بازیسرگرمی

معرفی و بررسی بازی Card Shark +سیستم مورد نیاز

استودیوی دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) امروز در جدیدترین خبر خود به معرفی بازی Card Shark پرداخت. همچنین به منظور آشنایی بیشتر بازی‌بازان، تریلری از این بازی در دسترس قرار گرفته است که در ادامه می‌توانید شاهد آن باشید.

Card Shark از سری عناوین جذاب به سبک ماجراجویی است که در آن باید به تاریخ سفر کرده و اهدافتان را دنبال کنید. شما در قرن هجدهم و کشور فرانسه قرار می‌گیرید و باید با استفاده از کارت‌های متنوع و دیگر افراد، به تاج و تخت پادشاهی نزدیک شوید. سازندگان به خوبی توانسته‌اند که تاریخ را وارد بازی کنند؛ به گونه‌ای که بازی‌بازان از آن لذت خواهند برد. گفتنی است که دو استودیوی نریال (Nerial) و دیوالور دیجیتال به ترتیب وظیفه‌ی ساخت و انتشار این عنوان را به عهده دارند.

بازی Card Shark قرار است در سال ۲۰۲۱ برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار گیرد. هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این بازی مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتر از سوی دیوالور دیجیتال باشیم. در پایان می‌توانید نسبت به تماشا و دریافت نخستین ویدئوی مربوط به Card Shark اقدام کنید.

بازی شما را در نقش یک شخصیت ساده به نقاط مختلفی از کشور فرانسه می‌برد؛ طی قرن ۱۸ میلادی و در قالب کاراکتری که توانایی صحبت کردن ندارد و فقط با حالات چهره به رخدادهای مختلف واکنش نشان می‌دهد. یک روز او مشغول انجام کارهای عادی خود در غذاخوری است و ناگهان با کنت سن ژرمن آشنا می‌شود؛ مردی که زندگی وی را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهد کرد.

کنت پس از یاد دادن یک ترفند ساده و جالب به جوانک مورد بحث، او را درگیر حادثه‌ای می‌کند که پس از رخ دادن آن دیگر چاره‌ای جز پشت سر گذاشتن همه‌چیز وجود ندارد. پس پروتاگونیست قصه به‌عنوان شاگرد کنت از زندگی عادی خود جدا می‌شود و به زندگی در یک کمپ رو می‌آورد. او قدم به قدم تسلط خود روی فریب دادن مردم با کارت‌های بازی را افزایش می‌دهد؛ تا بتواند به کمک تقلب، در مسابقه‌ها پیروز شود و پول بیشتری را کسب کند.

بازی مرحله به مرحله شما را با ترفندهای پیچیده‌تر برای حقه‌بازی آشنا می‌کند. گیمر مدام باید به خوبی یک ترفند جدید را به خاطر بسپارد و با استفاده از آن، چند نفر را فریب دهد، در کارت‌بازی برنده شود و پول خوبی به جیب بزند. این‌گونه مراحل مختلف را پشت سر می‌گذارید و شانس کارت‌بازی با شخصیت‌های بزرگ‌تر در مکان‌های ویژه را پیدا می‌کنید.

یکی از نخستین نقاط قوت بازی Card Shark که به سرعت به چشم می‌آید، خلاقیت عالی تیم سازنده برای طراحی ترفندهای مختلف است. از آن‌جایی که در هر مرحله باید یک روش برای فریب دادن رقبا را بلد باشید، بازی در حقیقت حافظه و سرعت عمل شما را به چالش می‌کشد. پس بسیار مهم است که در گیم‌پلی سوارشده روی دکمه‌زنی‌های سرعتی، سازندگان توانایی ایجاد چالش‌های متنوع را داشته باشند. پس چه‌قدر خوب که استودیو Nerial از پس انجام این کار برآمده است.

کاراکتر شما فردی ماهر در فریبکاری و تقلب است و هدفش رسیدن به ثروت و شهرت رده‌های بالای فرانسه در قرن 18 میلادی بوده، او برای این هدف از هیچ روشی دریغ نخواهد کرد. محوریت گیم پلی بازی با کارت‌ها بوده با این تفاوت که دائم باید روشی برای فریبکاری و تقلب داشته باشید تا پیروز میدان شوید. این روش می‌خواهد بر زدن متفاوت کارت‌ها باشید، دیدن انعکاس کارت روی سطوح شفاف یا بلوف زدن. باید مراقب باشید که در این مسیر کسی متوجه تقلب شما نشود زیرا ممکن است به قیمت جان شما تمام شود.

شما مسیر خود را از شهرهای کوچک شروع کرده و سپس وارد مهمانی‌های بزرگ‌تر در کاخ‌های اعیان‌نشین می‌شوید. جدای از گیم پلی جذاب، طراحی هنری و گرافیک بازی نیز از دیگر ویژگی‌های جذابش است که آن را برای شما لذت‌بخش می‌کند. اگر می‌خواهید استرس و لحظات حساس را در کنار روایت داستانی پرعمق و همچنین مهارت در فریبکاری و تقلب را به خورد خود دهید، بازی Card Shark را از دست ندهید.

بازی Card Shark از شانس خود برای داستان‌گویی چندشاخه به‌صورت کامل بهره نمی‌برد، اما انقدر در فضاسازی کلی و معرفی شخصیت‌های جالب در قصه موفق است که بازیکن دلایل لازم برای ادامه دادن به تجربه‌ی بازی تا انتها را داشته باشد. البته که اگر تک‌تک شکست‌ها و پیروزی‌های گیمر می‌توانستند تاثیر بیشتری روی روند کلی قصه بگذارند و انتخاب حالت چهره‌ی شخصیت اصلی در هر موقعیت می‌توانست دیالوگ‌های واقعا متفاوتی را به ما تحویل دهد، بازی یک سطح بالاتر می‌رفت.

با همه‌ی این‌ها Card Shark محصول کم‌نقصی نیست که بخواهد به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل در یاد و خاطره‌ی همه ثبت شود، اما توانایی چند ساعت سرگرم کردن بعضی از بازیکن‌ها را دارد. طی بهترین لحظات این بازی مستقل می‌توانید از تلاش برای به یاد داشتن تمام جزئیات یک ترفند و اجرای درست آن لذت ببرید؛ درحالی‌که می‌دانید تجربه‌ی ارائه‌شده به شما، محصولی فکرشده از سوی یک تیم کوچک است و نه یک بازی فرمول‌زده‌ی دیگر که فقط می‌خواهد به اهداف تجاری خود برسد.

منبع

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا