سرگرمیفیلم و سریالورزش

فوتبالیست هایی که بازیگر شدند را بشناسید! لیست بازیگران فوتبالیست اینجاست!

در این مقاله از ویکی قصد داریم فوتبالیست هایی که بازیگر شدند را به شما معرفی کنیم. بدون شک با مطالعه ی این مقاله و دیدن لیست بلند بالای اسامی این فهرست شگفت زده خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به کارنامه و بیوگرافی بازیگران فوتبالیست بیندازیم.

1 – پژمان جمشیدی ، معروف ترین بازیگر فوتبالیست سینمای ایران!

پژمان جمشیدی  متولد شهریور ماه 1356 بازیکن سابق فوتبال است که در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال ایران برای باشگاه های سایپا، پرسپولیس و پاس تهران و فولاد خوزستان و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرده است. او زمانی که به فوتبال حرفه ای می پرداخت بازیکن شناخته شده و توانمندی بود و دوران فوتبالی موفقی را پشت سر گذاشت اما عشق و علاقه ی او به سینما و بازیگری و تئاتر او را به سمت این هنر سوق داد و بیش از پیش نام او را در زبان ها انداخت.

پژمان جمشیدی از پول‌سازترین و فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است. او حرفهٔ بازیگری‌اش را نخست در سال ۱۳۹۰ با بازی در قسمتی از مجموعهٔ تلویزیونی ساختمان پزشکان و سپس در سال ۱۳۹۲ و با بازی در نقش اصلی مجموعهٔ تلویزیونی پژمان آغاز کرد. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سوءتفاهم (1396)، شیشلیک (1399) و علفزار (1400) نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنوارۀ فیلم فجر شده‌است.

همچنین بخوانید : افتخارات و رکوردهای باشگاه فوتبال پرسپولیس

بازیگر فوتبالیست

2 – علی انصاریان، بازیگر فوتالیستی که داغش به دل هوادارانش نشست

علی انصاریان متولد تیر ماه سال 1356 و متوفی بهمن ماه سال 1399 بر اثر ویروس کووید 19، فوتبالیست، مجری تلویزیون، خواننده و بازیگر ایرانی بود. او کار خود را با بازی در باشگاه فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و از سال 1375 آغاز نمود و در سال های بعدی در باشگاه پرسپولیس به اوج رسید و سرانجام در سال 1390 از میدان سبز فوتبال خداحافظی نمود.

انصاریان پس از فوتبال در حرفه سرگرمی و تلویزیون فعال شد. او در بیش از ده فیلم و مجموعه تلویزیونی بازی کرد و چند برنامه تلویزیونی اینترنتی را اجرا کرد. علی انصاریان همچنین در خرداد ۱۳۹۰ ترانه‌ای به نام «شدید» را به بازار موسیقی عرضه کرد. اما پس از آن خوانندگی را ادامه نداد.

انصاریان در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان تهران بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

فوتبالیست هایی که بازیگر شده اند

3- علی پروین

علی پروین متولد مهرماه سال 1325 در شهر تهران بازیکن سابق فوتبال و مربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس است. او پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوان بازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت و سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه نیز به عهده داشت. وی پس از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد. علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و دو بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با تیم ملی تجربه کرد. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند. پروین در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.

او در سال 1379 در فیلیمی از علی اکبر ثقفی در کنار فاطمه گودرزی و حمید استیلی بازیگری کرد و به جمع فوتبالیست های بازیگر پیوست.

همچنین بخوانید : معرفی برترین سریال ها و بهترین فیلم های سام درخشانی

فوتبالیست های بازیگر

4 – حمید درخشان، از دیگر فوتبالیست هایی که بازیگر شدند

حمید درخشان بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تیم ملی، فوتبال را از دوران نوجوانی آغاز کرد و 17 سال بیشتر نداشت که به تیم پرسپولیس راه یافت و سال 59 اولین بار برای تیم ملی بازی کرد. این بازیکن از بازیکنان خاطره ساز تیم ملی ایران به شمار می روند.

حمید درخشان هم علاوه بر حضور در دنیای فوتبال تجربه بازیگری در تلویزیون را در کارنامه اش دارد. بازی در سریال پژمان با شخصیت حقیقی خودش اولین تجربه بازیگری او بود که به کارگردانی سروش صحت سال 91 از شبکه سه سیما پخش شد و در کنار پژمان جمشیدی در این سریال به ایفای نقش پرداخت.

همچنین بخوانید : بهترین سریال ها و فیلم های جواد رضویان

5- حمید استیلی

حمید استیلی فوتبالیست و مربی سابق باشگاه پرسپولیس و چند باشگاه لیگ برتری دیگر، از جمله بازیکنانی است که در زمان فوتبال حرفه ای خود بازیگری در سینما را نیز تجربه کرده است. حمید استیلی فوتبال را از سال 63 در یک تیم باشگاهی جوانان آغاز کرد و بیشترین سالهای فعالیت او در تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران سپری شد.

فیلم «فوتبالیست ها» ساخته علی اکبر ثقفی اولین تجربه بازیگری حمید استیلی بود. او سالها بعد در فیلم «آوار» ساخته «فرناز امینی» بار دیگر جلوی دوربین رفت و ایفای نقش نمود و به جمع ورزشکارانی که بازیگر شدند پیوست.

همچنین بخوانید : معرفی بهترین سریال های علی صادقی | لیست خنده دار ترین سریال های علی صادقی

بازیکن فوتبال که بازیگر شد

امیدوارم از مقاله معرفی بازیگران فوتبالیست ایرانی لذت برده باشیم خوشحال می شوم نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما به اشراک بگذارید.

شما چطور؟ آیای فوتبالیست هایی را می شناسید که در سال های اخیر به بازیگری در سینما و تلویزیون رو آورده باشند؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا