فشن

انقلاب مد Semana 2022

هفته انقلاب مد (SFR) کمپین شاخصی است که توسط Fashion Revolution، بزرگترین جنبش فعال مد در جهان، با هدف بازسازی جمعی یک سیستم مد منصفانه و عادلانه برای مردم و کره زمین اجرا می‌شود. امسال، این کمپین از 18 تا 24 آوریل، نزدیک به سالگرد فروپاشی کارخانه رانا پلازا برگزار می‌شود و در طول هفت روز، شبکه گسترده‌ای از شرکا و همکاران گرد هم می‌آیند تا کارهای دیجیتال و چهره را انجام دهند. اقدامات حضوری در چندین شهر در جهان. برزیل.

موضوع پول، مد و قدرت مبتنی بر این دانش است که صنعت مد متعارف به بهره برداری از نیروی کار و منابع طبیعی بستگی دارد. ثروت و قدرت در دست افراد معدودی متمرکز است، در حالی که هدف رشد و سود بیش از هر چیز دیگری است. برندهای بزرگ و خرده فروشان خیلی سریع تولید می کنند و ما را به چرخه سمی مصرف بیش از حد دستکاری می کنند. در همین حال، اکثر افرادی که لباس‌های ما را می‌سازند، برای رفع نیازهای اولیه‌شان دستمزد کافی نمی‌گیرند و از هم‌اکنون تأثیرات بحران آب‌وهوایی را احساس می‌کنند – که خود صنعت مد به آن دامن می‌زند. برزیل که بر پایه یک سیستم اکتشافی و استعماری بنا شده است، فاقد ارتباط عمیق با فرهنگ مد واقعی خود است که دانش مردم بومی و دانش سنتی را به رسمیت می شناسد و برای آن ارزش قائل است.

برای Orsola de Castro، یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق جهانی Fashion Revolution، “با ورود به نهمین سال فعالیت خود، به موضوع اصلی خود باز خواهیم گشت و نابرابری های اجتماعی و محیطی عمیق و سوء استفاده ها در زنجیره تامین مد را آشکار می کنیم. از توزیع نابرابر سود گرفته تا اقلامی که بیش از حد تولید می‌شوند و به راحتی دور ریخته می‌شوند، تا عدم تعادل قدرت که از گنجاندن متنفرند. از سوی دیگر، ما الهام بخش طراحان، متفکران و متخصصان جدیدی از سراسر جهان خواهیم بود که سیستم را با راه حل ها و مدل های جایگزین به چالش می کشند. هفته انقلاب مد همه اینهاست، هم تحلیلی عمیق و هم جشنی از مد، در سطح جهانی و محلی، هر کجا که هستید.

در طول هفته انقلاب مد، برندها تشویق می‌شوند تا منطق رشد بی‌نهایت را تغییر دهند و از مصرف‌کنندگان دعوت می‌شود تا ارزش واقعی چیزی را که می‌خرند، درک کنند. در برزیل، کمپین‌های #ModaSemVeneno و #Canhamoérevolução اطلاعات و محتوا را ترویج می‌کنند تا تولید فیبر دوباره فکر شود، با در نظر گرفتن فرصت‌هایی که واقعاً پایدار هستند. زنجیره تولید مد، از کسب و کارهای کوچک حمایت کنید و داستان های خود را خلق کنید و با لباس هایی که هر روز می پوشند ارتباط برقرار کنید.

این برنامه که در وب سایت و شبکه های اجتماعی موجود است، علاوه بر محتوای ارائه شده توسط شرکا، با همکاری بیش از 60 نماینده محلی و بیش از 100 سفیر (دانش آموزان و معلمان) ساخته می شود. فرناندا سایمون می‌گوید: «هفته دعوتی است برای همه برای اینکه بخشی از انقلاب باشند و از این لحظه به‌عنوان فضایی برای تبادل، یادگیری و پرسش استفاده کنند تا تغییر فوری مورد نیاز ما در بخش خود و در جامعه به جلو هدایت شود». ، مدیر این سازمان در برزیل.

منبع: fashionrevolution

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا