دیجیتال مارکتینگکسب و کار

اهمیت برندسازی کسب و کار – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

برندسازی راهی برای شناسایی کسب و کار شماست. مشتریان شما چگونه کسب و کار شما را می شناسند و آن را تجربه می کنند. یک نام تجاری قوی موثر تر از یک لوگو است ، در همه چیز از سبک خدمات مشتری، لباس کارکنان، کارت ویزیت و مکان کسب و کار تا بازاریابی و تبلیغات شما در ان منعکس می شود.

چرا ساختن یک برند مهم است

روشی که یک شرکت برند خود را ایجاد می کند، نحوه درک عمومی از تجارت و محصولات آن را تعیین می کند. برندهای موفق می توانند بر نحوه درک افراد از نام، داستان، لوگو و کمپین های بازاریابی تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، برند به اندازه کیفیت و قیمت یک محصول مهم است. وقتی مردم محصولی را می خرند، به سبک زندگی ای که آن محصول نشان می دهد نیز توجه می کنند. اگر یک شرکت یک نام تجاری هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند، مردم محصولات یا خدمات آن را راحت تر می شناسند و درک روشنی از ارزشی که کالاها می توانند به سبک زندگی آن ها بیافزاید، خواهند داشت. برندسازی نیز یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان است

چهار مرحله برندسازی چیست؟

مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

مشخص کنید چه کسی بیشتر احتمال دارد محصول شما را بخرد. چندین عامل مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را برای ایجاد یک جمعیت شناسی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عینک های گران قیمت و مد روز بفروشید، مخاطبان هدف شما می توانند افراد با درآمد متوسط ​​تا بالا زیر 40 سال باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی جدید باشد، به احتمال زیاد مخاطبان شما ورزشکاران  خواهند بود.

تعامل با افرادی را در نظر بگیرید که با مشخصات مشتری ایده‌آل شرکت شما مطابقت دارند تا مشخص کنید که علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آن‌ها چیست، همچنین برندهایی که برایشان جذاب هستند و چرا. شما می توانید یک طرح کلی دقیق تر از آنچه مشتریان شما می خواهند ایجاد کنید.

 موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید

تعیین موقعیت یک کسب و کار شامل تصمیم گیری در مورد نحوه متمایز کردن محصولات یا خدمات آن از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقابت مستقیم شرکت خود جمع آوری کنید، مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها و بازارها، و همچنین استراتژی های بازاریابی آنها. سعی کنید کاستی های احتمالی را در محصولات، خدمات یا حوزه های موجود در بازار که آنها راضی کننده نیستند مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد USP  ایجاد کنید. یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد باید ویژگی های محصول شما را برجسته کند  و برای مشتریان ارزش قائل شود.

 شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.

یک برند تا حد زیادی هویت کسب و کار را منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند، شامل تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد. اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد یک شخصیت فعال می خواهید. تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما نیاز به طوفان فکری خلاق با سایر اعضای تیم برندسازی دارد. شما می توانید این فرآیند را با فکر کردن به شرکت به عنوان یک مخاطب شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت یک کوله گرد است، می توانید توصیف کنید که این مخاطب چگونه به نظر می رسد و چگونه عمل می کند. استفاده از کلمات توصیفی مانند “مسافر”، “مستقل”، “انقلابی” یا “سرگرم کننده” به شما و تیم برندینگ کمک می کند تا افکار انتزاعی خود را به صورت شفاهی بیان کنید. همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. برای مثال، اگر شرکتی کفش‌های مخصوص دویدن تولید می‌کند، ممکن است به یک غزال فکر کنید و از این تصویر برای ایجاد ایده‌های بیشتر استفاده کنید. این نوع فرآیندهای فکری خلاق به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا صدای متمایز را به شرکت خود ارائه دهید.

 یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

لوگو: لوگو تصویر و شخصیت یک برند را منتقل می کند. ممکن است بخواهید در طول این فرآیند با یک طراح حرفه ای یا آژانس تبلیغاتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با سلیقه، موثر و خوش ساخت است. یک طراح حرفه ای در مورد مواردی مانند فونت، رنگ، اندازه لوگو، استایل و طراحی کلی به شما مشاوره می دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده یا مکمل نام تجاری شما باشد.

شعار: شعار عبارت کوتاه و جذابی است که می‌توانید در طول کمپین‌های بازاریابی از آن استفاده کنید تا به برند خود تمایز بیشتری ببخشید. این ویژگی دائمی برند شما نیست، بنابراین می‌توانید آن را برای کمپین‌های بازاریابی جدید تنظیم و تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر لوازم غواصی می فروشید، شعار شما می تواند این باشد: (بهترین منظره را از زیر دریا داشته باشید)

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا