گوناگونبازیموبایل و گجت

بررسی هدفون های بی سیم Pulse پلی استیشن شرکت سونی

اندازه بزرگتر، صدای بیشتر

هدف ساخت هدفون‌های بی‌سیم PlayStation Pulse Explore سونی را می‌توان به دو ویژگی تقسیم کرد: صدای دقیق با کیفیت بالا و قابلیت تنظیم plug-and-play. این نوع هدفون ها از سایر هدفون های بیسیم شرکت سونی متمایز می باشند. هدفون های پالس سونی صدا را از طریق نوعی درایور  به نام آهن رباهای مسطح که با تکنولوژی Audeze که اخیراً سونی آن را خریداری کرده ، تولید میکند و به دلیل توانایی آن در باز تولید صدا با جزئیات و وضوح بسیار بالا مورد تحسین قرار گرفته است.

طراحی و ساخت:

ایربادز پلی استیشن سونی

اگر زمانی که این ایربادها داخل گوش قرار دارند از پهلو به آن ها نگاه کنیم از نظر اندازه و برآمدگی تفاوت زیادی با ایرپاد پرو اپل ندارند ولی در حالت کلی طراحی پیچ در پیچ و حلزونی شکل آن ها را بزرگ و متفاوت نشان می دهد. اگر مدت طولانی آن ها را در گوش بگذارید کمی احساس ناراحتی خواهید کرد.

در عوض، طراحی حالت خمیده و دورنگ آن ها باعث زیبایی و خاص بودن این هدفون ها شده و قابلیت تنظیم و کنترل صدا از طریق دکمه تعبیه شده در قسمت بالای هر کدام از هدفون های راست و چپ که به طور مجزا قابلیت تنظیم دارند، کارایی آن ها را دوچندان کرده است. در قسمت پایین هر هدفون یک دکمه PlayStation Link وجود دارد که اتصال را بین دستگاه های دارای PlayStation Link برقرار می کند.

جعبه شارژ بزرگ:

کیس ایبرباد پلی استیشن سونی

به ازای هر بار شارژ تا 5 ساعت می توان از آن ها استفاده نمود و کلا با استفاده از جعبه شارژ می توان تا سه بار هدفون ها را شارژ نمود، یعنی در مجموع تا 15 ساعت شارژ را جواب می دهد.

کیفیت صدا:

کیفیت صدا مخصوصا در بازی های آنلاین و گروهی اهمیت زیادی دارد. به لطف تکنولوژی آهن رباهای مسطح، با گذاشتن این مدل هدفون های سونی می توانید جزئی ترین صداهایی را که تا الان داخل بازی مورد علاقه خود نشنیده بودید را به طور کاملا واضح بشنوید. هدفون های pulse ، باس عمیق و  صدای سینمایی عالی تولید می کنند در حدی که احساس می کنید واقعا داخل محیط بازی قرار گرفته اید. اما در مقایسه با کیفیت صدا در بازی ،کیفیت پخش جزئیات آهنگ در این مدل هدفون ها خیلی زیاد جالب نیست و انگار که فقط مخصوص گیمینگ طراحی شده اند. کیفیت میکروفون هم نسبت به مدل AirPods Pro کمی ضعیف تر است.

دکمه تنظیمات هدفون های جدید پلی استیشن سونی

قابلیت های اتصال به دستگاه ها:

سونی به جای تکیه بر اتصالات باز وای فای یا بلوتوث، پروتکل بی سیم جدیدی به نام Link ایجاد کرده است که تا زمانی که هر دو طرف اتصال از Link پشتیبانی می کنند، امکان یک اتصال صوتی بسیار سریع و بدون نویز را فراهم می کند. برای راه اندازی باید آداپتور Link USB را وصل کنید. بلافاصله  اتصال لینک ایجاد می شود و هدفون ها و دستگاه متصل بلافاصله با هم کار می کنند. ایربادز pulse، با طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله کامپیوتر های اپل و انواع دیگر کامپیوترها نیز کار می کند. اگر نمی‌خواهید از Link استفاده کنید، هدفون‌های Pulse از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کنند . به طور همزمان هم می توان از طریق لینک و هم بلوتوث با آن ها کار کرد. یعنی در حالیکه در حال صحبت در بازی گروهی هستیم ، میتوانیم در آنِ واحد با استفاده از اتصال بلوتوث، تماس تلفنی هم برقرار کنیم.

دکمه تنظیمات earbuds plus سونی

مزایا و معایب:

در حالت کلی هدفون های InZone شرکت سونی نسبت به مدل Pulse از نظر اندازه ، کیفیت میکروفون کنترل EQ و نگهداری شارژ به مدت طولانی تر، بهتر عمل می کنند. هر دو مدل ایرباد از صدای سه بعدی 360 درجه پشتیبانی می کنند و از طرق Plug & Play به پلی استیشن 5 متصل می شوند.

هدفون های Pulse با دستگاه‌های اپل عالی کار می‌کنند و دارای قابلیت Multipoint هستند، اما فاقد قابلیت حذف نویز، صداهای جانبی و شفافیت صدا می باشند. ایربادهای بی‌سیم پلی‌استیشن Pulse برای بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و با پلی‌استیشن 5 بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند. پشتیبانی عالی از بلوتوث به این معنی است که می‌توانید به پلی‌استیشن خود وصل شوید و صدا را از موبایل خود پخش کنید و هم زمان، تماس تلفنی برقرار کنید.

explore-buds-sony

 منبع : Ign.com

بیشتر بخوانید: گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra در یک سایت دیده شد

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا