سرگرمیفیلم و سریال

بهترین فیلم های ماجراجویی هیجانی، لیست فیلم های ماجراجویی جذاب هالیوودی

فیلم های ماجراجویی هیجانی همواره دارای مخاطبان خاص خود بوده اند. آثار کلاسیک و انیمیشنی همیشه سبب جذب مخاطبان بسیاری به این صنعت شده و در این مطلب قصد داریم درباره بهترین فیلم های هیجام انگیز و ماجراویی برای شما صحبت کنیم. علاقه بشر به داستان سرایی مربوط به امروز و دیروز نیست. از مدتها قبل از داستان سرایی به عنوان یکی از بهترین سرگرمی های بشر یاد می شده است. بی توجه به اینکه موضوع داستان چیست, شنیدن داستان همواره برای بشر لذت بخش تلقی می شده است. در بهترین فیلم سینمایی ماجراجویی می توان شاهد این بود که داستان سرایی حرفه ای با روح و روان فرد بازی می کند.

فرقی ندارد که موضوع داستان چی باشد؟ آیا در داستان درباره داستان های حماسی مانند گیلگمش صحبت شود و یا داستانی ون جنگ ستارگان روایت شود. به هر حال نمی توان منکر این شد که انسان همواره به دنبال ماجراهای مهیج است. اگر شما هم به بهترین فیلم های ماجراجویی جهان علاقه مند هستید این مطلب برای شماست. پس تا انتهای مطلب با ما در ویکی همراه باشید.

نگاهی به بهترین فیلم های تخیلی ماجراجویی

در ادامه مطلب قرار است لیستی از بهترین فیلم های ماجراجویی و اکشن را خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی جانوران شگفت انگیز; اسرار دمبلدور Fantastic Beasts; Secrets of Dumbledore

فیلم سینمایی ماجراجویی جانوران شگفت انگیز; اسرار دمبلدور

فیلم سینمایی “جانوران شگفت انگیز; اسرار دمبلدور” را قصد داریم به عنوان اوّلین فیلم سینمایی ماجراجویی و تخیلی در این مطلب معرفی کنیم. این فیلم در سال 2022 به کارگردانی دیوید پپیتس ساخته شده و در آن بازیگرانی چون جود لاو, ادی ردماین, ازرا میلر و مدس میکلسن ایفای نقش کرده اند. شاید جالب ترین نکته درباره این فیلم این باشد که ساخت آن در غیاب جانی دپ صورت گرفته است. در این فیلم درباره داستان زندگی پرفسور آلبوس دامبلدر صحبت می شود. او پی می برد که یک جادوگر در تلاش است که دنیای جادوگران را در دست بگیرد.

اما این را می داند که به تنهایی امکان رویارویی و توقف او را ندارد . به همین دلیل تلاش می کند از متحدانی در این مسیر استفاده کند که او را یاری کنند. به دامبلدور افرادی شجاع کمک می کنند. در این رویارویی شاهد تقابل آنان با جانوران شگفت انگیز و جادویی کهن هستیم. اما نکته اینجاست که پرفسور نمی تواند برای همیشه در راس قدرت دنیا باشد. پس باید با قدرت گروه را رهبری کند.

فیلم سینمایی آنچارتد Uncharted

فیلم سینمایی آنچارتد Uncharted

امکان ندارد کسی علاقه مند به فیلم های سینمایی ماجراجویی باشد و این نام را نشنیده باشد. آنچارتد در سال 2022 تولید شده و کارگردانی آن را روبن فیشر برعهده داشته است. تام هالند, مارک والبرگ و آنتونیو باندراس از مهم ترین بازیگران این سریال بوده و داستان این فیلم درباره جوانی باهوش به نام ناتان دریک روایت می شود.

او توسط ویکتور سالیوان استخدام شده و از او می خواهد در مسیر یافتن ثروت افسانه ای فردیناند ماژلان کمک کند. اما سانتیاگو مونکادای که فردی بی رحم است ادعا دارد که این ثروت به خود و خانواده اش تعلق دارد. حال همین سرقتی که به ظاهر ساده به نظر می رسد تبدیل می شود به یک رقابت مهیج. اگر به دیدن بهترین فیلم هیجانی ماجراجویی علاقه مند هستید آنچارتد را از دست ندهید.

فیلم سینمایی هیجانی ماجراجویی ثور Thor : Ragnarok

فیلم سینمایی هیجانی ماجراجویی ثور Thor : Ragnarok

تایکا وایتیتی در سال 2017 این اثر زیبا را کارگردانی کرده و برای تولید آن از بازیگرانی چون کریس همسورت, تام هیدلستون و کیت بلانشت استفاده کرده است. ثور قدرتمند به دنبال بازگشت به آزگارد است و باید درالی که در سوی دیگری از سیاره زندانی است برای رسیدن به این مهم تلاش کند. او تلاش می کند تا از وقوع اتفاقی چون آخرالزمان خدایان یا همان رگناروک جلوگیری کند. با نگاهی مشخص می شود که فردی به نام هلا در این رخداد نقش دارد. او باید تلاش کند دربرابر دوست صمیمی خود یعنی هالک شگفت انگیز رقابت کند. مالک روفالو نقش هالک شگفت انگیز را در این فیلم دارد.

فیلم ماجراجویی هیجانی کتاب جنگل Jungle Book

فیلم ماجراجویی هیجانی کتاب جنگل Jungle Book

تولید این فیلم به سال 2016 میلادی باز می گردد. این فیلم به کارگردانی ان فاورو ساخته شده و نیل ستی, بیل مری  بین کینگزلی در آن ایفای نقش کرده اند. در این فیلم داستان پسر جوانی روایت می شود که نامش موگلی بوده و زندگی خود را میان گرگ های جنگلی می گذراند. گرگ هایی که اتفاقا در بزرگ کردن او نقش دارند. او در این مسیر نه تنها تعامل با گرگ ها را یاد گرفته است. بلکه در این مسیر با سایر حیوانات جنگل هم ارتباط خود را برقرار می کند. اما یکی از عوامل جنگل که ببری شرور می باشد و شیرخان نام دارد یک تهدید و خطر بزرگ برای موگلی تلقی می شود. به همین دلیل از سوی باگیرا به موگلی پیشنهاد می شود که به دهکده انسان ها برود. این مسیر او با اتفاقات جالبی همراه می شود. او در این مسیر با ماری فریبکار و البته خرسی تنبل به نام بالو ارتباط برقرار می کند و اتفاقا همین خرس تبدیل به یکی از بهترین دوستان او می شود.

فیلم دکتر استرنج در چند دنیایی دیوانگی Doctor Strange In The Multiverse of Madness

فیلم هیجانی دکتر استرنج در چند دنیایی دیوانگی Doctor Strange In The Multiverse of Madness

نوبت به معرفی اثر ” دکتر استرنج در چند دنیایی دیوانگی ” می رسد. این فیلم به کارگردانی سم ریمی در سال 2022 تولید شده و بندیکت کامبریج, الیزابت اولسن و چیوتل اجیوفور در آن ایفای نقش کرده اند. در این فیلم داستان آشنایی دکتر استرنج با دختری مرموز آشنا می شود که توانایی رفتن به دنیاهای مختلفی را دارا می باشد. او در این مسیر با دختر نوجوان همراه می شود تا دربرابر تهدید های مختلفی که جهان های مختلف را تهدید می کنند بایستد. کاراکتر های مختلفی در این مسیر به این دو کمک می کنند. از واندا گرفته تا وانگ و …

افسانه سنگ، Romancing The Stone

فیلم ماجراجویی افسانه سنگ، Romancing The Stone

این اثر از نظر قدمت و سابقه دارای فاصله خاصی نسبت به سایر آثار می باشد. این فیلم در سال 1984 تولید شده و در آن بازیگرانی نظیر مایکل داگلاس, کاتلین ترنر و دنی دوویتو ایفای نقش کرده اند. داستان این فیلم به پیدا شدن یک نقشه گنج توسط نویسنده ای جوان به نام وایلدر اشاره می کند. این نقشه توسط فردی که به تازگی جان خود را از دست داده برای نویسنده جوان ارسال می شود.

اما در همین مسیر خبر دزدیده شدن خواهرش توسط آدم رباها شنیده می شود و آن ها از او می خواهند تا به کلمبیا رفته و در ازای نقشه گنج خواهر خود را معاوضه کند. علی رغم اینکه جوان تلاش می کند این کار را انجام دهد اما در این مسیر در جنگل سردرگم می شود.

در همین دوران سردرگمی فردی مزدور به نام جک کولتون او را می بیند که به او قول می دهد در مسیر یافتن نقشه گنج و بازگشت دنیا به حالت دارای تمدن به او کمک کند. حال همین مسیر او را در درگیر اتفاقات جالبی می کند که داستان فیلم هم براساس همین اتفاقات روایت می شود.

فیلم ماجراجویی آلیس در سرزمین عجایب Alice in Wonderland

فیلم ماجراجویی آلیس در سرزمین عجایب Alice in Wonderland

بسیاری از شما این نام را شنیده اید. اثر آلیس در سرزمین عجایب در سال 2010 به کارگردانی تیم برتون تولید شده و در آن بازیگران مطرحی چون جانی دپ, میا واشیکوفسا, آن هاتاوی و هلنا بونهام کارتر ایفای نقش کرده اند. در این فیلم داستان ازدواج فردی بی تکلف به نام آلیس روایت می شود که قرار است با پپسری نجیب زاده ازدواج کند.

اما نکته اینجاست که این ازدواج آنقدرا هم با علاقه آلیس سازگار نیست. دقیقا همینجاست که مسیر حرکت او به سرزمینی عجیب و سورئال شروع می شود. آلیس این سرزمین ها را مشابه کابوس هایی می داند که در کودکی دیده است. او در این مکان حیواناتی سخنگو و البته شوالیه های شرور و نیز دوستانی وفادار را می بیند. شاید این فیلم از نظر انسجام روایی خیلی تعریفی نداشته باشد, اما جدا از نظر جلوه های نظری یکی از بهترین هاست.

فیلم هیجانی ماجراجویی Charlie and the Chocolate Factory

فیلم هیجانی ماجراجویی Charlie and the Chocolate Factory

بازهم قرار است یکی از کارهای جانی دپ را معرفی کنیم. این فیلم به کارگردانی تیم برتون در سال 2005 تولید شده و علاوه بر جانی دپ بازیگرانی مانند فردی هایمور و دیوید کلی ایفای نقش کرده اند. در این فیلم زندگی پسری جوان روایت می شود که از خانواده ای تهدیست آمده و قرار است در توری باشکوه شرکت کند.

توری که در آن قرار است یکی از بزرگترین کارخانه  های شکلات سازی جهان ملاقات شود. اداره این کارخانه توسط ویلی وونکای معروف انجام شده است و این فرد عجیب ترین آب نبات ساز در سطح دنیا تلقی می شود. وونکا اجازه ورود پنج کودک خردسال را به کارخانه خود می دهد و عملکرد آن ها را زیر نظر می گیرد تا شاید همکار آینده خود را از میان آن ها پیدا کند.

سخن آخر

در این مطلب درباره بهترین فیلم های هیجان انگیز و ماجراجویی سطح دنیا برای شما صحبت کردیم. بشریت همیشه به دنبال استفاده از قوه تخیل بوده و پیاده سازی تراوشات این قوه در قالب فیلم سبب سرگرمی بسیاری از افراد در سطح دنیا می شود. همانطور که اشاره کردیم علاقه افراد به داستان سرایی محدود به دیروز و امروز نیست. بلکه از روزگاران قدیم انسان از شنیدن داستان لذت می برده است. امیدوارم با خواندن این مطلب درباره بهترین فیلم های ماجراجویی جهان اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. از اینکه ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید از شما عزیزان ممنونیم.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا