دیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعیکسب و کار

۵ تکنیک فروش اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام

در درس ۴ از تکنیک های فروش ، تکنیک های فروش اینستاگرامی برای فروش بیشتر و تبلیغ کسب‌وکار را یاد می‌گیریم. اگر دوست دارید محصولات و برند تجاری‌تان بیشتر دیده شود، مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید و از این راه کسب درآمد کنید، فروش در اینستاگرام جادویی است که به آن نیاز دارید!

حالا که این شبکه‌ اجتماعی ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر دارد (حتی بیشتر از توییتر)، کسب‌وکارهای بیشتری به دنبال روش‌های ارتباط با جامعه‌ی اینستاگرام هستند تا بتوانند از این طریق مشتری ارجاعی بیشتری کسب کنند. اما برای رسیدن به اهدافتان فقط نباید به ارقام توجه کنید، موفقیت با شناخت آدم‌هایی حاصل می‌شود که از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

کاربران اینستاگرام اهل خرید هستند. اگر تصاویر مناسبی را به اشتراک بگذارید، می‌توانید بدون آنکه چیزی بگویید، بازاریابی کنید و بدون آن که چیزی بفروشید، مشتری جذب کنید. خریداران برای پیدا کردن منابع معتبر، به شبکه‌های اجتماعی رجوع می‌کنند. قسمت اخلاقی داستان اینجاست: اینستاگرام کمک می‌کند تا خریداران منفعل را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

اگر تازه به دنیای اینستاگرام واردشده‌اید، نگران نباشید؛ هر چه برای بازاریابی در اینستاگرام لازم دارید در این مقاله وجود دارد. حتی اگر تازه‌وارد هم نیستید، باز هم برایتان اطلاعات مفید و تکنیک‌های پیشرفته‌ای را پیدا کرده‌ایم که هرجایی نخواهید دید. پس با ما همراه باشید.

تکنیک های فروش اینستاگرامی

۱. در اینستاگرام حساب تجاری (Business Account) بسازید و آن را بهینه‌سازی کنید.
اگر برای کسب‌وکارتان حساب کاربری ایجاد می‌کنید، باید بیزینس اکانت بسازید و آن را جدا از پیج شخصی‌تان در نظر بگیرید. یادتان باشد که بازاریابی به مخاطب مربوط می‌شود، نه به شما؛ پس عکس و سلفی از سفری که رفته‌اید و هر چیز شخصی دیگری را شخصی نگه دارید. این چیزها ربطی به مشتریانتان ندارند و کمکی به فروش نمی‌کنند.

حتی بهتر است خودتان را خیلی کم در صفحه‌ تجاری‌تان در اینستاگرام نشان دهید؛ اگر اصلاً نشان ندهید که چه بهتر! در ادامه به اینکه چه چیزهایی باید پست کنید هم می‌رسیم. اما اول، بیایید ببینیم که چطور باید صفحه کاربری تجاری‌تان را در اینستاگرام برای جذب مشتری آماده کنید.

بازارایابی اینستاگرام

لینک سایت را در اینستاگرام درج کنید تا ترافیک سایت را بالا ببرید.

تنها یک جا در اینستاگرام دارید که مشتری را با یک کلیک به وب‌سایت برسانید. پروفایل (یا bio) اینستاگرام! لینک سایت‌ها تنها در قسمت بیو قابل کلیک کردن هستند. این لینک در صفحه‌ی اصلی پیج و دقیقا زیر اسم و توضیحات قرار خواهد گرفت. یادتان باشد که همیشه باید لینک سایت خرید آنلاین و یا صفحه‌ هدف را در اینجا قرار دهید.

با یک نام کاربری و عکس پروفایل ثابت در اینستاگرام بمانید تا شناخته شوید.

اگر نتوانید قطعات پازل را درست به هم وصل کنید، اینستاگرام نمی‌تواند هویت واقعی برند شما را به دیگران نشان دهد. برای نام کاربری اینستاگرام، یا از اسم برندتان استفاده کنید و یا نام کاربری‌ای انتخاب کنید که با آن مرتبط باشد. یادتان باشد که از یک اسم در تمامی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

عکس پروفایل را هم ثابت نگه دارید. ارتباطات و جذب مشتری در اینستاگرام با عکس کوچکی که روی پروفایلتان می‌گذارید ارتباط مستقیم دارد. مطمئن شوید که عکسی قابل‌ شناسایی و حرفه‌ای انتخاب کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام ایجاد کنیم ؟ - شرکت تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ لاوان

در قسمت bio اینستاگرام اطلاعات جالب و مفید بگذارید، مخاطب این‌گونه وسوسه می‌شود.

مخاطبان قبل از انتخاب دکمه‌ی دنبال کردن (یا فالو) در اینستاگرام، پروفایلتان را می‌بینند؛ پس مطمئن شوید که آخرین چیزی که قبل از تصمیم‌گیری برای دنبال کردنتان می‌بینند، چشمگیر و مفید باشد. باید مردم را متقاعد کنید که ارزش و محتوای مناسب را به آن‌ها هدیه می‌دهید.

نام کسب‌وکار و خلاصه‌ای از کاری که می‌کنید را بنویسید. ساده و جذاب بنویسید و از لحن فروشنده‌ها استفاده نکنید. اینستاگرام محیط خاصی است و با آنلاین شاپ و یا سایر وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فرق می‌کند. پروفایلی بسازید که جامعه‌ی هدفتان را جذب کند و بیانگر عکس‌هایی باشد که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در پروفایل کاربری مهم نیست؛ چرا که در این قسمت قابل جستجو نیستند. ممکن است گاهی بخواهید هشتگ خاصی را در پروفایل بگذارید؛ مثل وقتی که کمپین خاصی را راه‌اندازی کرده‌اید (که به آن هم در ادامه می‌رسیم)، آن‌وقت استفاده از #هشتگ در قسمت بیوی اینستاگرام می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

همیشه می‌توانید از پروفایل کاربری برای ترویج آخرین کمپین تبلیغاتی، فروش و یا معرفی محصول جدید استفاده کنید. و یادتان باشد که حتماً لینک بدهید!

بازاریابی اینستاگرام - بازاریابی در اینستاگرام

۲. پست‌های جذاب و عامه‌پسندی درست کنید که کاربران دوست دارند ببینند.
شنیده‌اید که می‌گویند ارزش یک عکس از هزار کلمه بیشتر است؟ پس بیایید از این گفته بیشترین استفاده را در جهت جذب مشتری ببریم. مغز انسان‌ها تمایل دارد تا از طریق تصاویر اطلاعات کسب کند. در حقیقت ۹۰% اطلاعاتی که به مغز انسان وارد می‌شوند، اطالاعات بصری هستند.

0

0

0

0

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا