فیلم و سریالسرگرمی

معرفی فیلم علفزار + معرفی بازیگران فیلم علفزار

بازیگران فیلم علفزار

علف‌زار فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال ۱۴۰۰ است. فیلم سینمایی علفزار یکی از پربازیگرترین فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر بود که با کارگردانی یک جوانِ فیلم اولی با نام کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان تولید شده است. بهرام رادان اولین تجربه حضور در جشنواره فجر در مقام تهیه‌کننده را پشت سر گذاشت. به بهانه اکران فیلم همه اطلاعات فیلم و واکنش اولیه منتقدان به این فیلم پرسروصدا و موفق را بخوانید تا با اطلاع کامل به تماشای فیلم بنشینید. با مجله ویکی همراه باشید.

خلاصه داستان فیلم علفزار

در خلاصه داستان فیلم سینمایی علفزار آمده است: «بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.» اما برای لو نرفتن داستان فیلم، همینقدر بدانید که با یک فیلم دادگاهی مواجهیم و اتفاقی که در یک باغ افتاده، تنه اصلی داستان این فیلم را تشکیل می‌دهد. داستانک‌های دیگر هم به تصویر بیشتر از قهرمان داستان کمک می‌کند. این داستان‌های فیلم از چند پرونده قضایی واقعی الهام گرفته شده است.

سارا بهرامی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم علفزار

هنوز بطور کامل بازیگران فیلم علفزار معرفی نشدند و فقط پژمان جمشیدی بازیگر نقش اصلی و سارا بهرامی معرفی شدند ، پژمان جمشیدی یکی از متفاوت ترین نقش‌ هایش را در این فیلم، که نقشی جدی و سخت است، بازی خواهد کرد. دیگر بازیگران این فیلم عبارتند از ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا ميرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری، ستایش رجایی‌نیا، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، بنیامین نوروزی ، آدرینا توشه،حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا،توکلی، سپهر گندمی با حضور افتخاری: فرخ نعمتی، مهران امام بخش و با معرفی صدف اسپهبدی (بازیگران فیلم علفزار) ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | معرفی فیلم های جدید 2023

بازیگر نقش
پژمان جمشیدی امیرحسین
سارا بهرامی سارا
ستاره پسیانی شبنم
ترلان پروانه الهام
مهدی زمین پرداز محسن
عرفان ناصری مهران
یسنا میرطهماسب سجاد
مائده طهماسبی مادر متجاوزین
رؤیا جاویدنیا همسر شهردار
صدف اسپهبدی فریبا
متین حیدری نیا حامد
فرخ نعمتی شهردار
مهران امام بخش

بیشتر بخوانید: فیلم جنگی ایران عراق تکاوری | بهترین فیلم های تکاوری ایرانی

پژمان جمشیدی در علفزار / بازیگران فیلم علفزار

جوایز و افتخارات

این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در چندین رشته نامزد و در نهایت برنده ۴ جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه شد. این فیلم همچنین بعد از موقعیت مهدی با نامزدی در ۱۳ رشته دارای بیشترین تعداد نامزدی در این دوره از جشنواره فیلم فجر بود.

جایزه رده نامزد نتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بهترین چهره‌پردازی مونا جعفری نامزدشده
بهترین صداگذاری علیرضا علویان برنده
بهترین موسیقی متن بهزاد عبدی دیپلم افتخار
بهترین تدوین حمید نجفی‌راد برنده
بهترین فیلمبرداری هادی بهروز نامزدشده
بهترین نقش مکمل مرد مهدی زمین‌پرداز نامزدشده
بهترین نقش مکمل زن صدف اسپهبدی برنده
بهترین نقش اول مرد پژمان جمشیدی نامزدشده
بهترین نقش اول زن سارا بهرامی نامزدشده
بهترین فیلمنامه کاظم دانشی برنده
بهترین فیلم اول نامزدشده
بهترین کارگردانی نامزدشده
بهترین فیلم بهرام رادان نامزدشده

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری خارجی را بشناسید

نقش پژمان جمشیدی در فیلم علف‌زار

کاظم دانشی درباره نقش پژمان جمشیدی در این فیلم گفته: یش از این چند نقش جدی از او دیده بودم و به نظرم آمد که بازیگر خوب و توانمندی‌ست، حال ممکن است از ظرفیت‌های او، آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است. دوست داشتم یک کار متفاوت با پژمان جمشیدی انجام دهیم و بعد از گذشت چند روز از فیلمبرداری، به نظر می‌آید اشتباه نکرده‌ام و وقتی فیلم اکران شد مخاطب هم آن را خواهد پسندید. لازم به ذکر است که بهرام رادان بازیگر سرشناس سینما این روز‌ها در سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی ایفاگر شخصیت ناصرالدین شاه است

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا