فیلم و سریال

بررسی داستان و بازیگران فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

فیلم Bullet Train 2022با بازی درخشان برد پیت و در ژانر جذاب اکشن کمدی در سال 2022 اکران شد، بی شک از دیدن این فیلم لذت خواهید برد. در ادامه به معرفی فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲، تاریخ اکران، بحث ها و جنجال ها و معرفی بازیگران این فیلم خوش ساخت خواهیم پرداخت؛ با مجله ویکی همراه باشید.

فیلم Bullet Train 2022 یک فیلم کمدی اکشن محصول کشور آمریکا به کارگردانی دیوید لیچ و بر اساس فیلمنامه ای از زاک اولکویچ است. این فیلم بر اساس یک رمان ژاپنی ماریا بیتل از کوتارو ایساکا ساخته شده است و شامل بازیگران معروفی مانند برد پیت، جوی کینگ، آرون تیلور جانسون، برایان تایری هنری، اندرو کوجی، هیروکی سادانا، مایکل شانون، بد بانی و ساندرا بولاک است. قرار بود لیدی گاگا در این فیلم حضور داشته باشد که در نهایت ساندرا بولاک در این فیلم جانشین لیدی گاگا شد. این فیلم در تاریخ 29 ژوئیه 2022 توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده اکران شد.

خلاصه داستان فیلم سینمایی قطار سریع السیر 2022

فیلم سینمایی قطار سریع السیر ۲۰۲۲

لیدی باگ قاتل آموزش دیده ای است که میخواهد به زندگی اش پایان دهد اما توسط رئیسش از تصمیم خود منصرف میشود تا کیفی را در قطار سریع السیر که از توکیو به سمت موریوکا میرود بدست آورد. بعد از سوار شدن در کشتی، او و دیگر رقیبان قاتلش متوجه میشوند که اهدافشان بهم گره خورده است در طی داستان فیلم قطار سریع السیر 2022 ماجراهایی رخ میدهد که ارزش دیدن را دارد.

بیشتر بخوانید: فیلم های با امتیاز 9 به بالا در سایت Imdb

بازیگران فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

فیلم قطار سریع السیر با بازی برد پیت جزو فیلم های پر فروش در دنیا شد. در این فیلم شاهد حضور برد پیت در نقش لیدی باگ بعنوان قاتلی سالخورده و آموزش دیده، جوی کینگ در نقش قاتلی جوان و کم سن و سال و حضور بدبانی خواننده، بازیگر و کشتی گیر حرفه ای هستیم. اگرچه برد پیت و ساندرا بولاک بیش از 30 سال است که در عرصه سینما مشغول به فعالیت هستند، اما این اولین فعالیت مشترک آنها خواهد بود و دومین باری است که برد پیت و لوگان لرمن بعد از Fury 2014 باهم در یک فیلم بازی می کنند.

برد پیت

بازیگران فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

برد پیت بازیگرو تهیه کننده 58 ساله امریکایی ست که فعالیت هنری خود را از سال 1987 شروع کرد و سابقه دریافت جوایزی مانند یک جایزه اسکار، یک فیلم آکادمی بریتانیا، دو جایزه گلدن گلوب را در کارنامه بازیگری خود دارد و یک جایزه امی پریمتایم را بعنوان تهیه کننده دریافت کرده است. از کارهای شاخص او میتوان به Fight Club 1999، خانم و آقای اسمیت، جنگ جهانی Z و روزی روزگاری در هالیوود اشاره کرد، این بازیگر برای بازی برای بازی و تهیه کنندگی فیلم مانیبال نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد. این بازیگر دو بار عنوان جذاب ترین مرد زنده دنیا را به دست آورده است. برد پیت سابقه کمک های مالی و خیریه ای نیز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ماجراجویی هیجانی

آرون تیلور جانسون

بازیگران فیلم قطار سریع السیر 2022

آرون جانسون بازیگری انگلیسی صحنه تئاتر، تلوزیون و سینماست و متولد سال 1990 میلادی است و بیشتر به خاطر بازی درفیلم Kick Ass  و نقش پیترو ماکسیموف در Avengers شناخته میشود. او از 6 سالگی شروع به اجرا کرد و در فیلم هایی مانند توهم گرا 2006 و شوالیه های شانگهای 2003 ایفای نقش کرده است. این بازیگر به دلیل حضور در فیلم های سینمایی پر فروش در سه ماه اول سال 2022 توانست در میان 50 بازیگر برتر از نگاه کاربران سایت سینمایی IMDB قرار بگیرد.

تولید فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

در ابتدا قرار بود این فیلم، یک فیلم اکشن خشن با درجهR  باشد، اما این پروژه در طول فرآیند تولید به کمدی تبدیل شد. در ماه ژوئن 2022 اعلام شد کهSony Pictures دیوید لیچ را برای کارگردانی فیلمی با اقتباس ازرمان کوتارو ایساکا و نمایشنامه زاک اولکویچ استخدام کرده است وبرد پیت نیز چند ماه بعد برای بازی در این فیلم استخدام شد. جوی کینگ نیز برای پیوستن به این پروژه و نقش مکمل کوتاه وارد مذاکره شد، اندرو کوجی در سپتامبر، آرون تیلور جانسون و برایان تایری هنری در اکتبر به این پروژه پیوستند.

تولید فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲در ماه اکتبر و در لس انجلس و طی پاندمی کرونا آغاز شد. فیلم برداری در 16 نوامبر 2020 شروع شد و در مارس 2021 پایان یافت. به گفته سرپرست بدلکاری فیلم، برد پیت 95 درصد از بدلکاری ها را خودش انجام داده است. کارگردان دیوید لیچ و برد پیت قبل از فیلم Bullet Train2022 رابطه کاری نسبتا طولانی  مدتی با یکدیگر داشتند. لیچ بعنوان بدلکار برد پیت در چند فیلم از جمله Fight Club 1999، تروی 2004، خانم و آقای اسمیت و Ocean`s Eleven حضور داشته است. برد پیت نیز در دومین تجربه کارگردانی لیچ در فیلم Deadpool2، نقش کوتاهی را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2024

اکران فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

اکران فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

این فیلم در 29 ژوئیه  2022 در سینماهای سراسر ایالت متحده اکران شو، قبل از اینکه تا 15 ژانویه 2022 به تعویق بیافتد، قرار بود که در 8 آوریل 2022 اکران شود. در اولین تریلر فیلم Bullet Train 2022آهنگ Bee Gee ” Stayin Alive” به سه زبان ژاپنی، اسپانیایی و انگلیسی اجرا شده است.

حواشی فیلم قطار سریع السیر ۲۰۲۲

این فیلم خالی از حواشی نیز نبوده است و ماجراهای بحث برانگیزی را ایجاد کرده است، کاربران نیز به این قضایا واکنش نشان داده اند. برد پیت و جوی کینگ منکر این شده اند که شخضیت هایی طبق شخصیت های ژاپنی رمان کوتارو ایساکا در فیلم قطار سریع السیر 2022 هستند. دیوید اینو مدیر اجرایی شهروندان آمریکایی ژاپنی، گفت: من فکر میکنم اتهامات مربوط به این انکار درست است، زیرا این داستانی است که بر اساس  شخصیت های ژاپنی است و در ژاپن نیز جریان دارد  و اشاره کرد که بازیگران غیر آسیایی در این فیلم باید در رابطه با اتحادشان با جامعه آسیایی مورد سوال قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوودی

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی فیلم سینمایی قطار سریع السیر 2022با ژانر اکشن کمدی و مناقشات پیش امده و تریلر فیلم2022  Bullet Trainآن بپردازیم. میتوانید بخشی از زندگی نامه بازیگران و فرآیند تولید و اکران این فیلم را در همین مقاله بخوانید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا