بازیسرگرمی

بررسی بازی گوست آف سوشیما (Ghost of tsushima )

بازی Ghost of Tsushima (شبح سوشیما) یک ویدئو گیم در سبک اکشن – ماجراجویی و همچنین مخفی‌ کاری میباشد ، که توسط Sucker Punch Productions ساکر پانچ پروداکشنز طراحی یافته و توسط Sony Interactive Entertainment سونی اینتراکتیو انترتینمنت در ژوئیه ۲۰۲۰، برای کنسول ps4 پلی‌استیشن ۴ منتشر شد و در ۲۰ اوت ۲۰۲۱ برای ps5 پلی استیشن ۵ منتشر شد.

در بازی Ghost of Tsushima شبح تسوشیما گیمر قادر به جستجو در محیط جهان باز هست و داستان بازی Ghost of Tsushima پیرامون سرزمین سوشیما در اولین حمله مغولان به سرزمین ژاپن جریان دارد. شبح تسوشیما با بازخورد مثبتی از منتقدان روبه‌رو شد و چندین نامزدی و برنده جایزه دریافت کرد.بازی نشان ممنوعیت دارد و روایت گر حمله‌ی مغول به جزیره‌ی سوشیما و تلاش سامورایی‌ها برای بازپس‌گیری آن است. در طول داستان پیچش‌های احساسی زیادی وجود دارد که بحث شرافت، اجبار و خیانت را به‌پیش می‌کشد. گیم‌پلی بازی خونین، سریع و بادقت و جزئیات بالا است. بازیکن در طول داستان مجبور به دزدی، قتل‌عام دشمنان، مبارزه با دوستان و البته در نهایت، تقابل با اعضای خانواده‌اش می‌شود. بخش آنلاین بازی دارای عناصر وحشت و جادویی است.
آنچه لازم است والدین بدانند

داستان بازی تقابل میان اجبار و اعتقادات را به نمایش می‌گذارد، دقت کافی راجع به اهمیت این موارد داشته باشید که چه مواقعی ممکن است اجبار، باعث ازبین‌رفتن اعتقادات شده و بر خلاف آن عمل شود.

بخش آنلاین بازی برخلاف بخش داستانی، دارای موارد جادویی و بعضاً ترسناک است.

اهمیت خانواده در بازی و داستان آن بسیار زیاد است، بااین‌حال شخصیت اصلی مجبور می‌شود که با دوستان و خانواده خود نیز مبارزه کند. این مبارزه گاه به دلیل خیانت بعضی افراد و گاه به دلیل تفاوت ارزش‌هایی است که هر یک به آن‌ها پایبند هستند.

در تنظیمات بازی می‌توان افکت خون‌ریزی را به‌کلی غیرفعال کرد که توصیه می‌شود این کار را انجام دهید.


با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داستان بازی نشان‌دهنده‌ی فردی است که همه چیز را از صفر شروع می‌کند و آینده را از خاکستر سوخته‌ی گذشته اش می‌سازد، چنین کاری در دنیای واقعی نیز در صورتی که پشت کار و تلاش وجود داشته باشد، امکان پدیر است. با فرزند خود راجع به احتمال این موضوع، این که چقدر باید برای آن تلاش کرد و نتیجه‌اش صحبت کنید.

در بازی روش های ناجوانمردانه برای از بین بردن دشمنان در پیش گرفته می‌شود که ممکن است فرزندتان را به این سو و حذف کردن رقبا از روش‌های نادرست هل دهد. با او صحبت کنید که آیا درست است برای رسیدن به پیروزی، از هر روشی استفاده کرد؟ در حقیقت، آیا هدف می‌تواند وسیله را توجیه کند؟

داستان بازی تقابل کامل میان اجبار و شرافت را نشان می‌دهد: جین ساکای که به‌اجبار باید از شرافت خود گذر کند تا جزیره‌اش را نجات دهد و از طرفی دیگر، سامورایی‌هایی که معتقد هستند باید شرافت خود را حفظ کنی حتی اگر منجر به نابودی‌ات شود. دررابطه‌با این مسئله صحبت کنید که فرزند شما با کدام رویه موافق است؟ آیا در هر صورتی پای اعتقادش می‌ایستد؟ یا اگر لازم باشد، تمام خطوط قرمز را شکسته و تنها به پیروزی فکر می‌کند.

حمله‌ی مغول به جزیره‌ی سوشیما یک رویداد واقعی است و می‌توانید با تحقیق راجع به آن، صحبتی راجع به اصل داستانی که بازی به صورت تخیلی آن را روایت می‌کند با فرزند خود داشته باشید.

ماجرای بازی

بازی گوست اف سوشیما یک عنوان اکشن نقش آفرینی و جهان آزاد است. داستان ماجرای حمله‌ی قوم مغول به جزیره‌ی سوشیما در ژاپن را روایت می‌کند که واقعی بوده و در حقیقت نیز رخ داده است. با این حال، شخصیت‌هایی که در بازی هستند همگی ساخته‌ی ذهن نویسنده بوده و در واقعیت وجود نداشتند. پس از حمله‌ی مغول به جزیره ی سوشیما و تصرف آن، سامورایی ها که برای دفاع از جزیره صف بسته بودند، همگی شکست خورده و تنها تعداد کمی از آن‌ها باقی می‌مانند. اکنون، شخصیت اصلی بازی به نام جین ساکای که یک سامورایی است باید دوباره سامورایی ها را دور هم جمع کند، تجدید قوا کرده و مغول ها را از سرزمین که در آن زندگی می‌کنند بیرون کند. داستان بازی مملو از پیچش های داستانی آمیخته با احساسات است و در این راه شاهد خیانت، دعواهای خانوادگی به دلیل تفاوت ارزش‌ها، تغییر اولویت‌ها و کشتار دست جمعی هستیم. گیم پلی بازی با سرعت بالایی دنبال می‌شود و مبارزات معمولا کوتاه، خونین و به شدت دقیق و خشن هستند. امکان مبارزه با شمشیر کاتانا و تیر و کمان برای بازیکن فراهم شده است که با فنون مختلف دشمنانش را از سر راه بردارد. حرکات تمام کننده در بازی خشونت بالایی دارند. در بخش آنلاین بازی شاهد بعضی صحنه‌های ترسناک یا جادویی هستیم ولی در بخش آفلاین و داستانی بازی چیزی نظیر این موارد وجود ندارد. همچنین قابل ذکر است که در طول داستان اصلی بازی، شاهد فداکاری بسیاری از شخصیت‌ها هستیم که حاضر هستند برای دفاع از سرزمین و وطن خود، جان خود را از دست بدهند. از طرفی دیگر، شخصیت‌هایی هستند که در ابتدا به عنوان دوست شما حضور دارند، ولی پس از مدتی از قدرت دشمن بازی ترسیده و به جبهه‌ی آن‌ها ملحق می‌شوند. به عبارتی، بحث خیانت و فداکاری در بازی با پیشچش‌های داستانی پی در پی به بازیکن نشان داده می‌شود. شخصیت پردازی بعضی شخصیت‌های بازی بسیار واقعی است و بازیکن به خوبی می‌تواند حس آن‌ها را درک کند؛ برای مثال از ابتدای بازی بازیکن زنی را ملاقات می‌کند که به عنوان یک دزد توانسته از دست مغول‌ها فرار کند و به دنبال نجات برادرش است. این شخصیت به شدت واقعی طراحی شده و برای نجات برادرش دست به هر کاری میزند. همچنین بعد از مدتی که متوجه می‌شود برادرش را از دست داده است، به دنبال انتقام می‌رود و دقیقا احساسات یک انسان واقعی را بروز می‌دهد. دنیای بازی یک جهان نسبتا بزرگ و مملو از فعالیت‌های جانبی است. بازیکن می‌تواند برای نجات روستاییان دست به مبازه بزند، برای آرامش روح خود شعر بسراید، برای التیام زخم‌هایش در حوض‌های اب گرم حمام کند یا برای ارتقای تمرکزش، مهارت‌های شمشیرزنی خود را در طبیعت پرورش دهد. در انتها، لازم است که بدانید نسخه‌ی اصلی بازی مورد بررسی قرار گرفته و دی ال سی شامل ان نمی‌شود.

منبع: wikipedia

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا