سبک زندگی

جستجوی عکس معکوس چیست؟‌ نحوه انجام سرچ عکس معکوس (reverse image)

هنگامی که در مورد جستجوی عکس معکوس می شنوید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهن می رسد، گربه ماهیگیر است زیرا مربوط به دوستیابی آنلاین است. با این حال، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید از سرویس تصویر معکوس استفاده کنید. در این مقاله، درباره جستجوی عکس معکوس، نحوه انجام جستجوی عکس معکوس و چرایی اهمیت عکس معکوس بیشتر خواهید آموخت.

جستجوی عکس معکوس چیست؟

 

جستجوی عکس معکوس یک تکنیک بازیابی تصویر مبتنی بر محتوای آنلاین (CBIR) است که از الگوریتم‌هایی برای تطبیق یک تصویر نمونه با یک (ها) آنلاین استفاده می‌کند. انجام این کار به شما امکان می دهد منبع آن را پیدا کنید، همان تصویر را با وضوح بهتر پیدا کنید و ببینید کجا تصویر آنلاین ظاهر می شود.

دلایل مختلفی برای استفاده از ابزارهای جستجوی عکس معکوس وجود دارد. بله، برخی از این موارد شامل دوستیابی و گربه ماهیگیری است. دلایل دیگر کمتر رایج اما معنی دار هستند. اجازه دهید این موارد را به سه دسته کلی محدود کنیم: اجتماعی، امنیتی و شخصی.

اجتماعی

جستجوی معکوس تصاویر در اندروید / جستجوی تصاویر reverse image

اگر قرار ملاقات دارید، احتمال اینکه بخواهید شرکای بالقوه خود را به صورت آنلاین از طریق سرویس هایی مانند Bumble، Hinge، Tinder یا سایت های مشابه پیدا کنید، بسیار زیاد است. البته، قبل از خواندن هر چیزی در مورد شخص مقابل، اکثر ما تصاویر را به دقت بررسی می کنیم تا سریع قضاوت کنیم. اما، گاهی اوقات، آن عکس‌ها آنطور که به نظر می‌رسند نیستند یا کل داستان را بیان نمی‌کنند. در چنین مواقعی، جستجوی عکس معکوس می تواند مفید باشد.

با این حال، نیاز اجتماعی به استفاده از جستجوی عکس معکوس می‌تواند فراتر از دوستیابی باشد.

آیا آنها هستند؟: آنچه را که می بینید دوست دارید. با این حال، تنها چند عکس از شخص در سایت دوستیابی وجود دارد. ممکن است بخواهید از جستجوی عکس معکوس استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا تصاویر در جای دیگری مانند فیس بوک یا یک سایت اجتماعی دیگر قرار دارند یا خیر. در این صورت، بسته به شرایط خود، ممکن است عکس‌های اضافی پیدا کنید و حتی نام کامل یا واقعی آنها را تعیین کنید.

آیا مجرد هستند؟: احتمالاً علاقه ای به قرار ملاقات با افراد متاهل ندارید. با این حال، اگر نتایج عکس معکوس نام کامل فردی را مشخص کند، اکنون اطلاعات کافی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن فرد، از وضعیت تاهل او، دارید.

اطلاعات بیشتر در مورد خودتان: همچنین می توانید از جستجوی معکوس یکی از عکس های خود بهره مند شوید. آیا کسی از تصاویر شما برای گربه ماهیگیری شخص دیگری استفاده می کند؟ آیا تصاویری از خودتان وجود دارد که ترجیح می دهید نور روز را در وب سایت های عمومی نبینید؟

یافتن مکان: جستجوی عکس معکوس فقط برای شناسایی چیزی مفید است. با این حال، می توانید از آنها برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد مکان یا سایت در یک عکس نیز استفاده کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این منطقه و به احتمال زیاد تصاویر بیشتری بیابید.

هویت اقوام گمشده: آیا جعبه ای از عکس های خانوادگی دارید که افرادی در آن ها دراز کشیده اند که نمی توانید آنها را شناسایی کنید؟ تصاویر را از طریق جستجوی عکس معکوس اجرا کنید، و ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد آن شخص پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: برطرف کردن مشکل مثلث زرد روی آیکون اینترنت ویندوز | برطرف کردن مشکل مثلث زرد روی علامت وای فای لپ تاپ

امنیت

جستجوی معکوس عکس / reverse image چیست؟

افراد خطرناکی در دنیا وجود دارند. متأسفانه، برخی عکس‌های جعلی را ارسال می‌کنند تا شما را به یک موقعیت سازش‌آور سوق دهند. این می تواند افراد و مشاغل را به طور یکسان تحت تأثیر قرار دهد.

درخواست پول: اگر شخصی از تصاویر جعلی آنلاین استفاده می کند، احتمال اینکه بخواهد از این موقعیت برای منافع مالی استفاده کند، خوب است. به همین دلیل هرگز برای کسی که در زندگی واقعی ندیده اید پول نفرستید.

شما کی هستید؟ کسب و کارهای امروزی فقط با مردم محلی سروکار ندارند. به لطف اینترنت، آنها همچنین با سازمان ها و افراد خارج از کشور تجارت می کنند. می‌توانید از ابزارهای تصویر معکوس برای تأیید اینکه آیا مشتریان یا سرمایه‌گذاران همان‌هایی هستند که می‌گویند هستند یا فقط یک چهره زیبا به دنبال کلاهبرداری از شما هستند استفاده کنید.

احراز هویت: جستجوهای عکس معکوس همچنین می توانند آثار هنری و عکاسی حرفه ای را تأیید کنند. می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوا دقیق است و شخصی که موارد را ارائه می دهد قانونی است.

ادعای اعتبار: همچنین می‌توانید از جستجوی عکس معکوس استفاده کنید تا مطمئن شوید کسی ادعا نمی‌کند آثار هنری و عکس‌های شما متعلق به اوست.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 گجت کاربردی و جذاب و عجیب

شخصی

عکس معکوس چیست؟ / عکس معکوس کشیدن

اگر تا به حال عکسی را به صورت آنلاین ارسال کرده باشید، ممکن است به دست افراد اشتباهی بیفتد. جایی که از آنجا می رود لزوماً یک مسئله امنیتی نیست. بنابراین، احتمالاً بهتر است هر سال کمی وقت بگذارید و چند عکس مورد علاقه خود را از طریق ابزار تصویر معکوس اجرا کنید. ممکن است از چیزی که پیدا می کنید شگفت زده شوید.

مدیریت آنلاین ساده: عکس هایی که به عنوان دانشجو در جایی پست کرده اید ممکن است اکنون که بزرگتر شده اید دیگر مناسب نباشند. ابزار تصویر معکوس یک منبع عالی برای یافتن عکس‌های فراموش شده در وب‌سایت‌هایی است که فراموش کرده‌اید، مانند MySpace و دیگران.

جستجوی شغل و دانشگاه: انجام جستجوی عکس معکوس روی خودتان قبل از درخواست شغل یا کالج ضروری است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات موجود در آنجا دقیق و مثبت است. اگر اینطور نیست، سعی کنید کاری در مورد آن انجام دهید.

برای تفریح: جستجوی عکس معکوس همچنین یافتن عشق های گمشده، دوستان قدیمی و موارد دیگر را ممکن می کند. یک عکس قدیمی را از طریق یکی از ابزارها اجرا کنید، و می تواند به شما کمک کند محل زندگی این افراد را پیدا کنید، که برای اتصال مجدد عالی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن هدفون | چگونه هدفون خود را تمیز کنیم؟

ابزارهای عکس معکوس برای استفاده

سرچ معکوس عکس در گوگل / سرچ معکوس عکس چیست

اگر به صورت آنلاین خدمات تصویر معکوس را جستجو کنید، نتایج می تواند فریبنده باشد. اگرچه به نظر می رسد ابزارهای زیادی در دسترس هستند، اما وجود ندارند، زیرا بسیاری از نتایج جستجو به همان وب سایت ها اشاره می کنند. این یک تمرین پیوند دادن برای بسیاری از صاحبان وب سایت است که به دنبال دریافت نقدی در تعداد زیادی جستجوی “تصویر معکوس” در هر سال هستند.

چهار ابزار تصویر معکوس مورد علاقه من عبارتند از Google Image Search، TinEye، Bing و Pinterest Visual Search.

در اینجا نگاهی کوتاه به هر یک می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های چراغ قوه برای اندروید

جستجوی تصویر گوگل

محبوب‌ترین ابزار تصویر معکوس، Google Images (در برگه جدید باز می‌شود)، به شما امکان می‌دهد یک تصویر را به عنوان ورودی آپلود کنید یا مکان آنلاین آن را در کادر جستجو تایپ یا جای‌گذاری کنید. از آنجا، گوگل تصاویر مشابه را در نتایج خود شناسایی خواهد کرد. ابزار گوگل محبوب است زیرا می تواند میلیاردها تصویر را فهرست کند که منجر به نتایج بهتر می شود. با این حال، بزرگترین ایراد این است که نمی‌توانید از این ابزار مستقیماً در تلفن همراه استفاده کنید، اگرچه راه‌حل‌هایی وجود دارد.

TINEYE

TinEye مستقر در کانادا (در برگه جدید باز می شود) نیز ارزش توجه دارد. این نسخه در نسخه های رایگان و پولی موجود است که دومی جستجوهای نامحدودی را ارائه می دهد. TinEye شامل یک موتور جستجوی تصویر معکوس بزرگ با میلیاردها تصویر است. دارای افزونه های مرورگر برای مرورگرهای محبوب از جمله کروم و سافاری است. با این حال، اندازه فایل آپلود را به 20 مگابایت در هر فایل محدود می کند، که می تواند بر برخی از جستجوها تأثیر بگذارد.

BING IMAGE MATCH

استفاده از Bing Image Match مایکروسافت (در برگه جدید باز می شود) بسیار آسان است. این قابلیت آپلود تصاویر برای جستجو یا با اشاره به URL آن را ارائه می دهد. این برنامه روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند و حتی یک برنامه اختصاصی برای آیفون نیز وجود دارد. با این حال، برخی از کاربران آنلاین ادعا می کنند که نتایج جستجوی بینگ به خوبی گوگل و TinEye نیست.

جستجوی تصویری پینترست

در نهایت، جستجوی ویژوال پینترست (در تب جدید باز می شود) وجود دارد. این ابزار به کاربران کمک می کند تا پین های مشابه را در پایگاه داده وسیع Pinterest پیدا کنند. بسته به علایق شما، این خوب (برای کاربران Pinterest) و بد است (هیچ قابلیت جستجوی خارج از Pinterest وجود ندارد). سعی نکنید از این ابزار برای شناسایی افراد استفاده کنید زیرا این هدف نیست. با این حال، با آنچه می تواند انجام دهد، آن را به خوبی انجام می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا