک صحنه نبرد خشن؟

تریلر بازی هورایزن فوربیدن وست / هورایزن غرب ممنوعه برای کامپیوتر

محیط هورایزن فوربیدن، توسط موتور دسیما (Decima) طراحی و ساخته شده است. دسیما، موتور انحصاری و ساخته شده توسط خود استودیو گوریلا گیمز است که پیش از هورایزن فوربیدن، در ساخت بازی‌های دیگری مانند Death Stranding و Killzone: Shadow Fall نیز مورد استفاده قرار گرفت. قدرت این موتور با توجه به ویژگی‌هایی که برای آن تعریف شده است، قابل توجه است. طراحی‌های گرافیکی و روان بودن بازی هوایزن فوربیدن نیز، با این موتور تا حد بسیار خوب و قابل قبولی انجام شده است.

اگرچه، دسیما را نمی‌توان هم رده موتورهایی مانند Unreal Engine قرار داد و هنوز نیز، ضعف‌های قابل توجهی در آن یافت می‌شود. محیط‌های ساحل، جنگل و بیابان در بازی Horizon Forbidden West، به خوبی با روند داستان و مبارزان الوی و هیولاها هماهنگ است. همچنین، چشم اندازهای خیره کننده‌ای که در محیط بازی هورایزن فوربیدن وست وجود دارد و گاهی آمیخته ای از واقعیت و تخیل می‌شود، می تواند ساعت‌ها شما را وادار به چرخیدن در نقشه بازی کند.

بیشتر بخوانید: نکات، ترفندها و کد های تقلب بازی دریم لیگ 2022

هوش مصنوعی هورایزن فوربیدن وست را جدی بگیرید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بازی‌های سبک اکشن ماجراجویی با آن مواجه می‌شوند و می‌تواند منجر به کسب نظرات منفی برای آنها شود، پایین بودن هوش مصنوعی دشمنان شخصیت اصلی بازی است. موضوعی که در بازی Horizon Forbidden West شاهد آن نخواهیم بود و به خوبی و متناسب با درجه سختی بازی، هوش مصنوعی و میزان مقاومت یا نوع حمله دشمنان نیز تغییر خواهد کرد و بازیکن پس از انتخاب یکی از سه حالت، نرمال، سخت و خیلی سخت، باید خود را با نوع حرکات دشمنان تطبیق دهد.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین بازی های کره ای برای موبایل

سخن پایانی

بازی Horizon Forbidden West نه یک انقلاب تمام عیار و نه یک اثر معمولی است. هواریزن فوربیدن وست را می‎توان میانه‌ای رو به بالا در نظر گرفت که با رعایت تمام المان‌های لازم برای کسب موفقیت، از یک داستان کلیشه‌ای، ایده‌ای جذاب را بیرون کشید و با استفاده از تیم بازیگری و همچنین طراحان حرفه‌ای، نتیجه‌ای جالب را ارائه دهد.

دنباله‌ای بر Horizon Zero Dawn که می‌توان انتظار تکرار همان موفقیت را نیز برای آن داشت. بازی هورایزن غرب ممنوعه در اولین روزهای انتشار، توانست از وبسایت مطرح متاکریتیک، نمره 88 را کسب کند که این میزان، برای یک بازی در این سبک نمره خوبی محسوب می‌شود. البته هنوز برای نظردهی نهایی درباره این بازی کمی زود است و باید ببینیم میزان فروش بازی هورایزن فوربیدن وست بر اساس اعلام گوریلا گیمز چقدر خواهد بود؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا