سرگرمیفیلم و سریال

بررسی داستان انیمه Sword Art Online ( انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین )

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online) یک مجموعه لایت ناول ژاپنی است که توسط رکی کاواهارا نوشته شده، و به‌وسیلهٔ abec مصورسازی شده‌است. چاپ این مجموعه داستان از ۱۰ آوریل ۲۰۰۹ زیر برند دِنگِکی بونکو از انتشارات ASCII Media Works شروع شد. از این مجموعه، یک عنوان لایت ناول و پنج عنوان مانگا مشتق شده‌است.

یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۵ قسمتی نیز بر اساس این داستان توسط استودیوی ای-۱ پیکچرز و به کارگردانی توموهیکو ایتو دستمایه اقتباس قرار گرفت که از ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۲ پخش شد. فصل دوم مجموعه تحت عنوان هنر شمشیرزنی آنلاین ۲ به تعداد ۲۴ قسمت از ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۴ منتشر شد. یک سری انیمه اسپین آف نیز با نام هنر شمشیرزنی آنلاین آلترناتیو گان گیل آنلاین در دوازده قسمت از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۸ پخش شد. فصل سوم انیمه Sword Art Online از ۶ اکتبر ۲۰۱۸ شروع شد و تا ۳۰ مارس ۲۰۱۹ ادامه داشت. بخش دوم از فصل سوم با نام آلیسایزیشن – جنگ دنیای زیرین قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ پخش شود، اما به دلیل دنیاگیری کروناویروس به تعویق افتاد و از ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ در حال پخش است. چندین بازی ویدئویی براساس این مجموعه برای کنسول‌های مختلفی همچون پلی‌استیشن همراه، پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن ۳ عرضه شده‌است. هنر شمشیر آنلاین فوق العادست پیشنهاد میکنیم حتمکا این انیمه را تماشا کنید.

ترتیب دیدن انیمه sword art online / انیمه هنر شمشیر زنی انلاین فصل 1 قسمت 2 دوبله فارسی

داستان انیمه Sword Art Online

در این قسمت به بررسی خلاصه داستان فصل های مختلف انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین می پردازیم با ما همراه باشید.

فصل اول انیمه Sword Art Online : دنیای آینکرد

در سال ۲۰۲۲، یک بازی واقعیت مجازی با نام هنر شمشیرزنی آنلاین رونمایی می‌شود که بازیکنان آن با گذاشتن کلاهی بر سر که با عصب‌های گردن ارتباط برقرار می‌کند (نروگیر به انگلیسی:Nerve gear) می‌توانند به دنیای مجازی بازی که آینکرد (Aincrad) نامیده می‌شود منتقل شوند. آینکرد، قلعه فلزی بزرگی است که در میان آسمان شناور است و دارای صد طبقه می‌باشد. هر یک از طبقه‌های آن ممکن است دارای جنگل‌ها، کوه‌ها، دریاچه‌ها، زیرزمین‌ها، دشت‌ها و مراحل پنهان مختلفی باشد. در این طبقه‌ها جانوران و دیوهایی هستند که بازیکن با نابود کردن آن‌ها تجربه و امتیاز بدست می‌آورد. برای رفتن به طبقه بالاتر باید غول آخر مرحله را شکست داد که در آخرین مکان طبقه قرار دارد.

در ۶ نوامبر ۲۰۲۲ تمام بازیکنان برای اولین بار پس از آزمایش نسخه بتای آن، به بازی متصل می‌شوند اما متوجه می‌شوند که دکمه‌ای برای خروج از بازی وجود ندارد. کایابا آکیهیکو، سازنده بازی، به آنها اطلاع می‌دهد که برای خروج از بازی باید تمامی ۱۰۰ مرحله بازی را فتح کنند (۱۰۰ طبقه بازی) و در این بین هرکس که آواتارش بمیرد در دنیای واقعی نیز کلاهش با فرستادن فرکانسی به سرش او را می‌کشد (با فرکانس ماکرو ویی مغزو کباب میکنه). همچنین در صورتی که در دنیای واقعی کسی کلاه را از سر آن‌ها بردارد باعث مرگ آنها می‌شود.

داستان دربارهٔ چگونگی برخورد ۱۰ هزار بازیکن بازی با این مسئله و گذر سال‌هایی(۲ سال) است که با جنگ و فتح طبقه‌های قلعه آینکرد می‌گذرد. نقش اصلی این داستان و انیمه، پسر جوانی با نام کیریتو (Kirito) است که به زودی با دختر جوانی به نام آسونا (Asona) نیز آشنا می‌شود. در این بین انجمنی به نام تابوت خندان بازیکن‌های دیگر را برای پول می‌کشتند.

بیشتر بخوانید: معرفی کارتون مینیون ها 2 Minions 2: The Rise of Gru

انیمه هنر شمشیر زنی انلاین فصل 1 قسمت 2 دوبله فارسی

کیریتو و دوستانش و اعضای انجمن شوالیه‌های خون در طبقه ۷۵ قول آخر طبقه را شکست می‌دهند (با تلفات ۱۷ نفر مرده) و کیریتو می‌فهمد در اصل یکی از بازیکن‌ها سازنده بازی هنر شمشیر زنی آنلاین و اینکرد یعنی کایابا آکیهیکو است (با یک مُهر که باعث می‌شود از بین نرود جلوی مرگ خود را می‌گرفته‌است) و کایابا آکیهیکو به کیریتو می‌گوید اگر من را شکست بدهی بازی تمام می‌شود زیرا من غول آخر طبقه صد (آخر) هستم (کایابا آکیهیکو مُهری که باعث زنده ماندنش می‌شد را برداشت) بعد نبردی سخت کیریتو پیروز می‌شود و بازی تمام می‌شود و کایابا آکیهیکو به آنها می‌گوید تقریباً ۴ هزار نفر از بازیکن‌ها در طول انجام مردن و بقیه (۶ هزار نفر) زنده ماندن

کیریتو بعد از تمام کردن بازی بدن خود را در بیمارستان می‌بیند که ضعیف و ناتوان است وقتی با کلی گشتن آسونا را در دنیای واقعی پیدا می‌کند متوجه می‌شود که آسونا جزء ۳۰۰ نفری هستن که از بازی بیدار نشده اَن (در بازی گیر کردن) بعد ۱ سال کیریتو خبر بد دیگری می‌شنود که مردی قرار است بعد ۱ هفته با آسونا ازدواج کند ولی یکی از دوستان کیریتو به او خبر می‌دهد که در بازی دیگری به نام آلفهیم آنلاین که ۱ سال از انتشار آن میگزرد آسونا دیده شده و کیریتو وارد بازی می‌شود و چک می‌کند که راه خروج هست و خیالش راحت می‌شود و ماجراجویی جدیدی را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید: سریال های شبیه سریال کره ای پسران برتر از گل | ژانر عاشقانه، کمدی و درام کره ای

فصل دوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین

انیمه هنر شمشیر زنی آنلاین سینمایی / انیمه Sword Art Online

کیریتو پس از ماجراهای فصل اول و شایعه‌ای دربارهٔ دث گان توسط یک نفر به درون بازی به اختصار ggo وارد می‌شود و در آنجا با بازیکنی به نام یوشینون روبرو می‌شود. پس از ماجراهایی با شکست دث گان بخش اول این فصل تمام می‌شود.

در بخش دوم فصل ۲ در بازی آلفهیم آنلاین کیریتو و آسونا به طبقه ۲۲ می‌روند تا خانه ای که قبلاً در بازی هنر شمشیر زنی آنلاین خریده بودن را دوباره خریداری کنن وقتی آنجا را خریداری کردند یکی از دوستان آسونا به آسونا گفت کسی هست که هیچ‌کس حریفش نشده وقتی آسونا برای مبارزه با او می‌رود میفهمد او دخترست و با او دئول می‌کند وسط دوئل دختر آسونا رو می‌برد و می‌گوید خواهش می‌کنیم عضو انجمن شوالیه خفته شو هر چقدر پول بازی که بخوای میدیم آسونا قبول می‌کند و می‌گوید چیز زیادی نمیخوام همین که با شکست قول طبقه ۳۰ چیزی بدست بیارد کافیست و ماجراجویی زیبا و نسبتاً غمگینی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی و سرگذشت بازیگران سریال لاست در گذر زمان

فصل سوم انیمه Sword Art Online

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین فصل ۲ قسمت ۱ / انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین فصل ۲ قسمت ۱

در فصل سوم یکی از بازمانده گان دث گان با آمپول به آسونا حمله می‌کند ولی کیریتو خود را سپر آمپول می‌کند و راهی بیمارستان می‌شود. در ادامه بخاطر آسیب جدی او یکی از دوستانش که برای وزارت دفاع توکیو کار می‌کند برای نجات او، او را وارد یک بازی جدید می‌کند که بازیکنان آن کپی از روح انسان هستند. کیریتو که می‌فهمد مردم این دنیا نمیدانن در یک بازی هستند می‌گوید حافظه خود را از دست داده و درختی در روستایی بود که اگر آن نمی‌افتاد دوست جدید کیریتو نمی‌توانست سفر برود زیرا شغلش انداختن درخت بود اما درخت جون زیادی داشت و افتادنش با تبری که از استخوان اژدها درست شده کلی وقت می‌برد کیریتو به آنها می‌گوید فک کنم شمشیرزن بوده‌ام و با اتفاقی مهارتش در بازی بیشتر می‌شود با شمشیر درخت تنومد را می‌اندازد. کیریتو برای شکست فردی که خود را ادمینستور (مدیر) می‌نامد و نجات جان عالیس با دوست راهی سفر می‌شود.
لطفا از دیگر مطالب ما در ویکی نیز دیدن نمایید.

منبع: ویکی پدیا

4.6/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا